Kvitton i Kivra

Bukefalos 30 år!

På "mitt" willys får man tyvärr en papperslapp numera även om man har kvittot digitalt :cautious:. Annars kommer man inte ut ur affären. Men det är i alla fall en mindre mängd papper som skrivs ut.
Högst irriterande när man inte har köpt något. De kanske inte hade det jag sökte. Bara att vänta på någon kund som jag kan smita ut med.

Fast det kan jag ju bevisa med bankloggen att jag handlade för 59.37 på Ica i Kiruna vid samma tid.

Hur ser du det i bankloggen? Jag ser inte tidpunkt på min bank, dag ja men som sagt inte tid. Kan ju handla om att man varit och köpt något någonstans, men samtidigt uppges ha befunnit sig på andra sidan av stan.

Jag har haft ett sådant fall nämligen, de påstod att jag åkt med en viss buss en viss sträcka. Rent geografiskt hade det varit möjligt men jag var på en helt annan plats. Det kunde jag visa med kvitto då, nu krävde dom det inte av mig utan tog mig på mitt ord, jag läste upp kvittot samt sa att det vore rätt orimligt i mitt fall att lösa enkelbiljett när jag hade årskort via jobbet.

Håller med om att kvitto behövs ibland, jag får nog bara ica kvitton på kivra. Men det ska vara lätt att stänga av

Hur ser du det i bankloggen? Jag ser inte tidpunkt på min bank, dag ja men som sagt inte tid. Kan ju handla om att man varit och köpt något någonstans, men samtidigt uppges ha befunnit sig på andra sidan av stan.

Jag har haft ett sådant fall nämligen, de påstod att jag åkt med en viss buss en viss sträcka. Rent geografiskt hade det varit möjligt men jag var på en helt annan plats. Det kunde jag visa med kvitto då, nu krävde dom det inte av mig utan tog mig på mitt ord, jag läste upp kvittot samt sa att det vore rätt orimligt i mitt fall att lösa enkelbiljett när jag hade årskort via jobbet.

Håller med om att kvitto behövs ibland, jag får nog bara ica kvitton på kivra. Men det ska vara lätt att stänga av
Det känns orimligt att man ska spara sina mjölkkvitton för att bevisa för Västtrafik att man inte åkt med deras bussar (ja jag har läst tråden). Det är ju om inte annat osannolikt att man råkat handla just vid korrekt tillfälle för något sådant. Det känns ännu mer orimligt att man ska bli påtvingad kvitton av den typen av orsaker.
Jag förstår faktiskt inte riktigt vitsen med att diskutera det här. Det är ju inte som att jag anser att man aldrig ska få kvitton utan att man ska få välja om man vill ha ett. Det gör ju att om jag vill ta mina chanser med Västtrafik genom att avstå kvitto på Ica är det upp till mig medans någon som vill helgardera enkelt kan få sina kvitton.

:)

På den negativa sidan kan det vara ett sätt för en partner att hålla koll och kontroll på vad den andra handlar.
Ja. Nu var det sambon som på eget bevåg i min frånvaro kopplade sitt matkort till mitt medlemsskap, om han känner sig övervakad kan han ordna med borttagning eller använda sitt privata kort som inte är kopplat :)

Blir smått galen på kivrakvitton. Vora väl ok om det gällde sådana somjag själv valt - men när kvitton på ett paket mjölk och ett par bananer dyker upp blir jag bra irriterad.

Det ska gå att stänga av. Men HUR??
Är problemet löst?

För att stänga av alla digitala kvitton:
  1. Gå till Meny/Mer > Inställningar.
  2. Välj Tjänster > Kvitton.
  3. Inaktivera tjänsten för digitala kvitton. [1]
För att bara stänga av en specifik butik (och få papperskvitto därifrån):
  2. Välj Avsändare > Kvitton.
  3. Stäng av den specifika butiken. [1]

Enkelt säger alla. Den här gamlingen har inte listat ut hur.
Inte enligt ovanstående steg-för-steg heller (tror det var samma som @clementine länkade till också)? Jag var själv inne i Kivra och kollade och tyckte att det såg väldigt lätt ut om man följer stegen. Nu vill jag ju ha kvitton så jag testade inte att faktiskt stänga av, men det var tydligt hur man gör, tycker jag.

Är problemet löst?

För att stänga av alla digitala kvitton:
  2. Välj Tjänster > Kvitton.
  3. Inaktivera tjänsten för digitala kvitton. [1]
För att bara stänga av en specifik butik (och få papperskvitto därifrån):
  2. Välj Avsändare > Kvitton.
  3. Stäng av den specifika butiken. [1]
Jag är antagligen senil men den menyn har jag inte hittat Kivra och inte i inställningar i övrigt.
Tacksam om nån kunde hjälpa.

Jag är antagligen senil men den menyn har jag inte hittat Kivra och inte i inställningar i övrigt.
På iPhone når man den menyn genom den knapp med ”…” som är längst ner till höger på huvudmenyn.
1782630054148.webp

Vet inte om det ser likadant ut på t.ex. mobil, men på min dator är det enkelt. På vänstersidan finns menyn. Inställningar är näst längst ner. Klicka där. Inställnings-menyn öppnar sig och "Avsändare" står näst längst upp. Klicka på den så kommer du till Avsändare och kan välja vilka du vill ha post och kvitton ifrån.

Vet inte om det ser likadant ut på t.ex. mobil, men på min dator är det enkelt. På vänstersidan finns menyn. Inställningar är näst längst ner. Klicka där. Inställnings-menyn öppnar sig och "Avsändare" står näst längst upp. Klicka på den så kommer du till Avsändare och kan välja vilka du vill ha post och kvitton ifrån.
Det ser ”likadant” ut / instruktionen var klockren - även för iPhone i alla fall.

Oki. Har bara kollat i.mobilen. kollar via datorn. Tack.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Tjockistråden 5

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar