Sv: Läder eller syntet?
*KL*
nu har ju TS bestämt sig, men vill själv lägga en röst på wintecen..
för det första går det ju inte jämföra syntet då och nu, eller ngt annat mot det som är på isabell werth, wintec PRO (jumping o dressage)
Den nyare mockaimitationen sitter man lika bra i som helskodda mot läder, fördelen är ju som någon skrev att man med en wintec IW kan rida i vilka byxor man vill, och uttöka sin ridgarderob billigt
vad gäller stropparna så är det väl läder??? på de nyare modellerna? annarns är det väldigt läderlikt, för jag smörjder dem ;P
Jag har haft min isabell sen *räknar* nästan 10 år. specialbeställde den från tyskland innan den kommit till sverige.
flera hästar har haft den, långritter, dressyrtävlingar WE-tävlingar. etc etc.. haft den som slit o släng- unghästsadel.. ja allt möjligt.. vanvårdat den ngt grymt

vägrade att sälja den trots att en av mina dåvarande enda ridbara hästar inte kunde ha den, och blev överlycklig nu när den passade nya pollen..
och trots alla åren, trots allt vanvård och ickesmörjning.. så ser den SNYGG ut.. skulle kunnat lägga ut annons att den bara var använd ett år..
allt är helt på den! men säljer aldrig!
har haft de flesta wintecs sadlar (senare modellerna) tom westernsadeln
men har pga dendär hästen som ej kan ha wintecs, flertalet "finare lädersadlar" (och tvingades köpa helskodda igen) men hade jag fått välja s hade det enbart varit wintecarna..
MEN nu kan hända att lädersadeln ä'nbdå är bättre. hade jag varit rik hade jag nog köpt i läder, om jag kunnat skita i att sköta den (räcker med att smörja träns). men vill kunan rida ut i alla väder,låta grenar slå till sadeln.. att ngn häst nafsar lite i den, skita i om stigläderna skaver.. etc..