Kvaltävlingsdag/Kvalkväll + femgång

Venus_in_Furs

Trådstartare
Ser att många klubbar börjat med detta inför tävlingssäsongen, kul! Är tanken med dessa att de endast är till för ryttare som är a-klassade och tror sig kunna kvala till SM på tävlingen eller kan de även vara för de som tävlar för första gången och vill försöka kvala upp sig från C eller B-klass? Gillar upplägget att bara åka iväg över en dag eller kväll men är osäker om det skulle bli för hög nivå för mig och min häst. Hon är bara tävlad på inofficiella tävlingar och har legat mellan 4,5-6. Men som sagt, aldrig startat en "vanlig tävling". Skulle denna form av tävlingsdag ändå kunna passa oss?

Jag har fått för mig att det aldrig finns c-klass i F1, stämmer det? Så vi skulle isåfall anmäla oss till b-klass i F1 och c-klass i T1 exempelvis?

Kan ju såklart fråga tävlingsledaren för resp. tävling också men ville bara höra mig för vad ni här tror.
 
Sv: Kvaltävlingsdag/Kvalkväll + femgång

Om jag inte är ute och cyklar så får man bara kvala SM ifrån nationell eller regional. Har sett att det finns såkallade SM-kval också men då står det nog i proppen. De andra kvaltävlingarna är nog tillför att kvala B/A-klass och träning.

Klart du kan åka på en sån här tävling! Jag har själv planer på att åka på ett kval denna månad och rida T3 och V2 och det finns inte en chans i världen att vi kvalar A-klass utan jag ser det mer som träning plus att det är kul att få poäng.
 
Sv: Kvaltävlingsdag/Kvalkväll + femgång

Om F1, V1 och T1 erbjuds och tävlingen är ett kvaltillfälle och det inte står något om A-klass är det bara att rida.
Dyggur har ju till exempel alltid F1 på sina regionala tävlingar utan att det är A-klass.

Kval betyder att du kan kvala till B- el. A-klass och att det inte är finaler och prisutdelning.
SM kan du endast kvala till ur A-klass (som du då har kvalat till på en annan tävling) och då måste tävlingen heta SM-kval.



/Malin
 

Liknande trådar

L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 825
Senast: sorbifolia
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 322
Senast: TinyWiny
·
Dressyr Ingen kritik mot någon, bara genuint intresserad av orsakerna samt en allmän debatt om hobbysportens konstnader, med utgångspunkt i...
2 3
Svar
54
· Visningar
7 514
Senast: fio
·
Trav Hur ska man tänka och värdera om ens sto är värt att avla på? Alltså värt för en själv, inte för försäljning med vinst. Jag vill främst...
Svar
12
· Visningar
1 872
Senast: sandrafors
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp