Bukefalos 28 år!

Kritik mot taggtråd och ensamhet för häst

(Bohusläningen) En hästägare i Färgelanda kommun får bakläxa på djurhållningen. Inspektörer från länsstyrelsen har slagit ner på att det finns taggtråd i hagen där hästen går, vilket inte är tillåtet enligt djurhållningsreglerna. Det upptäcktes även att det fanns taggtråd i en box i stallet. Hästen går...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kritik mot taggtråd och ensamhet för häst

Om jag läser rätt. Häst skall ha rätt till annat flockdjur. Är det ok att ha en ensam häst med kor? Eller med får, som också är flockdjur.
 
Sv: Kritik mot taggtråd och ensamhet för häst

Ja om dom kommer överens. Har jag läst nånstans.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Vår reducerade familj försöker hitta en vardag i det nya... Det går väl rätt bra ändå, efter omständigheterna. Men en sak har stressat...
Svar
9
· Visningar
1 850
Senast: Unafraid
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 666
Hästhantering Behöver lite råd. Har endast två hästar hemma i stallet just nu. I morgon måste jag åka iväg med den ena för en kort veterinärkoll. Iväg...
Svar
11
· Visningar
1 967
Senast: Anna11
·
Hästvård Hej alla! Jag skaffade mig en kallblodig häst för ungefär en månad sedan och den hade varit halt cirka 4 månader innan jag köpte honom...
Svar
11
· Visningar
1 644

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp