Läderstövlar - vilka?

lizan

Trådstartare
Moderator
Dags för mig att köpa nya stövlar och jag funderar över vad jag ska köpa för några..

Jag har i 5 år haft hööks stövlar utan snörning, för mig har dom fungerat super och jag är väldigt nöjd. ett stort + för att dom har både dragkedja och "pådragarhylsor".

Funderar på att köpa ett par till likadana, men funderar på om jag vill ha ett par av bättre kvalitet, även om dom här har varit över all förväntan i kvaliteten.

Jag vill gärna ha dragkedja, men det är väl inget måste, men ska jag ha dragkedja vill jag gärna även ha hylsorna så jag kan dra på mig dom med pådragare också.

priset spelar ingen större roll, tänkte önska mig dom i födelsedagspresent. :D men är dom inte svindyra är det såklart positivt.

Inget man beställer över nätet- måste kunna prova dom och det i gbg-området!

Så fram med tipsen nu! :bow:

Sv: Läderstövlar - vilka?

Sarm hippique har jättefina! Såna ska jag köpa när jag har sålt min ena sadel! Finns både med och utan snörning. Super mjuka! Kostar från 2500....

Får söka på dom! Har hört att dom ska vara bra innan så jag får väl kika lite, se om någon i gbgområdet säljer också.

jag vill också ha dom från hööks.. Tyvärr är "normal" aldeles för stort i vaderna för mig :(

Jag tycker inte jag har överdrivet smala vader med tydligen. Jag vill ju också ha med dragkedja och inte superdyra sen tycker jag dom faktiskt är snygga. Jag får köpa ett par när jag gått upp lite i vikt helt enkelt ;)

för övrigt så köpte jag ett par begangnade ridstövlar i butik. 800 kr nästan nya och dom har inte sjunkit ihop något sen jag köpte dom (2 år sen).

Jag har Sarm Hippique och de är jättesnygga och finns i många olika storlekar, längder och bredder. Jag köpte mina på Svensk Ridsport i Kungsbacka.

Har ett par Sarm. Jag är jättenöjd, spec med blixtlåset.

jag har ett par sergio grasso och rekomenderar dom varmt ;)

finns sergio stövlar på equalityline
men inte just den modellen jag har, vetatt dom kan skaffa in dem på granngården om så önskas, därigenom fick jag tag i mina

Om du är nöjd med Hööks så finns det väl ingen anledning att byta :). Det är ett helsike att hitta sköna stövlar så.

fast jag känner att jag vill ha ett par med lite bättre kvalitet på.. och ett par lite snyggare också. OM jag hittar några då förståss! Gör jag inte det så får det bli ett par hööks igen!

Får ta mig ner dit då! Hade väl ändå tänkt kika där så! :bow:

har dom bara dragkedja eller hylsor också? eller finns det utan dragkedja helt?

börjar fundera mer o mer på dragkedja/inte dragkedja.. svårt att bestämma sig!

Inte att jag håller mig till ämnet men jag måste fråga hur bra kvaliten på stövlarna från Hööks varit. Jag skulle gärna ha ett par ridstövlar men vill ha med dragskedja har kollat MH men tycker att det är lite klumpiga.

Helt ok!

Jag har haft dom i 5 år ungefär, och dom håller fortfarande och fungerar, bara att dom är lite tråkigt slitna nu. Däremot har jag inte hållt efter dom särskilt bra med putsning osv, så någon som tog hand om dom bättre skulle säkert kunna ha dom längre.

Dragkedjan är lite halvtrasig vid det här laget, den fastnar i lädret under så jag får dra på mig stövlarna med pådragare, men sen tar jag av mig dom mha dragkedjan. Har använt dom ca 2 gånger i veckan under dessa år. ibland mer, ibland mindre.

jag tycker att dom är värda sitt pris, trodde det skulle vara sämre kvalitet så jag blev ju positivt överraskad! ;)

Cavallo, Königs, Sarm Hippique och Sergio Grasso har jag provat och jag skulle rekommendera alla. (vet dock inte hur de håller i längden, men SG har många dressyrrryttare jag känner och de är görfina, och Cavallo likaså. Königs och SH är inte lika vanliga, dock när jag kläme och provade hade jag kunnat tänka mig köpa ett par, om det inte var så att det skulle kosta multum att specialbeställa i rätt storlek....)

Jag har haft två par Sarm och jag tycker INTE att kvaliten är bra. Dragkjedjorna har inte hållt.

Kan någon visa en bild påå hööks stövlarna?? :D verkar bra ju , =D
vill ha vill ha :D

SKICKA BILD!

cavallo piaff är döläckra har ett par sånna själv, sen är petrie Anky också väldigt fina.

med dragkedja finsn ju sarm hippiique (eller hur det stavas) som är fina och bra kvalitet.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så... 2
Svar
23
· Visningar
1 088
Senast: Ajda
·
Fritid Beställde 3 par värmevantar på en sajt, just för att de hade flera olika och jag kunde beställa hem och testa. Lade beställningen 31/12...
Svar
15
· Visningar
816
Senast: MissFideli
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 883
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 505
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka