Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina, 2023 edition

Jag menade att de resterande Wagner som inte går med i den ryska militären sticker till Afrika där de redan finns.
Jag tror att resterande fot-soldats-Wagner inte har något val. Det är inte så att de längre bestämmer själva vad de vill göra, och sedan blir det så. Wagner i Europa håller på att lösas upp, och att flera ur dess ledning satt på det nyss nedskjutna planet passar lite för bra in i den riktningen.

Idag behövs de fylla hål i den reguljära ryska armén på ukrainsk mark, så då skickas de till ukrainsk mark.
Afrika är ett sekundärt problem i sammanhanget.
 
Jag tror att Ryssland har fått kriget dit dom ville. Eg, en köttkvarn av det gamla goda sättet. Deras ekonomi har kraschat, men bojkotten mot dem har luckrats upp. Särskilt som många länder (ja jag vet att de inte riktigt räknas eftersom de inte är väst) vägrat att fördöma Putin. Plus att både Kina och Indien har vägrat fördöma än mindre bojkotta Putin.

Nu kommer det säkert massor av exempel på hur bra det går för Ukraina, men offensiven har saktats ner och det är inte så långt fram till vintern. Tänker inte längre röka hopium.
 
Jag tror att Ryssland har fått kriget dit dom ville. Eg, en köttkvarn av det gamla goda sättet. Deras ekonomi har kraschat, men bojkotten mot dem har luckrats upp. Särskilt som många länder (ja jag vet att de inte riktigt räknas eftersom de inte är väst) vägrat att fördöma Putin. Plus att både Kina och Indien har vägrat fördöma än mindre bojkotta Putin.

Nu kommer det säkert massor av exempel på hur bra det går för Ukraina, men offensiven har saktats ner och det är inte så långt fram till vintern. Tänker inte längre röka hopium.
Offensiven har inte saktat ner den har ökat i hastighet eftersom de är igenom minfälten
 
Putin fördärvar det så bra själv, snart har han inga män kvar som kan sköta samhället, än mindre tillverka vapnen han behöver utan måste köpa.
Putin må fördärva det ryska samhället, men dess förmåga att driva krig kommer vara den sista förmåga att dö. Och det behövs ett byte av ryskt mindset innan vi får se en sådan förändring.
 
Kadyrov sades i förrgår vara döende, och igår kväll död.

Stämmer detta kommer det bli rörigt i Tjetjenien.

https://charter97.org/en/news/2023/9/17/564133/
Det har sagts förut utan att vara sant och det kom ut en film igår eller förrgår där han går utefter en regnig gata, alltså efter att han skulle hamnat i koma. Den killen känns inte som någon som skickar en hälsning från andra sidan då han knarkar bort allt vett han en gång kanske hade.
Nu ska jag säga något jag inte anser är okej men ja jag hoppas att det är sant. Putler riskerar att få gigantiska problem på hemmaplan om det är det.
 
Trump har ju sagt att han kan få slut på kriget på 24 timmar. Zelensky bad honom berätta hur, vilket Trump avböjde att kommentera.
Jag förstår att han inte kommenterar det eftersom till och med han måste inse att svaret är riskabelt för hans kampanj. Han beundrar ju ledare som Putler och Kim så...
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Personalmöten
  • The Eras tour Stockholm
  • SD:s trollfabrik

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp