Fraggel_Tess

Trådstartare
Kvarka sägs ju vara här och var i landet nu. Finns det någon internetsida där man se vart denna sjukdom härjar någonstans?

Har hört rykten om att det är i mina trakter nu men inte om det är sant *Nervös*

Sv: Kvarka!

Vårt stall var inte upptaget som smittat på den sidan när vi var isolerade i vintras, så helt säker verkar sidan inte vara tyvärr...

I Södermanland och Östergötland också enl. nyheterna som en stallkamrat hört.

Kvarksidan är ju inte uppdaterad på länge, sedan är det säkert inte alla som rapporterar in heller. Så det är nog att vara på sin vakt.

MVH/

Man måste nog titta genom alla sidor för det står om kvarka, tillsammans med andra sjukdomar, även på de sidor där inte kvarka nämns i rubriken.

Kvarka härjar här:
torsby ridklubb-värmland
vreta gård-stockholm
brottby
högbo ridklubb-gävleborgslän
tierp
boda kyrkby-dalarna
tranegård-väsra götal
gäla
ulricehamn.

bästa sättet och de säkraste att få veta är och fråga distriktsvetrinären i ditt område men han får natuligtnis inte lämna ut sekritess material

Helt vansinnig regel igentligen.
Alla smittor skulle vara offentliga.
Nu får vi övriga förlita oss på att dom som drabbas av smittor som kvarka, A2 eller virusabort, verkligen talar om det för alla som berörs och att dom även lägger hela anläggningen i karantän...

Tyvärr är verkligheten en annan.
AM

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 232
Hästvård Hej, jag undrar hur många det är som har kommit igång med vaccinering mot Kvarka? Det verkar finnas ett nytt vaccin för hästar som... 2
Svar
35
· Visningar
2 583
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: grodan21
·
Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 549
Senast: Zoya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Pyramider i Sverige

Hund, Katt, Andra Djur