Kurs - Överreagerar jag?

Viva

Trådstartare
Det är lite mycket just nu så undrar om jag överreagerar? För just nu känns det inte ens lockande att fortsätta kursen. Det handlar om Nosework om det har betydelse.

Första gången: Instruktör 1 är sjuk. Sånt händer såklart så får ett samtal om att kursen skjuts fram en vecka.

Andra gången: Instruktör 1 är ute och klipper gräs. Hen har fått höra att kursen skjutits upp 2 veckor så inget är förberett men hen ordnar så gott hen kan.

Tredje gången: Ny instruktör. Löper på utan större problem.

Fjärde gången: Det är dubbelbokat. En ny kurs har börjat på "vår" tid. Instruktör 2 är förvånad när vi dyker upp men eftersom han har en hjälpinstrukör tar den över vår grupp (tredje instruktören på tre tillfällen) och de delar upp lokalerna och utrymmerna utomhus så att vi håller till på var sin sida. Inget har dock förberetts för "vår" grupp och nya instruktören vet inte vad vi tränat på innan. Det blir en del pusslande när en ska passera för att rasta och min hund som är lite osäker blir stressad av alla nya hundar.

Nu har vi två gånger kvar och om de inte tänkt flytta någon av grupperna så kommer vi gå samtidigt som den andra gruppen eftersom de hade sin första gång förra gången.
 
Det är lite mycket just nu så undrar om jag överreagerar? För just nu känns det inte ens lockande att fortsätta kursen. Det handlar om Nosework om det har betydelse.

Första gången: Instruktör 1 är sjuk. Sånt händer såklart så får ett samtal om att kursen skjuts fram en vecka.

Andra gången: Instruktör 1 är ute och klipper gräs. Hen har fått höra att kursen skjutits upp 2 veckor så inget är förberett men hen ordnar så gott hen kan.

Tredje gången: Ny instruktör. Löper på utan större problem.

Fjärde gången: Det är dubbelbokat. En ny kurs har börjat på "vår" tid. Instruktör 2 är förvånad när vi dyker upp men eftersom han har en hjälpinstrukör tar den över vår grupp (tredje instruktören på tre tillfällen) och de delar upp lokalerna och utrymmerna utomhus så att vi håller till på var sin sida. Inget har dock förberetts för "vår" grupp och nya instruktören vet inte vad vi tränat på innan. Det blir en del pusslande när en ska passera för att rasta och min hund som är lite osäker blir stressad av alla nya hundar.

Nu har vi två gånger kvar och om de inte tänkt flytta någon av grupperna så kommer vi gå samtidigt som den andra gruppen eftersom de hade sin första gång förra gången.

För mig är det oacceptabelt. Jag hade skippat resterande tillfällen och velat ha pengar återbetalda för de tidigare tillfällena.

Så hemskt dåligt och tråkigt för deltagarna 😞
 
För mig är det oacceptabelt. Jag hade skippat resterande tillfällen och velat ha pengar återbetalda för de tidigare tillfällena.

Så hemskt dåligt och tråkigt för deltagarna 😞
Och instruktörerna faktiskt, som inte ens får chansen att göra ett bra jobb (de sköter inte schema och liknande). De har dock gjort sitt bästa och det här ju blivit en lektion varje gång trots allt strul.

Tråkigt för mig för hundskolan har mycket nosework och ofta tider som passar mig även fast jag jobbar konstiga tider. Gick steg 1 där och då gick bra även om det tog 3 dagar att få tag i en ansvarig.

Men allt strul känns inte okej. Instruktörerna skulle ta upp den med ägaren och be henne höra av sig men ännu inte hört något.
 
@Viva det är inte ok för nån. Men vad menar du med ”ägaren” ? Är det inte en klubb/förening som arrangerar kursen?
(Sorry om jag missat nåt som tydligt står .)
 
@Viva det är inte ok för nån. Men vad menar du med ”ägaren” ? Är det inte en klubb/förening som arrangerar kursen?
(Sorry om jag missat nåt som tydligt står .)
Det en privat hundskola. Så med ägaren menar jag ägaren, hen sköter allt runt omkring men håller även kurser. Var jag som missade nämna det.
 
Det en privat hundskola. Så med ägaren menar jag ägaren, hen sköter allt runt omkring men håller även kurser. Var jag som missade nämna det.

Tack för förtydligandet, skönt att jag inte läst klantigt/missat nåt som stod 😅
Då är det ägaren som står för bokningarna alltså.
Självklart då ytterligare hade jag sagt ifrån och krävt pengarna tillbaka för de tillfällena . Det är helt undermåligt och inte ok någonstans. Du har ALL rätt att vara missnöjd och du överreagerar inte.

Jag är rätt tolerant dvs ingen krångel människa runt sånt här generellt . En gång är ingen gång för mig oftast. Och även två oftast. Men det du beskriver är bortom rimligt .
 
Det en privat hundskola. Så med ägaren menar jag ägaren, hen sköter allt runt omkring men håller även kurser. Var jag som missade nämna det.

Har också haft galet mycket problem med att få tag på ägaren, men när det väl funkar så är det väldigt bra där tycker jag. Dock har även vi haft flera olika instruktörer men där har de vetat vad vi pysslade med och det har gått fint ändå.

Men i ditt fall hade jag nog försökt få gå om kursen, eller fått pengarna tillbaka. De känns ändå måna om att man ska vara nöjd tycker jag.
(och Nw2 där var vi jättenöjda med, så tråkigt att ni fått så dålig upplevelse).
 
Har också haft galet mycket problem med att få tag på ägaren, men när det väl funkar så är det väldigt bra där tycker jag. Dock har även vi haft flera olika instruktörer men där har de vetat vad vi pysslade med och det har gått fint ändå.

Men i ditt fall hade jag nog försökt få gå om kursen, eller fått pengarna tillbaka. De känns ändå måna om att man ska vara nöjd tycker jag.
(och Nw2 där var vi jättenöjda med, så tråkigt att ni fått så dålig upplevelse).
Detta är min 3:e kurs där och är tyvärr bara nöjd med en av dem so far. Men nosework ska ju vara deras grej och var nöjd med steg 1, tror inte att steg 2 är dåligt men nu har det strulat så mycket att jag tappat all sug att fortsätta även om instruktörerna är bra. Det är ju ändå mycket pengar och då vill jag gärna att det är förberett och man har tillgång till alla olika delar av anläggningen. Minst en av kursdeltagare känner likadant men hon känner ägaren så hon vill inte säga något. Instruktörerna säger att detta tyvärr är vanligt, oftast vet de inte ens hur många som kommer till varje kurs.
 
Detta är min 3:e kurs där och är tyvärr bara nöjd med en av dem so far. Men nosework ska ju vara deras grej och var nöjd med steg 1, tror inte att steg 2 är dåligt men nu har det strulat så mycket att jag tappat all sug att fortsätta även om instruktörerna är bra. Det är ju ändå mycket pengar och då vill jag gärna att det är förberett och man har tillgång till alla olika delar av anläggningen. Minst en av kursdeltagare känner likadant men hon känner ägaren så hon vill inte säga något. Instruktörerna säger att detta tyvärr är vanligt, oftast vet de inte ens hur många som kommer till varje kurs.

Har också gått tre kurser där och tycker som du att NWn varit bäst. Men att det ska vara sådär rörigt är så himla himla tråkigt.
Och jag har samma upplevelser som du med mycket av det du skriver. Så jag förstår att du är besviken.
Jag hade nog skickat ett mail till hen och förklarat hur du känner och att du inte är alls nöjd, för så ska det ju inte behöva vara (även om jag vet att det är det...)
 
Om du vill vara "säkare" på att få pengarna tillbaka bör du nu direkt meddela ägaren (tex via mail) den problematik som varit, att kursen inte har fungerat osv samt att du med hänsyn till problematiken vill få pengarna tillbaka. Vänta inte tills kursen är klar.
 
Har själv också gått kurs där, att vara organiserad har väll kanske aldrig varit hens starkaste sida men alltid varit mycket nöjd med innehållet och de som hållit i kursen. Har alltid upplevt hen som väldigt enkel att ha att göra med (när man kommer i kontakt) och mån om att ha nöjda kunder så med det strulet har jag mycket svårt att tro att du inte skulle få kompensation :)
 
Om du vill vara "säkare" på att få pengarna tillbaka bör du nu direkt meddela ägaren (tex via mail) den problematik som varit, att kursen inte har fungerat osv samt att du med hänsyn till problematiken vill få pengarna tillbaka. Vänta inte tills kursen är klar.
Jag har mailat, risken är tyvärr att jag inte får något svar innan nästa kurstillfälle så frågan är vad jag gör då. Men självklart vill jag inte både gå klart kursen och få alla pengar tillbaka.
 
Inget svar så har messat också och bett om ett besked. Det är så himla synd att det är såhär för nw-kurserna har i övrigt varit bra (om än struliga). :(
 
Jag har mailat, risken är tyvärr att jag inte får något svar innan nästa kurstillfälle så frågan är vad jag gör då. Men självklart vill jag inte både gå klart kursen och få alla pengar tillbaka.

Inte gå på resterande tillfällen är mitt råd om du vill driva önskan om pengarna tillbaka .
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
748
Senast: Trassel12
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
2 118
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
771

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp