Ska börja med att säga att jag har en bokad tid hos veterinär för katten i fråga, men ville gärna höra med er här om ni har erfarenhet av katt som kräks "ibland" - kanske någon gång per vecka i snitt - och nästan alltid direkt efter att han ätit. Ganska "glupsk", dvs äter fort, men jag undrar om det bara är det eller om det kan vara något bakomliggande... 12 år, jag har haft honom sedan han var 8. Han är numera huvudsakligen innekatt, har levt som utekatt innan han kom till oss. Han har tidigare varit överviktig, har nu gått ner en del i vikt vilket ju då delvis har varit avsiktligt men jag tycker han gått ner betydligt mer än den andra katten. Problemet har funnits i flera månader - minskade tillfälligt när jag tog bort torrfodret och övergick helt till våtfoder - men jag tycker att det är tillbaka nu i ungefär samma omfattning. I övrigt verkar han må bra - gott allmäntillstånd och normalt beteende. När han har kräkts blir han omedelbart hungrig igen och ropar efter mat och äter med god aptit när han får. Oftast får han behålla maten andra gången. Någon som har efrarenhet av liknande?