Bukefalos 28 år!

Läderskydd Hööks kontra Börjes

freike

Trådstartare
Finns det någon som sett Hööks Claridge House senskydd och strykkappor och Börjes senskydd och strykkappor i läder i verkligheten. Alltså som har kunnat jämföra. Hur jag än kikar på bilderna ser jag ingen skillnad. :confused: Sömmar och spännen ser identiska ut, båda varianterna finns i svart och brunt. Jag antar att det inte står något märke på Börjes skydd men de kostar också 269 kr mindre per uppsättning. Frågan är alltså, har någon haft tillfälle att jämföra dem i verkligheten och kunnat se någon skillnad?
 
Sv: Läderskydd Hööks kontra Börjes

jag har sett/haft båda och brjes håller bättre
 
Sv: Läderskydd Hööks kontra Börjes

Jag har inte de från hööks men jag har e från börjes och är nöjd med dem.
Tycker att börjes har bra saker för sina priser, hööks bärjar bli dyra för den kvalite de har.
 
Sv: Läderskydd Hööks kontra Börjes

Jag ser heller ingen skillnad, så jag köpte Börjes o har absolut inget att klaga på! Sitter bra på hästen och är mjuka o fina.

cimg1443_49662416.jpg



Edit: Kom precis på att det finns ett par från Hööks i stallet, kan jämföra sen o se om det är någon skillnad. Återkommer =)

Det är Börjesskydden på bilden
 
Sv: Läderskydd Hööks kontra Börjes

Intressant! Såg du någon skillnad på dem för övrigt?
 
Sv: Läderskydd Hööks kontra Börjes

Tack! Jättesnällt om du vill jämföra. Jag är nyfiken, jag har senskydd från Chetak och så har jag omärkta senskydd som är identiskt lika. Även kvalitén. Så det är lite intressant att se om man betalar extra för märket. Jag har ingen större lust att betala för märket, har liksom ingen användning för det :p
 
Sv: Läderskydd Hööks kontra Börjes

Intressant! Såg du någon skillnad på dem för övrigt?

på de exemplar jag hade var sömmarna bättre sydda på börjes än på hööks, snyggare "kanter" de var liksom jämnare och sen tyckte jag att B. var mjukare än H. remmarna höll bättre på börjes skydden och de var mer än värda de ynka kronor de kostar :P
 
Sv: Läderskydd Hööks kontra Börjes

Tack så mycket för informationen. Låter ju som att det råder enighet om att det inte finns någon skillnad i utseende men att Börjesskydden håller bättre kvalité. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Dags att köpa nya allroundskydd då mina gamla senskydd sjunger på sista versen, och jag är ruskigt trött på allt som har med...
Svar
18
· Visningar
1 382
Senast: caballus
·
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 205
Senast: qitis
·
Utrustning Är återigen ute på jakt efter en sadel till min travare. Har haft ut sadelutprovare tidigare, köpte då en Albion style dressyrsadel...
Svar
3
· Visningar
920
Islandshäst Har kikat på olika avlastningsgjordar till polle och dem skiljer sig en hel del i priserna, någon som har erfarenhet av hur stor...
Svar
9
· Visningar
3 716
Senast: menina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp