Bukefalos 28 år!

Krukväxter till katterna i vinter?

aprilmaj

Trådstartare
Visst finns det krukväxter som katterna kan äta i vinter när gräset ute är täckt av snö? Mina vägrar nämligen kattgräs. Men vilka inomhusväxter är ogiftiga?
 
Sv: Krukväxter till katterna i vinter?

Tack för det! Visst är den tacksam och klarar de flesta inomhusmiljöer? Har nämligen ganska kallt härinne på vintern.
 
Sv: Krukväxter till katterna i vinter?

De ar i princip ododliga. Ibland tror jag att jag skulle kunna odla dem i kylskapet (kolsvart och kallt)

de kan ju se lite risiga ut dock nar katterna varit pa dem rejalt, men jag fornyar mina genom att trycka ner skotten som de skickar ut i jorden igen.
 
Sv: Krukväxter till katterna i vinter?

Finns det några krukväxter pälsbollarna inte tuggar på är snarare min fundering? :banghead:

Våra gillar i alla fall växter med gröna, lite frasiga eller gräsiga blad. Allt ormbunkeliknande går åt i rasande fart till exempel. I en bra blomsteraffär står det på växterna huruvida de är giftiga eller ej, så kan man leta upp det man vill ha och sedan kolla om det är kompatibelt med att katterna tuggar på dem :)
 
Sv: Krukväxter till katterna i vinter?

Är inte alla sorter av lilja dödliga för katter? :crazy:
 
Sv: Krukväxter till katterna i vinter?

Ampellilja är inte en liljeväxt utan en agaveväxt.
(Svärdslilja är heller inte en liljeväxt utan en irisväxt.)
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
960
Senast: Bison
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
717
Katthälsa Vi var ute på en koppelpromenad då min katt plötsligt slickade på en bladrosett av fingerborgsblomma. Gissar att grannkatten hade pinkat...
Svar
4
· Visningar
1 387
Senast: MissFideli
·
Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
1 011
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp