Kurs Hästens utfodring på SLU

Sv: Kurs Hästens utfodring på SLU

Nu har jag knåpat och funderat och googlat och använt bok och häfte och skrivit ihop ett slags svar för betesuppgiften iallfall. Skickat in den också. Tycker dock att det var väldigt svårt och jag hoppas att man kan komplettera om den är helt åt h-vete.
Vill ju så gärna bli godkänd på kursen...suck.

Nu blir jag avundsjuk, jag sitter fast med lite spridda uppgifter och försöker fatta hur i h*lvete jag ska få ihop det till en lögisk lösning...

Ja jag tror inte min lösning är varken logisk eller rätt men jag har iaf skrivit ihop nått och fått det inskickat...men jag blev galen innan jag var färdig...morr

Jag gick kursen för 2 år sedan. Mycket nöjd, fr a med föreläsningarna och kursledning. Man kunde fråga om ALLT och få vettiga svar. Nackdelen var projektarbetet/fördjupningsarbetet, som de med ingen tidigare erfarenhet hade svårt att få till och jag vet inte om de fick möjlighet till handledning. Vi var bara ett litet antal som blev godkända.

Jag läste kursen förra våren. Då hade de ändrat en hel del speciellt när det gällde projektarbetet. Jag tyckte nog snarast att det var en kurs med ganska låga krav för att bli godkänd både på arbetet och på tentan.

Nu har jag visserligen ingen aning om hur många som klarade sig och jag satsade på ett högt betyg så jag läste en del till den svårare tentan.

Jag läste kursen förra våren. Då hade de ändrat en hel del speciellt när det gällde projektarbetet. Jag tyckte nog snarast att det var en kurs med ganska låga krav för att bli godkänd både på arbetet och på tentan.

Nu har jag visserligen ingen aning om hur många som klarade sig och jag satsade på ett högt betyg så jag läste en del till den svårare tentan.

Jag läste också kursen förra våren och håller helt med! Alldeles för låga krav för att vara en universitetskurs, särskilt på projektarbetet. För två år sedan var det en annan kursledning och det har nog påverkat. Dock verkar det som att nuvarande kursledning har skärpt sig lite jämfört med förra året!

knapp
Har det gått bra för er med själva gruppredovisningen?
Jag hade helt glömt bort att kolla när projektarbetena skulle vara inlämnad så jag har idag lämnat in den individuella men såg att den i grupp skulle lämnas in i dag också. Jag har bara hört av 2 personer i gruppen och vi är väl 5 st, och det har absolut inte disskuterats hur vi ska göra redovisningen och vem som ska vara ansvarig.
Får lite panik då jag dessutom åker bort till på fredag då kursen slutar. Det känns inte så superbra direkt.
Antar att man inte blir godkänd om man inte lämnar in gruppredovisningen. Känns surt när man försökt att engagera sig lite själv iaf... gah!

Är ni andra klara med allt?

Hej!

Jag gick kursen för 2 år sen och tyckte både tentan (hade vi nån- det måste vi haft?? ja just det- det hade vi ja..) och projektarbetet var alldeles för låg nivå på. Fast jag har ju läst foder tidigare och pluggat på universitet i 2 år, så jag kanske var lite "kräsen".

/Lavinia, som tyckte träffarna var helt underbara.

Vår redovisning gick bra, vi var 3 av 5 aktiva i gruppen och en av oss presenterade den på plats. Min individuella uppgift fick jag bra feedback på från handledaren men de två föregående inlämningsuppgifterna har jag inte hört ett ljud om. Vilket jag tycker är hemskt trist, har liksom inte en susning om de är G eller inte....
Tiden lär utvisa vilket men jag hade gärna velat veta nu, det är trots allt länge sedan de lämnades in....:crazy:

Har någon av er fått reda på om ni blivit godkända på kursen än?

Jag har bara fått veta att jag blev godkänd på min individuella projektrapport. Det är det enda jag hört överhuvudtaget.
Dessutom tror jag ju att min grupp inte lämnade in någon gruppredovisning. Det var bara 2 st andra i hela gruppen som jag hade kontakt med och som ens hade varit in i fronter så..
Jag vet inte om man kan bli godkänd utan den?

Har ni fått in era poäng på studera.nu? Det har inte jag, men jag har heller inte fått någon information ifall jag klarat kursen eller ej.
Inlämningsuppgifterna har jag öhvt inte fått någon feedback på, men på det individuella projektarbetet vet jag att jag fått godkänt.
Känns väldigt...skumt?!

Jag håller med, ingen information alls och kursen är under all kritik anser jag, skiter ett stort stycke i om jag inte får G på den, tycker att framför allt den ena av "handledarna" misskött sin roll.

Och jag har fortfarande inte fått veta vars och hur mycket jag ska betala in i kåravgift, visst kan man inte få in poängen om man inte är medlem i kåren?
Det strulade jättemycket, jag fick skicka foto på mitt körkort och greja på, och fick vänta länge mellan varje svar men det kom aldrig något som liknade en räkning. Suck. Vad less jag blir!

Jag har inte heller betalt kåravgift, av samma anledning. Jag har mailat, men inget svar och ärligt så skiter jag i vilket, jag vet att jag inte har fått G på minst 1 uppgift, men eftersom feedback uteblir på ändringarna så känns det HELT lönlöst att göra något överhuvudtaget!

Halleluja! Jag har fått mitt betyg från kursen! inte en dag för tidigt

Oj!! Jag vill också fåå... hade du betalt kåravgift? Hur/vars fick du betyget?

Jag var medlem i andra kårer inom SLU, så jag behövde inte betala till Uppsalas. Har man problem med deras är det enklast att ringa dit och be om hjälp.

Betyget fanns på student.slu.se under Studieresultat (en länk i rutan i mitten)

Ojdå, bara att leta reda på kod och inloggning då, den har jag tappat bort. :( trodde inte man kunde logga in längre efter att kursen var slut. Haha.
Smart tips, tänkte inte så långt. Trodde det skulle ordna sig eftersom hon svarade på mail och bad mig skicka bild på körkort samt antagningsbesked, så jag gjorde det men fick sedan aldrig något svar. Får ringa ist.

Min sån sida är tom? Och jag har inte heller hört något från någon av lärarna i kursen. Om man inte klarat det måste de väl också tala om det, så man kan komplettera om det finns möjlighet? Humm..jaja that´s life..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka