Kurs Hästens utfodring på SLU

Sv: Kurs Hästens utfodring på SLU

Jag tycker allt att frågorna är lite kluriga.

Quizzen gick bra för mej. Hade fel på någon fråga.

Har lite svårare för betesuppgiften när det är så mycket som spelar in. ska man svara en siffra eller kan man svara ex melllan 0-2 hästar 1-3 eller vad man nu kommer fram till tro?

Jag anmäler mej föresten. Om jag hittar.

Kommer inte på seminariet, högdräktigt sto här hemma..

Tyckte vissa quizz-frågor var lite tvetydigt ställda, men kommer inte ihåg vilka. Gick hyfsat bra tror jag. Foderuppgiften inskickad men har inte tittat på betesuppgiften. Gruppuppgiften verkar ju inte så betungande, men lite pyssel kan det bli att få ihop. Telefonmöten alt. mejlkonversationer är det kanske som gäller? Om ni får någon kompletterande info på fredag kan ni ju dela med er :p

*kl*

Jag tyckte quizzen gick ok. Nån fråga som var fel. Men jag tyckte att en av frågorna om oss själva var lite missvisande. Den om man har jobbat/jobbar med hästar. Jag kryssade för den, men jag har gjort det gör inte längre. Tycker att det borde varit två separata svar. Men, men...

Jag kommer på fredag förresten. Sen kom jag på att jag inte vet om jag har boken eller inte. Smart att komma på det så här sent va? :cool:

I projektgruppen så är jag i näst sista gruppen, Initialerna H.W.

Kl

Jo quizzen hade jag alla rätt på, är faktiskt förvånad. Men resten ligger jag efter med. Har inte ens hunnit göra ts-bestämningen än. Vilket jag skall göra imorgon fm i uppsala. Jag har jobbat häcken av mig samtidigt som jag nu är inne på min tredje antibiotikakur mot halsfluss, så jag är ganska sliten. Var på vc igår igen och nu kom de på att jag kanske har körtelfeber också eller istället. Haha den smittar ju iprincip bara vid typ direktkontakt= pussar etc. Ni skulle sett minen på doktorn då hon började prata om att testa övriga familjemedlemmar när hon insåg att jag har 4 ungar... Det är sällan mindre barn får så mycket symtom och kan smitta och smitta igen, för mina ungar pussas!!!! Och när jag blev sjuk första vändan var fler hos dagmamman sjuka.

Nåväl, jag känner mig inte sjuk, bara otroligt välanvänd. Mycket övertid på jobbet osv.

Oavsett vilket så hoppar jag på tåget vid halv elva nu på fm, så jag räknar kallt med att infinna mig imorgon. De andra kan jag inte gå på pga fölningstider.

Gira

du är inte ensam, jag har inte heller gjort ts-bestämningen! Tänkte ta tag i den imorgon, för då är jag äntligen ledig!

Gött, vi har ju faktiskt några dagar till på oss att göra den! Lycka till!

G

Hur många kommer på seminariet på fredag? Vi kan väl göra en liten bukelista??

Jag anmäler mig:

Girasol
cili

Jag kommer också på fredag. Har ju bara drygt två mil dit så det känns ganska självklart ;)
Angående grupperna så är jag i en 2-grupp, minns ej färg men det är nog bara jag som heter Ida K ändå

Kl

Jo quizzen hade jag alla rätt på, är faktiskt förvånad. Men resten ligger jag efter med. Har inte ens hunnit göra ts-bestämningen än. Vilket jag skall göra imorgon fm i uppsala. Jag har jobbat häcken av mig samtidigt som jag nu är inne på min tredje antibiotikakur mot halsfluss, så jag är ganska sliten. Var på vc igår igen och nu kom de på att jag kanske har körtelfeber också eller istället. Haha den smittar ju iprincip bara vid typ direktkontakt= pussar etc. Ni skulle sett minen på doktorn då hon började prata om att testa övriga familjemedlemmar när hon insåg att jag har 4 ungar... Det är sällan mindre barn får så mycket symtom och kan smitta och smitta igen, för mina ungar pussas!!!! Och när jag blev sjuk första vändan var fler hos dagmamman sjuka.

Nåväl, jag känner mig inte sjuk, bara otroligt välanvänd. Mycket övertid på jobbet osv.

Oavsett vilket så hoppar jag på tåget vid halv elva nu på fm, så jag räknar kallt med att infinna mig imorgon. De andra kan jag inte gå på pga fölningstider.

Gira

Jag stressade med TS-bestämningen igår fm efter stallet och innan katterna skulle lämnas på pensionatet och mitt tåg uppåt. Men det var väldigt blöt, det var fler som upplevde det va?
De andra delarna av foderuppgiften ska jag göra imorgon lördag och söndag. :p

Jag stressade med TS-bestämningen igår fm efter stallet och innan katterna skulle lämnas på pensionatet och mitt tåg uppåt. Men det var väldigt blöt, det var fler som upplevde det va?
De andra delarna av foderuppgiften ska jag göra imorgon lördag och söndag. :p

Ja, jag reagerade också på ett väldigt lågt värde på TS-halten..

*lånar*

Inte heller jag kommer på föreläsningen idag..
Har inte heller gjort TSbestämningen då det helt enkelt inte finns mer än 24 timmar tillgänliga på dygnet och de har liksom varit upptagna med allt annat än detta..:)
Under helgen däremot har jag ju massor med tid till att ordna med uppgiften..när jag inte är på ASVH:s årsmöte eller åker med treåringen på genrep inför treårstest eller så..;)

Hur som helst..quizzen gick riktigt bra men håller absolut med om det märkliga i frågan kring näringsvärdet hö kontra hösilage på samma vall...Det kändes omöjligt att ens gissa när man inte hade de andra förutsättningarna...torktid, vändningar (där massor av blad med proteiner kan lossna), väder etc fanns med. Det känns som om dessa faktorer skulle tillsammans kunna utgöra en större skillnadsmarginal än vad som skulle bli det totala svaret...men men det kanske är jag som komplicerar tillvaron lite för mycket.

Knapp
Har gjort foderuppgiften nu. Jag kan säga att jag har aldrig gjort en foderstat utan att ha hjälp, så jag tycker att det var skitsvårt och jag vet som inte vad som förväntas av mig...
Men jag antar att man får komplettera om man inte klarat den...annars blir det ju lite orättvist! om man bara har en chans menar jag...!

Kan inte tänka mig annat än att man får komplettera. Sedan finns det ju olika sätt hur man vill bygga sin foderstat.

Gira

För övrigt för er som var på träffen i fredags, så var det bara kratus som jag fattade vem det var och hälsade på. För ev andra bukefantaster så kan jag ju då berätta att jag var den där tjatmostern rätt långt fram med röda håret i två tofsar och agriajacka :p. Kratus var tjatmajan längst bak på kanten och blond.... :laugh:

Gira

Aha! Så det var du ändå, då hade jag rätt i mina funderingar (ordet knabstrupper satte igång hjärnan nämligen ;) )

Jag satt på första raden, närmast "filmduken". Rödblond med svart jacka.

:) Så det var du?

Alltså, kanske man borde ställt sig upp och frågat vilka som hänger på buke... Kunde blivit ganska kul.:D

Jag gillade Maggan mycket, hon var charmig och jag gillar hennes sätt att föreläsa. Cecilia är mycket kunnig men så strikt och jag gillar diskussion. Men den forskning som hon presenterat som jag läst, har jag verkligen tyckt varit bra.

Gira

Initialer K.N projekt 3

Mitt ensilage var jätteblött 37% ts...

För övrigt för er som var på träffen i fredags, så var det bara kratus som jag fattade vem det var och hälsade på. För ev andra bukefantaster så kan jag ju då berätta att jag var den där tjatmostern rätt långt fram med röda håret i två tofsar och agriajacka :p. Kratus var tjatmajan längst bak på kanten och blond.... :laugh:

Gira

*fniss* Det kändes som att det bara var vi som tjatade... :angel:

Någon som kan förklara för mej hur jag tolkar om jag har rätt/fel och vilka svarsalternativ som är rätt/fel på tenta 1?

Framförallt på dom frågor där det kan finnas fler svarsalternativ får jag inte ihop det vad som är rätta svaren liksom.

Eller är jag blåst bakom flötet?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka