Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har tidigare jobbat över fem år i kundtjänst och det gör att jag alltid är trevlig när jag ringer. Precis som @Exile säger så gör man knappast det lilla extra för en rövhatt. De där fem åren har även gett mig ett starkt hat mot mänskligheten men det är en annan historiaTycker oftast jag blir trevligt bemött, folk gör så gott de kan.
Fast så tror jag att det är för oss alla som jobbat inom service, oavsett vad man jobbar med. Tror att tex lärare också skulle säga samma sak fast om föräldrar etc. Medelålders män är de absolut värsta. Vet inte vad de lever i för frustration och stress eftersom de typ aldrig kan bete sig.De där fem åren har även gett mig ett starkt hat mot mänskligheten men det är en annan historia![]()
Jag upplever faktiskt inte att det är fler män än kvinnor som är idioter, däremot på lite olika sätt även om det såklart finns alla sorter inom båda könen.Fast så tror jag att det är för oss alla som jobbat inom service, oavsett vad man jobbar med. Tror att tex lärare också skulle säga samma sak fast om föräldrar etc. Medelålders män är de absolut värsta. Vet inte vad de lever i för frustration och stress eftersom de typ aldrig kan bete sig.
Total parantes, men det är ändå lite anmärkningsvärt att jordens mest priviligierade grupp är de som har svårast att uppföra sig. Tål att fundera på. En annan gång.Medelålders män är de absolut värsta. Vet inte vad de lever i för frustration och stress eftersom de typ aldrig kan bete sig.
Min enkla analys är att det hänger ihop som ler- och långhalm. Om man inte reflekterar nånsin över de privilegier man har, är det nog lätt att hamna där. Även om det också kräver något slags grundpersonlighet.Total parantes, men det är ändå lite anmärkningsvärt att jordens mest priviligierade grupp är de som har svårast att uppföra sig. Tål att fundera på. En annan gång.
Prova att jobba som bartender/servitris/köra taxi några helger i valfri storstad, så kommer du omvärdera vilket av könen som har svårast för att uppföra sig! Just sayin'...Total parantes, men det är ändå lite anmärkningsvärt att jordens mest priviligierade grupp är de som har svårast att uppföra sig. Tål att fundera på. En annan gång.
FCA är den nyare benämmningen istf EXW. FCA gäller även inlastning är leverantörens ansvar. EXW enligt ovan. KÖP aldrig med EXW fraktEn del av mitt jobb är att ta emot reklamtioner inom försäljning till företag. Så det är ganska stora skillnader.
Men det jag har noterat är att även där kan ha svårt att veta vad en reklamtion är.
Skadat gods. Har men emottagit skadat gods så ska man se till att det är noterat på fraktsedeln för att få erättning för transportskada. När man reklamerar skadat gods så äger leverantören varan till reklamtionen är uppklarad. Sen är det även viktigt att veta vem som bär ansvar för transporten. Vissa transporter ansvarar man själv för så fort det lämnar lastbryggan tex FCA då kan man inte reklamera skadat gods hos leverantören. DAP,DPU,DDP betalas av säljaren hela vägen till köparen. Så köper man pallvis är det bra att kolla upp fraktvillkoren. Handboken för frakt/leveranser heter Incoterms.
Jag jobbade på krogen i 6 år. Jag har dessutom jobbat inom service större delen av mitt liv. Jag står fortfarande fast vid att medelålders vita män har svårast att bete sig. Förutom äldre pensionärer, så är de som nyss fått komma in på krogen de som beter sig bäst. De kan man föra en diskussion med ifall någon av dem är lite för berusad etc. Är en av gubbarna i medelåldersgänget för full går det inte att ha en dialog med de andra gubbarna, utan de blir bara arga.Prova att jobba som bartender/servitris/köra taxi några helger i valfri storstad, så kommer du omvärdera vilket av könen som har svårast för att uppföra sig! Just sayin'...Slut på OT