Ladda ner text till photoshop?

Sv: Ladda ner text till photoshop?

jag vet inte hur det ser ut i windows eftersom jag sitter på mac för det mesta när jag jobbar..

aja.. men typ font box (finns i macarna) eller dyl där man kan lägga typsnitt i mappar (efter projekt/jobb eller dyl), aktivera/inaktivera typsnitt osv.. det blir rätt ohanterbart om man har 5-6hundra typsnitt... och då en del symbol-typsnitt etc.

Jo man klickar på den text man vill ha så när det är nerladdat så kanske du ser uppe i hörnet tt det står ''INSTALLERA'' Sen när det är installerat klart ´är det automatiskt inne på photoshop!:D

när man laddat ner Photoshop finns det ju nästan inga typsnitt

Tänkte berätta hur jag gör. För det första är det inte photoshop som har dåligt med typsnitt. Det är din dator som har få. Dom du har i datorn från början påverkar t.ex. både word, ps, powerpoint... Installerar du ett typsnitt kommer det att finnas tillgängligt i alla programmen.

1. dafont.com är den jag har använt den senaste tiden. Inget plotter på sidan och lätt att hitta för ALLA
  2. Leta upp fonter och ladda ner till skrivbordet genom att trycka på "Download"
  3. Zippa upp med WinRAR som finns att hämta på rarlab
  4. Ta bort de filer jag inte vill ha t.ex. textdokument, bilder och de kursiva versionerna (jag gillar inter kursiv text ;))
  5. Öppna "Den här datorn" klicka på C:\Windows\Fonts
  6. Klistra in typsnittsfilen i mappen "Fonts"

Hoppas nån förstod den kluddiga beskrivningen :D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag var i Tyskland för två veckor sedan. När jag skulle betala parkeringen för bilen försvann min privata mobiltelefon någonstans mellan...
Svar
5
· Visningar
1 068
Senast: fejko
·
IT & mobiler Mitt bibliotek har gått över till libby och jag fattar verkligen inte var jag ska trycka eller göra inställningar för att kunna ladda...
Svar
0
· Visningar
186
Kläder & Bli fin Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 121
Senast: Bison
·
R
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
1 253
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka