Läder från Indien - tänk innan ni köper

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hästig
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 32
  • Visningar Visningar 2 710
H

hästig

På Scandinavium, Globen och Falsterbo finns alltid ett företag som säljer billiga träns etc. med läder från Indien. Köpte ett träns för något år sedan och det var verkligen billigt "skit", höll inte länge. Men hade jag vetat hur illa djuren blir behandlade där för att vi i västvärlden ska få billiga träns, kör selar, kläder etc. så hade jag nog gladeligen betalat mer. Jag hoppas att djuren i väst blir bättre behandlade men jag har kanske fel.

Titta på videon och skriv vad ni tycker.

http://www.youtube.com/watch?v=CbXyegy5KBo

Sv: Läder från Indien - tänk innan ni köper

kan inte se filmen, denna tråd kommer antagligen flyttas till gnägg

Jag tror den är hemskare än vanligt så man måste säga att man är över 18 år och kanske också inloggad.

Jag är över 18 men vet inte om jag känner mig mogen nog att se filmen, vad handlar den om? Jag är väldigt blödig av mig..
U

Hos mig funkar den utmärkt, men man måste vara registrerad medlem där och över 18 år för att kunna se den.

Jag är glad att jag inte är någon större läderkonsument. Mina lädersaker är alla av mycket god kvalitet och de kommer troligen hålla hela min "hästkarriär". Jag har till exempel 10-15 år gamla träns som fortfarande ser snygga ut.

slutade se då han grävde in chilipeppar i ögonen på stackars kossan. fyfan :crazy:

dom gjorde det då kossorna inte orkade gå längre dom fick inget vatten eller nåt i hettan utan dom grävde ordagrant in det i ögonen på dom och bröt av svansar på dom osv. jättehemskt :( jag ahr en sele jag köpt i indisktläder och nu mår jag dåligt. ananrs har jag bara syntet material och ångrar att jag inte betalade 1000 kr till för att köpa en till i syntet istället för en billig lädersele...huvva

Jag är registrerad och fyllt 18 men filmen hittas ändå inte när jag loggat in...

dom gjorde det då kossorna inte orkade gå längre dom fick inget vatten eller nåt i hettan utan dom grävde ordagrant in det i ögonen på dom och bröt av svansar på dom osv. jättehemskt :(

:mad: :mad: :mad:

Men är det inte i Indien som kossor är heliga - och så behandlar de dem på det viset? :confused:

:cry:

Jo... kossorna är heliga för de vanliga medborgarna... Indiens medel-gandi.

Dessa luras att sälja kossorna av uppköpare som lovar att de kommer ha det bra... sedan kossorna är sålda får de påbörja en dödsmarch till ett grannland (minns inte vilket) där de slaktas. De spikar fast skor på kossornas fötter så att de skall kunna gå. De får ingen mat och inget vatten. De som kollapsar får chili ingnott i ögonen. Indierna tror att de skall bli piggare då.

Dessa luras att sälja kossorna av uppköpare som lovar att de kommer ha det bra... sedan kossorna är sålda får de påbörja en dödsmarch till ett grannland (minns inte vilket) där de slaktas. De spikar fast skor på kossornas fötter så att de skall kunna gå. De får ingen mat och inget vatten. De som kollapsar får chili ingnott i ögonen. Indierna tror att de skall bli piggare då.

:eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek:

Jag brukar iofs inte köpa indiskt läder eller billiga saker, men nu kommer jag endast köpa saker som jag vet kommer från Europa där dom inte behandlar djur så....Har inte sett filmen och jag tror inte jag pallar det heller....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sängproblem...
  • Bästa ögoncreme
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka