Kylgardin i ligghall?

diamonia

Trådstartare
Är det någon "bukare" som har kylgardin i ingången till lösdriften? Min lösdrift har 2 öppningar och vid vissa vindar blåser det rätt igenom. De kylgardiner vi "tittat" på finns i storlekarna bredd 20 cm, tjocklek 2 mm alternativt bredd 30 cm, tjocklek 3 mm.

Min fundering gäller om det inte blåser lika lätt igenom med den tjockare varianten och om hästarna tycker den blir för tjock???

Sv: Kylgardin i ligghall?

Nu har vi den tunnare varianten, och den blåser ju med i vinden ganksa mycket... Dock fick jag tips om att man ska sätta upp den "som en utspridd kortlek" om du förstår, och inte som fjällpanel(visst heter det så?). Då blir den mer vindbeständig men liiite svårare att gå igenom. Ska testa det nu när vi sätter upp i andra öppningen...
Den tjockare hänger förståss mycket mer still, men jag undrar om den inte kan bli lite väl tung :confused:
Dessutom var ju den tjockare väääldigt mycket dyrare :crazy:

Jag har hittat den på 2 ställen N******t och B***e. Hos de senaste var den mycket billigere! *tipsar*.

Hum... vilken skall jag beställa då... :confused:

Fast det heter väl köldridå ?

Köp den hos Bole då om den var billigare. Så himla mycket i kvalite kan det väl ändå inte skilja.

Det handlade inte alls om kvaliteten på dem! men det hade du förstått om du läst alla 4 inläggen!

Ang kvaliteen skrev jag av mig själv utifrån eget tycke. Du frågade dock vad du skulle köpa, jag gav förslag. Så vad vill du ha mer svar på ??

Ta den tunnare tycker jag. Den vet iaf jag att den funkar, jag tycker inte den är för tunn iaf. Känns dumt att chansa om den blir för tung den andra. Tänk på att de blir ganska stela vintertid och kanske blir de jätteobehagliga om de är tjocka och tunga?

Liknande trådar

Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet... 2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 120
Senast: åke
·
Anläggning Ni som kan: Köldridå, 2 mm tjock, 20 cm breda remsor. Hur mycket överlapp mellan varje remsa? Min tanke var 5 cm överlapp, total...
Svar
14
· Visningar
4 107
L
Hästvård Hej! Postar en tråd här med lite undring över vilken utrustning en vet ska ha med sig ut i jourbil. Veterinärerna är nr 1 och 2 i...
Svar
6
· Visningar
1 343
Hästmänniskan Jag har funderingar på att göra en liten lösdrift av ett vindskydd vi har. Det är i såfall ämnat för 2-3 ett-åringar. Vindskyddet står i...
Svar
11
· Visningar
2 938
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka