The Wee Free Men (Ulvlek)

Jag har Snurrfian som mest trolig ulvkandidat kvar enligt mitt inlägg tidigare idag:
@LenaH och @Snurrfian är de jag velar mest kring. En av dem är sannolikt ulv.
LenaH har röstat på onda Artline 3 gånger i rad, vilket skulle kunna tala för henne som god. Å andra sidan skulle hon mycket väl kunna göra nåt sånt även som ond :p
Men jag lutar nog egentligen mest åt att det är Snurrfian som är sista ulven (om vi utgår från att de var 3 från början), jag tror lyan försökte få ut mig igår och att Artline lade en alibi röst på Mirtai när ingen av er andra goda hängde på mot mig.
Edit: tillägg att röstningen igår ju faktiskt talar ännu mer till Lenas fördel, hon borde inte lagt andra röst på Artline när vi var 3 som fått varsin. Även om lyan såklart kunde bestämt sig för att offra Artline så känns det mer långsökt tycker jag
Att hon valde att rösta på LenaH nu sist känns mest som att hon försöker förvirra oss andra. Visst kan Lena ha lurat upp mig på läktaren för att köpa korv, det har hänt förut ;) men jag tror ändå Snurris är den sista onda.

Idahoe röstar på Snurrfian
 
Jag köper inte din förklaring @Snurrfian .Typ alla har listat ut Idahoes roll och du kör fortfarande på att hon är ond. Det låter som en ulv som greppar ett halmstrå. Jag tror du är den sista ulven.
Fio röstar på Snurrfian
 
Röstlista DL 5

LenaH röstar på Snurrfian
Snurrfian röstar på LenaH
Idahoe röstar på Snurrfian
fio röstar på Snurrfian

Snurrfian 3
LenaH 1
 
Jag köper inte din förklaring @Snurrfian .Typ alla har listat ut Idahoes roll och du kör fortfarande på att hon är ond. Det låter som en ulv som greppar ett halmstrå. Jag tror du är den sista ulven.
Fio röstar på Snurrfian
? Jag har just röstat på lenah? Dvs jag tror på att Idahoe är god men det var Idahoe, lenah och qitis som hos mig kunde vara onda. Och av de tre satte jag lenah som mest troligt ond. Men nu börjar jag nästan fundera på om jag har godgjort dig lite för lätt.
 
Qitis röstar på Snurrfian
Tror hon är sista ulven och tycker det var märkligt att hon röstade på LenaH och inte Mirtai i förra lycn
 
Röstlista DL 5

LenaH röstar på Snurrfian
Snurrfian röstar på LenaH
Idahoe röstar på Snurrfian
fio röstar på Snurrfian
qitis röstar på Snurrfian

Snurrfian 4
LenaH 1


@Madalitso
 
? Ja men jag anser att lenah är skummast, jag fattar att ni anser er säkra på att Idahoe är god, men jag har inte några hårda bevis på det, alltså står hon kvar som möjligt ond för mig, men lenah är den jag tycker är ondare.
 
Tiffany och hennes följe av små blå män hade äntligen fått tag på Tiffanys lillebror och hittat tillbaks till dörren till deras värld när dom hörde flåsningar bakom sig. Tiffany vände sig om och såg en demonhund springa mot henne. Hon vände sig mot Nac Mac Feegles som i vanliga fall var snabba på att slåss, men fann dem darrandes av skräck. Tiffany tittade åt samma håll som de och såg en advokat, det enda som skrämmer Nac Mac Feegles. Not as big as Medium sized Jock but bigger than Wee Jock Jock hade kurat ihop sig i boll och viskade en mantra som Tiffany inte kunde uttyda och William the Gonnagel, som i vanliga fall var snabb på att spränga folks trumhinnor med sin säckpipa, var blek och kunde inte få minsta ljud i den.

Plötsligt såg Tiffany demonhunden i ögonvrån när den hoppade mot henne. På ren reflex snurrade hon runt och drämde till den med stekpannan så den föll ihop i en hög. När hon vände sig mot sina kamrater igen såg hon att Paddan klivit fram och börjat argumentera med advokaten som plötsligt vände och gick. När hon kom fram till dem berättar Paddan lyckligt att han kommit på vad han var innan han blev padda, nämligen en advokat som gått till domstol mot en god fe som inte var lycklig över detta. Nu funderade han på om han inte skulle fortsätta sin karriär som personlig advokat till Nac Mac Feegles. Tiffany tänkte att det kanske inte var helt lämpligt att ge dem en advokat, men hon orkade inte oroa sig så mycket nu, mest ville hon hem.

Snurrfian var vidundert demonhund (och advokat?) (ulv)


Grattis goda!
 
Sammanställning:
1. Idahoe - Paddan (Borgmästare)
2. Hedinn - Daft Wullie (bybo)
3. qitis - Not as big as Medium sized Jock but bigger than Wee Jock Jock (bybo)
4. cirkus - Rob Anybody (lösmynt spion)
5. karamelldrottningen - Granny Weatherwax (Givmild siare)
6. Artline - Huvudlös ryttare (ulv)
7. bollen__ - Feernas drottning (trollpacka)
8. Mirtai - Drome (ulv)
9. LenaH - William the Gonnagel (bybo)
10. Snurrfian - Demonhund/advokat (ulv)
11. Killaloe - Big Yan (bybo)
12. fio - Tiffany (ängel)

Dag 1:
Karamelldrottningen (givmild siare) lynchas pga borgmästarens (Idahoe) utslagsröst

Natt 1:
Ängeln skyddar fio
Ulvarna käkar Bollen__ (trollpacka)
Spionrader till cirkus (lösmynt spion)

Spioninfo:
Ängeln skyddar fio
Ulvarna käkar Bollen__ (drällrad till ulvarna)

Dag 2:
Hedinn (bybo) lynchas efter lottning.
Spionen ger info till fio

Natt 2:
Ängeln skyddar fio
Ulvarna käkar Killaloe (bybo)

Spioninfo:
Spionen ger info till fio
Ängeln skyddar fio (rad till spionen)
Ulvarna käkar Killaloe (drällrad till ulvarna)

Dag 3:
Artline (ulv) lynchas
Spionen ger info till Idahoe

Natt 3:
Ängeln skyddar fio
Ulvarna käkar cirkus (lösmynt spion)

Spioninfo:
Spionen ger info till Idahoe
Ängeln skyddar fio
Ulvarna käkar cirkus (drällrad till ulvarna)

Dag 4:
Mirtai (ulv) lynchas

Natt 4:
Ängeln skyddar Idahoe
Ulvarna käkar Idahoe

Dag 5:
Snurrfian (ulv) lynchas


Goda vinner
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 828
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 102
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
33 34 35
Svar
680
· Visningar
7 617
Senast: qitis
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 747
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp