Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev inget idag heller. Han kom in i henne nån gång men hon blev arg. Dygn 10 nu.

Uppfödaren ska testa imorgon och måndag också. Är ju helg med så man kan ju inte progga henne.

Så var det för Ladda också första gången vi testade :) Det var en torsdag, sedan blev det parning fredag och söndag.
 
Dag 61 här, Tiken har gått upp massor och är tjock nu - inte bara valpar :o
Nu hoppas jag allt går bra när det blir - kan bli allt från ons-sön då hon blev parad under 5 dagar. Hon får gärna valpar torsdag eller måndag nästa vecka, så det inte blir under midsommarhelgen :nailbiting: ingen rolig plånbokshelg om något strular, så nu vill jag allt ska gå bra :)
 
Lite dåligt samvete får jag när jag lägger ut denna bilden (förlåt @Voff )
Idag har jag ägnat mig åt detta.
35646161_2000865033279686_6583747920565108736_n.jpg
 
Dag 61 här, Tiken har gått upp massor och är tjock nu - inte bara valpar :o
Nu hoppas jag allt går bra när det blir - kan bli allt från ons-sön då hon blev parad under 5 dagar. Hon får gärna valpar torsdag eller måndag nästa vecka, så det inte blir under midsommarhelgen :nailbiting: ingen rolig plånbokshelg om något strular, så nu vill jag allt ska gå bra :)

Ladda har också gått upp en hel del, 4kg närmare bestämt :o En kompis var ute häromdagen och tycker inte att hon är för tjock i alla fall, även om hon har lite extra över revbenen. Veterinären tyckte inte heller att hon var för tjock utan i lagom hull för en valpkull, så jag får lita på det. I morgon ska vi till vet igen för sista herpessprutan, så då får vi se om hon gått upp något mer, det är ju en vecka sedan hon var där.

Jag har roat mig med att mäta henne runt midjan, ungefär mellan revben och höftknöl. När hon varit dräktig i drygt 3 veckor mätte hon 50cm, igår när jag mätte fick jag det till 70cm.
 
Ladda har också gått upp en hel del, 4kg närmare bestämt :o En kompis var ute häromdagen och tycker inte att hon är för tjock i alla fall, även om hon har lite extra över revbenen. Veterinären tyckte inte heller att hon var för tjock utan i lagom hull för en valpkull, så jag får lita på det. I morgon ska vi till vet igen för sista herpessprutan, så då får vi se om hon gått upp något mer, det är ju en vecka sedan hon var där.

Jag har roat mig med att mäta henne runt midjan, ungefär mellan revben och höftknöl. När hon varit dräktig i drygt 3 veckor mätte hon 50cm, igår när jag mätte fick jag det till 70cm.
Hahaha, 20 cm är en hel del :D

Tiken här har gått upp 2 kg - det är mycket på en hund som vägde ca 8,5 från start :o
Min Skalmans mamma gick upp så mycket vid sin första kull när hon fick 6 valpar, men så många är det inte här - inte den trängseln i magen :p Just nu ser hon mest ut som ett hängbukssvin :D
 
Hahaha, 20 cm är en hel del :D

Tiken här har gått upp 2 kg - det är mycket på en hund som vägde ca 8,5 från start :o
Min Skalmans mamma gick upp så mycket vid sin första kull när hon fick 6 valpar, men så många är det inte här - inte den trängseln i magen :p Just nu ser hon mest ut som ett hängbukssvin :D

Haha, ja :D Och då är det 8 veckor sedan första parning först på fredag :o
Hon hade dock väl uppdragen buklinje från början och jag kan inte svära på att jag mätt exakt likadant hela tiden.

Från det här:
31364153_208169239789383_6484616403176390656_n.jpg

v8iEF1S.jpg


till det här :angel: Bilden är tagen 12/6, så jag tror hon vuxit ytterligare något sedan dess.
4sMJQtF.jpg
 
Haha, ja :D Och då är det 8 veckor sedan första parning först på fredag :o
Hon hade dock väl uppdragen buklinje från början och jag kan inte svära på att jag mätt exakt likadant hela tiden.

Från det här:
31364153_208169239789383_6484616403176390656_n.jpg

v8iEF1S.jpg


till det här :angel: Bilden är tagen 12/6, så jag tror hon vuxit ytterligare något sedan dess.
4sMJQtF.jpg
Såg inte så farligt tjock ut - men givetvis en del jämfört med innan :)
 
Såg inte så farligt tjock ut - men givetvis en del jämfört med innan :)

Nej, jämfört med många andra dräktiga tikar är hon ju inte så stor :) Det är väl mest att man är van vid att hon är slimmad och inte stånkar och pustar i varje steg :D Jag är glad att hon är hyfsat pigg och rörlig fortfarande i alla fall, hon ville gärna jaga rådjur häromdagen när vi hade ett som hoppade förbi oss på halvmilarundan :cautious:
Veterinären kunde se 4 valpar på röntgen, och även om det skulle gömma sig någon mera så är det ju ingen stor kull.
 
Senast ändrad:
Nej, jämfört med många andra dräktiga tikar är hon ju inte så stor :) Det är väl mest att man är van vid att hon är slimmad och inte stånkar och pustar i varje steg :D Jag är glad att hon är hyfsat pigg och rörlig fortfarande i alla fall, hon ville gärna jaga rådjur häromdagen när vi hade ett som hoppade förbi oss på halvmilarundan :cautious:
Veterinären kunde se 4 valpar på röntgen, och även om det skulle gömma sig någon mera så är det ju ingen stor kull.
:o
Nu ligger hon lite knas med bakbenen uppdragna och huvudet bortvänt, men magen är lite hängbukssvin :p
3AF6A04B-BF59-4DAA-86A3-23D2ABF944E0.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 948
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 670
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 067
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp