Sv: kyllinge?

Är det bara när man sänker totalvikten man berhöver ett sånt intyg? Jag har höjt min, men har inga sånna intyg.

Menar du INTE skriver ut intyg?

Det är fler som har problem med just intygen, vi hade det med ett tidigare släp. ÅF ville inte utfärda några intyg, det var en -98.

har också hört detta men jag har aldrig haft problem med intygen, däremot vet jag att de flesta tar betalt för att de skall skriva ut intygen idag.
Kyllinge kanske inte skriver ut, men vänd dig till din thule återförsäljare så hjälper de dig säkert.

Har ett sådant släp och både jag och min häst älskar det :love:

Det är ljust och mycket belysning -både bak och fram. Bäst av allt är fronturlastningen!!

Säkerhetsmässigt är den outstanding, då man kan öppna alla bommar ifrån utsidan på ngra sekunder. Tre störtbågar..
Du kommer inte att ångra dig!!

Gällde inte ett Kylinge-släp, men efter händelsen (vi fick aldrig ut något intyg) ringde jag runt och hörde mig för, det var otroligt svårt att få ut intyg.

Lite ologiskt att behöva ett intyg för att väga NER släp, upp förstår jag...

Mitt var hos officiell återförsäljare som trodde det skulle gå bra.

Det gjorde det INTE, de skriver inte ut på så gamla släp längre.

Om någon får loss ett intyg för ett gammalt släp (äldre än 95) från Kylinge/Thule, please tell me!

Hela mitt släp inkl bromsar etc är dimensionerade för en totalvikt på 2000kg, så är även den garanterade axelbelastningen på regbeviset. Men jag är "fast" på 1500kg. Totalvikten är tom angiven som sänkt på registreringsbeviset.

Gällde inte ett Kylinge-släp, men efter händelsen (vi fick aldrig ut något intyg) ringde jag runt och hörde mig för, det var otroligt svårt att få ut intyg.

Lite ologiskt att behöva ett intyg för att väga NER släp, upp förstår jag...

Kan hålla med dig om att det är ologiskt men när blev bilprovningen logiska i något de gör. Kan hålla med om att det kanske kan vara svårt att få ut papper, men som sagt så har jag aldrig haft några problem.

Mitt var hos officiell återförsäljare som trodde det skulle gå bra.

Det gjorde det INTE, de skriver inte ut på så gamla släp längre.

Om någon får loss ett intyg för ett gammalt släp (äldre än 95) från Kylinge/Thule, please tell me!

Hela mitt släp inkl bromsar etc är dimensionerade för en totalvikt på 2000kg, så är även den garanterade axelbelastningen på regbeviset. Men jag är "fast" på 1500kg. Totalvikten är tom angiven som sänkt på registreringsbeviset.

Ska kolla saken till veckan.

Har ett sådant släp och både jag och min häst älskar det :love:

Det är ljust och mycket belysning -både bak och fram. Bäst av allt är fronturlastningen!!

Säkerhetsmässigt är den outstanding, då man kan öppna alla bommar ifrån utsidan på ngra sekunder. Tre störtbågar..
Du kommer inte att ångra dig!!

Fast då är det nog inte en 91:a du har va?

På min 91:a finns det iaf tyvärr inte säkerhetsbommar som kan öppnas utifrån. Den har heller inte belysning både bak och fram.

Men jag älskar också min fronturlastning!

96:a eller 97:a tror jag min är.. Hur öppnas bommarna på din trailer? På min finns spakar på utsidan som man drar neråt och då faller bommen ner. Svårt att förklara...
Apollo är modellen.
Eurotrailern är ju jättestor och fin men grymt tung!

Ja, jag tänkte väl det. (Den TS frågar om är ju också en 91:a)

På de gamla så går det bara att öppna manuellt innefrån, dvs dra upp pinnen och dra ut bommen. Mindre kul om en häst dinglar ovanpå ;)

Men Kylinge var tyvärr väldigt sena med att införa säkerhetssystem.

Stämmer men deras system är BRA.

Ngn dag när livet är på rätt köl igen så ska jag byta upp mig till ett nyare med säkerhetsbommar.

Lindsen; mer lampor kan man fixa själv, mitt har bytt belysning en gång innan jag köpte det och jag har satt in ny också.

det är ju synd att det inte finns säkerhetsbommar, men det är så svårt att få med allt man vill ha för så lite pengar. jag ska hämta den imorgon och sedan blir det mycket lastträning framöver :D
en sak jag inte tänkte på var om det går att ta ur mellanväggen? det är ju inget måste men det vore ju bra om det gick.

det är ju synd att det inte finns säkerhetsbommar, men det är så svårt att få med allt man vill ha för så lite pengar. jag ska hämta den imorgon och sedan blir det mycket lastträning framöver :D
en sak jag inte tänkte på var om det går att ta ur mellanväggen? det är ju inget måste men det vore ju bra om det gick.

Mellanväggen skall gå att ta ur.

Om det är samma konstruktion på mitt så går "halva" mellanväggen att ta ut. Det som är framför stolpen som man viker undan när man lastar ur fram, går ej att ta ut för då har du inget att fästa bommarna fram i.

Kul att du köpte släpet!

okej, det låter ju bra. det är alltid något som man missat att fråga :angel:. ja det ska bli härligt med eget släp!

okej, det låter ju bra. det är alltid något som man missat att fråga :angel:. ja det ska bli härligt med eget släp!

Ja, jag tycker faktiskt att det är en stor fördel. För då kan hästen ta stöd framme vid bogen men kan bredda så mkt den vill baktill. Jag tycker också att det är skönt för en själv att ha ngt som hindrar hästen från att slänga sig fritt när man är inne i transporten.

Ja, jag tycker faktiskt att det är en stor fördel. För då kan hästen ta stöd framme vid bogen men kan bredda så mkt den vill baktill. Jag tycker också att det är skönt för en själv att ha ngt som hindrar hästen från att slänga sig fritt när man är inne i transporten.

Kan bara hålla med! Toppen är det.

Man kan ju beställa extra lång bom därbak. Det har jag och pållen åker jättebra! :D

Liknande trådar

Utrustning Funderar lite på att byta transport. Har idag en Star Trailer Safir från 1997 som jag är väldigt nöjd med, men hade inte gjort något med...
Svar
13
· Visningar
1 153
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Hej Gubben här hemma har nu börjat fundera mer på släp efter helgens akuta trip till kliniken och vi inte hade ett ända släp hemma utan...
Svar
5
· Visningar
994
Senast: Ketrawzc
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
1 021
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Ja, finns det hästar som blir oroliga av att åka brett? Jag är ingen van transportör av hästar (än så länge), och vi har bara...
Svar
2
· Visningar
1 305

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka