Kurs i hästkunskap

L

linnean

Det är så här att jag har blivit antagen till distanskursen i Hästkunskap vi Strömsholm,som kan leda till Hästskötarexamen. Nu är jag lite i valet och kvalet om jag ska tacka ja eller inte... Saken är den att jag pluggar på högskolan samtidigt och är rädd att det kanske blir lite mycket, nu när jag börjar tänka efter. Men det "värsta" av allt är att jag kommer att missa mina underbara ridlektioner, totalt 8 st, de gånger när jag är på träffar vid Strömsholm. Men jag kanske kan rida igen på nåt sätt, 8 gånger är ju nästan halva terminen... Är det någon som kan råda mig, jag är ju ända ganska sugen på att gå den här kursen. Är det någon som har gått den tidigare terminer och vet om den är bra? Eller nån som har gått nån annan hästskötarkurs som kan komma med synpunkter? Himla tacksam för alla tips och råd!!
 
Hejsan!
Jag tycker du helt klart ska försöka!
Men nu blev jag lite nyfiken faktiskt..
Hur ansöker man till distanskursen Hästkunskap?
Vad krävs för att komma in?
Kostar det något?
PM:a gärna! :)
/Heulwen
 
Här kommer då lite info om kursen i Hästkunskap! :)

Som sagt så är det Strömsholm och Hästsportens folkhögskola som ordnar den här kursen. Den sträcker sig över en termin (börjar nu den 2/2 och håller på till mitten av juni) och går på distans. Det innebär att man jobbar mycket självständigt hemma och över nätet, samt att man träffas vid 8 tillfällen i Strömsholm.