Kurs Hästens utfodring på SLU

Sv: Kurs Hästens utfodring på SLU

Om det är samma tenta som jag gjorde förra våren så kan jag trösta dig med att det är nog inte du som är blåst eller i så fall är vi det båda två.
Jag minns tyvärr inte hur det var eller också kom jag aldrig på det. Det var speciellt de med fler svarsalternativ som var omöjliga. Men jag lyckades till sist efter ett antal timmar.

Lycka till!

Känns mycket bättre!
Dock har jag suttit nu o vänt o vridit på ett par frågror men aldrig fått rätt svar hur jag än vänder och vrider. Hur svårt kan det vara med 4 svarsalternativ och två ska vara rätt?

*kl*

Nu har jag lyckats få ihop 100% på tentan :D
Det krävdes några försök, men tyckte att de flesta frågorna var ganska lätta ändå (fast det kanske beror på att jag läst en del om utfodring innan). Lycka till ni andra!

Även denna har skrapat ihop 100% efter 4 försök, trodde jag skulle ge upp hoppet helt när jag de sista gångerna hade 2 resp 1 fel. Dessutom var det ena felet samma som innan, vaddå trög och ovillig att rucka rutiner :D.

Man kan göra tentan hur många gånger som helst eller? jag har inte vågat göra den, känns som att jag kan för lite :crazy:

KL

ja jag är skitförbannad...-på mig själv! Första gången hade jag bara 69% rätt och då var några slarvfel. Andra omgången hade jag ett slarvfel, tredje omgången också ett slarvfel för att fjärde gången ha 100% Det som irriterar mig var de där körkortsliknande frågorna med flera alternativ, där var jag lite snabb och när jag kollade rättningen så såg jag att det var flera svar som skulle vara rätt.

Sedan funderar jag, är jag dum i huvudet eller har jag fel på ögonen. Det står att tentan är på en viss tid, men jag har inte hittat någonstans på hur lång tid och det var jag väldigt stressad av första och andra gången. Ser att tenta 2 är på tre timmar. Men just nu är jag heligt sur och får se om jag tänker göra den sen när det går.

Fast då kanske jag skulle öppna boken och läsa på innan provet... :o -jag brukar slarva med det och oftast blir jag godkänd iallafall....

G

Även jag har slitit mitt hår med denna tenta..innan jag insåg att jag behövde "låsa" mina svarsalternativ innan jag scrollade vidare....och att jag naturligtvis behövde göra det efter varje fråga..
Säkert fyra fem gånger hade jag 95, 96, 99% rätt och hade alla gångerna lämnat helt vansinniga svar på någon fråga...svar som det visade sig hade hoppat runt ordentligt när jag scrollat neråt...:)

Nåja..nu har jag hur som helst klarat den första tentan och skall ta mig lite tid med boken också..

Nu har jag äntligen klarat tentan också, efter att ha varit lite förbannad på mig själv där man vetat svaret men haft för bråttom och klickat fel. Fjärde försöket, ett fel och endast för att jag klickat fel. Morr. På femte försöket kom en fråga jag inte hade nån aning om, chansade och klarade som tur var så nu är jag färdig med den.
Är det bara att klicka spara så är man färdig sen?
Har jag gjort fel när jag klickat spara varje gång jag gjort tentan? Man kanske skulle ha klickat tillbaka när man inte klarat den? Humm..hoppas jag inte behöver göra om den igen dock, men jag har ju då sparat nu sista gången också iaf.

Då blir vi två som får göra om, jag skickade nog in alla mina bommade tentor också :rofl:

Oj...jag vet inte om jag sparade min?? men skickade in tyckte jag att jag gjorde..
Ibland är man liksom ivägen för sig själv..;))

Om du trycker på "min portfolio" längst upp så ska tentan (och resultatet) finnas där. Man kan då trycka på "Tenta 1 2010" och få fram sina frågor och svar

Tack för hjälpen!! Den funktionen hade jag inte hittat trots att jag tidigare studerat på SLU:o

Där fanns ju tentan - avklarad och allt..:))

knapp
Någon som har gjort betesuppgiften?
Kanske kan hjälpa mig lite...det känns som att det är något jag inte fattar? Jag vet inte jag blir jätteförrvirrad. Jag har lyckats skriva ihop någonting iaf, men först fick jag för mig att det var typ en "kuggfråga" och att det var samma svar på båda.
Men sen fick jag för mig att det skulle vara olika svar. Och.. ja jag har fått för mig en massa olika saker. Jag tycker att det är skitsvårt?
Help bitte please!!

Ärsch, jag blir galen och tror jag får ta och lämna in det såhär. Vet liksom inte vars man kan vända sig för hjälp heller. det känns liksom bara i maggropen som att det är fel.. :(
får man göra kompletteringar om man inte klarat inlämningsuppgifterna eller? någon som vet?

bollen, jag har inte gjort min heller, tänkte försöka göra den nu på kvällarna som återstår.
Om du vill kan vi diskutera via msn?
Skicka din adress via PM så ses vi där?

Rea, måttligt road och halvt knäpp på uppgiften...

Nu har jag knåpat och funderat och googlat och använt bok och häfte och skrivit ihop ett slags svar för betesuppgiften iallfall. Skickat in den också. Tycker dock att det var väldigt svårt och jag hoppas att man kan komplettera om den är helt åt h-vete.
Vill ju så gärna bli godkänd på kursen...suck.

Nu har vi nog alla fått mail angående kursen?! Det som gäller nu är att om man fortfarande vill gå kursen så måste man anmäla sig senast 25 mars via mail. Därefter skickas det ut brev med uppgifter om kursen inkl. inloggningsuppgifter.

Sedan finns det ett krav på att ha gjort en quizz senast 5 april, om det inte görs förlorar man sin plats.

Antar det är upplagt såhär för att det är många reserver som vill gå och man vill inte stå med tomma platser.

Kåravgiften (om man läser max 14,5 hp) är 35 kr. -Billigast för mig hittills. Jag som läser via tre olika högskolor/universitet åker på flera hundra i kåravgift. Vilket känns aningens surt!

@Kratus: man brukar få ett inbetalningskort från den kår som skolan tillhör. Annars får man googla lite på skolans sida och där brukar man hitta summor och giro.

Gira

Har gått och funderat på det där med kåravgift. Sist jag läste en distanskurs(inte på SLU) fick jag ett mail med summa, datum det skulle vara betalt och vars.
Har du betalt din kåravgift och vars hittade du hur mycket och vars du skulle betala? Jag har inte betalat något ännu och inte heller fått något inbetalningskort eller dylikt.
Är det någon som fått det?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka