Bukefalos 28 år!

Kriget i Ukraina, 2023 edition

Inte direkt om kriget men i mina ögon intressant. Zack the Russian har gjort en video om Solovyov. Han är ju helt klart en nyckelspelare för ryzzarna.
 
Nu kommer uppgifter om att det var USA med hjälp av Norge som sprängde gasledningen. Men ni tror väl fortfarande att det var ryssarna som sprängde sin egen gasledning.
Källa!
Ja jag tror fortfarande att Ryzzland sprängde ledningen. Det fanns massor av vinster för dem att göra så och den var ändå värdelös nu när EU vänt sig från Ryzzland som energileverantör.
 
Hur man tar sig förbi betalspärren på kreativt sätt.
https://seymourhersh.substack.com/p/how-america-took-out-the-nord-stream

Utan att läsa, tror jag att Scott Ritter och denna kända amerikansk grävande reporter har fått sin info från samma källa.
Scott Ritter är - för de av er som inte vet - den amerikan som rysk statsmedia intervjuar, då man behöver en (från rysk sida sett) sansad bild från västvärldens annars så degenererade Nazi-vy.
Men ni tror väl fortfarande att det var ryssarna som sprängde sin egen gasledning.
De enda som tjänade på den här sprängningen är - märkligt nog - Ryska statens Gazprom.
 
Hur man tar sig förbi betalspärren på kreativt sätt.
https://seymourhersh.substack.com/p/how-america-took-out-the-nord-stream

Utan att läsa, tror jag att Scott Ritter och denna kända amerikansk grävande reporter har fått sin info från samma källa.
Scott Ritter är - för de av er som inte vet - den amerikan som rysk statsmedia intervjuar, då man behöver en (från rysk sida sett) sansad bild från västvärldens annars så degenererade Nazi-vy.

De enda som tjänade på den här sprängningen är - märkligt nog - Ryska statens Gazprom.
Läste en kommentar på ett av Cornucopias blogginlägg, av typen "hade någon annan än ryssen sprängt ledningarna, så hade det blivit ett väldans liv från dem"
 
En sak jag inte förstår är varför det tar så s*tans lång tid för saker att hända. Varför tar det flera månader innan dom där stridsvagnarna ska komma? Och varför ska aölt läggas ut i media, dvs antalet stridsvagnar, typ av vapen etc.
Då vet ju ryssen exakt hur som ska räkna på slagfältet. Sånt här borde ju hållas hemligt i allra högsta grad samt ske snarast så att ryssen inte hinner planera om sin taktik.

Nu har ju Ryssland inlett sin storoffensiv och det är förmodligen för att dom vet att nu är väst chans att vinna mark, dvs innan ukraina får hjälpen. Suck!
 
En sak jag inte förstår är varför det tar så s*tans lång tid för saker att hända. Varför tar det flera månader innan dom där stridsvagnarna ska komma? Och varför ska aölt läggas ut i media, dvs antalet stridsvagnar, typ av vapen etc.
Då vet ju ryssen exakt hur som ska räkna på slagfältet. Sånt här borde ju hållas hemligt i allra högsta grad samt ske snarast så att ryssen inte hinner planera om sin taktik.

Nu har ju Ryssland inlett sin storoffensiv och det är förmodligen för att dom vet att nu är väst chans att vinna mark, dvs innan ukraina får hjälpen. Suck!
Därför att många av de där stridsvagnarna inte är brukbara utan behöver en rejäl översyn före leverans.
Att man offentliggör antal handlar nog om 2 saker, demokratiskt system och koordination.
Ukrainarna kommer börja träna på den långt innan vilken levereras så förseningen blir minimal.
Att offentliggöra kan även stressa ryzzen till att börja en offensiv de inte är beredda för och som återigen hamnar mitt i lersäsongen, vilket man nu ser tecken på och det kommer skada ryzzen rejält. Deras förluster både i personal och materiel har varit sinnessjuka de senaste dagarna.
 
Därför att många av de där stridsvagnarna inte är brukbara utan behöver en rejäl översyn före leverans.
Att man offentliggör antal handlar nog om 2 saker, demokratiskt system och koordination.
Ukrainarna kommer börja träna på den långt innan vilken levereras så förseningen blir minimal.
Att offentliggöra kan även stressa ryzzen till att börja en offensiv de inte är beredda för och som återigen hamnar mitt i lersäsongen, vilket man nu ser tecken på och det kommer skada ryzzen rejält. Deras förluster både i personal och materiel har varit sinnessjuka de senaste dagarna.
Tack det kan nog vara så som du skriver. Jag tycker däremot att antalet stridsvagnar tex borde hållas hemliga.
 
Men det är krångligt när man sitter på en mobiltelefon och har hantverkarfingrar som är tre gånger större än barnfingrarna som telefoner utvecklas för. Men jag gör ett försök:
https://www.thetimes.co.uk/article/us-bombed-nord-stream-gas-pipelines-claims-investigative-journalist-seymour-hersh-s730dnnfz
Men det är betalartikel, du får ta dig förbi spärren på något vis.
Jag orkade helt enkelt inte kommentera det här kvalificerade dravlet igår. Jag gjorde roligare saker.

Men, som av en händelse skriver Lars Wilderäng på sin blogg Cornucopia så här idag:
https://cornucopia.se/2023/02/uppda...alvan-av-mars-wagner-slutar-rekrytera-fangar/

13:05 En 85-årig fd journalist som fick Pulitzerpriset för 53 år sedan publicerade på bloggplattformen Substack igår en konspirationsteori om Nordstream-pipelinens sprängning som fått uppmärksamhet. Med en massa länkar till vanliga nyhetsartiklar för att verka trovärdig slängde han helt utan referenser ut påståenden om att USA, CIA och Norge skulle begått krigshandlingar mot Ryssland. Det hela läser som en konspirationsteori. Han är sedan tidigare bekräftad propagandist åt Syriens diktator Assad och Putin-regimen, vilket ni kan läsa här och är t ex populär hos konspirationsnätsajten Infowars som intervjuat honom. Att han publicerade detta nonsens bevisar snarare att det skedde till nytta för Kremls narrativ och är ett rent falsarium. Jag länkar inte till skiten, men läs gärna artikeln jag länkar till om hans trovärdighet Whatever happened to Seymour Hersh? The strange story of how a legendary investigative journalist came to echo Assad’s propaganda.

Extraordinära påståenden kräver extraordinära bevis och inte ett enda bevis presenterades, utan artikeln följde tidigare mönster där han gått Kreml och Assads ärenden.

Sorteras in i kategorin bara för att det är publicerat på Internet är det inte sant och Pulitzerpriset för 53 år sedan är inte ett argument. Däremot är det förstås ett lysande exempel på hur många som saknar förmågan till källvärdering och går på vad som helst eller inte är läskunniga. Och ett fint pris för 53 år sedan verkar fungera för trovärdigheten men så är många imponerade av fina titlar och medaljer.

Läser man på Wikipedia så är hans arbete de senaste 10+ åren inte direkt imponerande, med t ex kring förnekanden kring Osama bin Laden, inbördeskriget i Syrien, förnekanden av förgiftningen av Skripal i Salisbury och att det inte alls skulle vara GRU och Putin, och nu senaste Nordstream. Han har också skrivit en massa nonsens om John F Kennedy publicerat 1997 baserat på förfalskade dokument där förfalskaren dömdes till tio år för bedrägeri och förfalskning.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp