Bukefalos 28 år!

Kval till högre höjd

kwingee

Trådstartare
Jag är osäker på vad som gäller i kvalen till 130, 140, 150.
I TR läser jag att man ska ha två felfria grundomgångar i den lägre höjden. Men jag är osäker.

Jag har en häst med 0 fel i en 120 bed.A och felfri grundomgång i 125 bed.A:0+A:0, där vi hade 4 fel i omhopplingen.

Är vi kvalificerade till 130?
 
I TR står det följande: "Vid bedömning två faser skall båda faserna vara felfria för att gälla som kvalificering."
 
I TR står det följande: "Vid bedömning två faser skall båda faserna vara felfria för att gälla som kvalificering."

Den benämningen läser inte jag ?

Ekipage är kvalificerat till 1,30/1,35 m hoppning och lägre efter 2 felfritt genomförda
grundhoppningar i 1,20 m hoppning eller högre.

Är det jag utläser i TR ...
 
@corzette En grundhoppning kan bestå av en eller två faser beroende på vilken bedömning klassen har. Om det är två faser så ska båda vara felfria och är det bara en fas så ska den vara felfri.
 
Jag är osäker på vad som gäller i kvalen till 130, 140, 150.
I TR läser jag att man ska ha två felfria grundomgångar i den lägre höjden. Men jag är osäker.

Jag har en häst med 0 fel i en 120 bed.A och felfri grundomgång i 125 bed.A:0+A:0, där vi hade 4 fel i omhopplingen.

Är vi kvalificerade till 130?
Nej. I en bedömning två faser är det inte grundomgång och omhoppning, utan en grundhoppning uppdelad i två faser. Alltså måste båda faserna bara felfria för att det ska kunna räknas som kval.

/Lady_S
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 350
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 544
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Hej! Jag är en 21-årig tjej som är enormt enormt ridsugen igen, men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga som återfallsryttare...
Svar
8
· Visningar
2 516
Senast: Ramona
·
Hästmänniskan Hej, boxbygge på g! Takhöjden är 265 cm. Hur högt upp mot taket ska man lägga boxgaller? Läser i Jordbruksverkets broschyr att fria...
Svar
4
· Visningar
672
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp