Lägenhetsmardröm - skräckhistorier undanbedes

Status
Stängd för vidare inlägg.
:)

Tack för ditt utförliga och omsorgsfulla svar! :)
Min erfarenhet är att dom flesta männen ÄR trevliga och tar kvinnor på allvar.
Men, man måste ändå alltid bevisa som kvinna att man kan.
Här hemma är det till exempel jag som gräver, gjuter, målar inne och ute, snickrar osv.
Men ALLA vänder sig alltid till min sambo först.
Han hänvisar dock alltid vidare till mig och ger mig all cred även om han har hjälpt till lite.
Sen finns det ju idioter, som i Ts fall och som din arbetskamrat.
En sån är alltid en för mycket.

Du beskriver också dig själv lite mer nyanserat.
Jag uppfattar också att du har en viss osäkerhet när det gäller dig själv.
Det kanske förklarar en del av dina dryga svar.
Antagligen för att du känner dig påhoppad.
Vad vet jag?

Varsågod.

Alla kvinnor jag känner har iaf aldrig behövt bevisa för mig att de kan "även fast de är kvinna". Jag går på meriter oavsett kön.

Varför måste du fortsätta med att påstå att mina svar är "dryga"? Ja, jag bemöter påhopp på min person med mentaliteten att "jag tar dig inte på allvar". Är det det du tycker är ett drygt svar? Jag anser inte det, men vi kanske ser olika på det.

Du fortsätter även med att påstå att jag är osäker på mig själv, kan du förklara varför du gör det, om det inte är för att vidare försöka provocera mig? Hur kan du skriva så varmt om att hålla argument till sakfrågor för att sedan direkt göra det personligt genom att försöka prata om min självkänsla eller avsaknaden av den? Kan du inte snälla ta och förklara det så jag kan förstå dig.

Nej, jag känner mig faktiskt inte påhoppad! Om jag hade känt det så skulle jag absolut erkänna det, lovar. Så du behöver inte tro det. Men jag tar absolut inte folk seriöst som använder sig av strawmanning för att argumentera mot mig, och då blev ni arga och kallade mig en massa saker.
 
Men du... jag har bara i denna tråd blivit kallad dryg, fjantig, larvig, oseriös, att jag har en ful debatt-teknik, sexist, etc etc etc. Du tycker alltså på fullaste allvar att det är 100% OK, men att jag skrev "jag märker att du inte gillar mig, men det är okej, jag gillar inte dig heller" - DET är totalt hemskt och förkastligt? Jag håller med om att det var onödigt av mig att skriva det, och ärligt talat så är det inte ens sant, eftersom jag inte ens känner personen i fråga så kan jag inte säkert säga om jag gillar denne eller ej. Så nej, det var inte rätt av mig att skriva det även om jag kände mig provocerad.

Jag är här för hundforumet tyckte det verkade rätt vettigt) i första hand, inte för att jag borde behöva ha en anledning dock? :)

Det är synd att du tror att jag "bara vill bråka". Det är inte ens i närheten av hur jag är som person. Men en av mina största pet peeves är när folk påstår att jag är A, B och C utan att säga varför. Dvs att ni antar att jag är en hemsk mansgris-sexist som hatar kvinnor för att...tja nähäpp, hade visst inget argument förutom att "det bara är så".

Jag har även fått höra att jag tycker "alla andra är bara dumma". Förstås har jag heller aldrig sagt det.

Vad mer.. Nä det kanske får räcka nu :)

Förstår ärligt talat inte varför ni är så fientligt lagda, och bara antar det värsta om mig från första början istället för att prata öppet och ärligt. Jag är öppen för vilken sansad debatt som helst där man inte blir kallad för en massa nedvärderande termer och svartmålad right off the bat.

Förstås så tar du flashback som ett exempel på någonting fruktansvärt där alla män hänger och hatar kvinnor. Nu har jag iofs ingen användare där, men jag har läst MYCKET på flashback. Jag undrar - har du? Har du läst alla trådar om mat och receptråd? Har du läst allt om vildmarktips? Har du läst 100-sidorstrådar som enbart är till för att hjälpa missbrukare i extremt utsatta situationer? Brukar du hänga där och läsa om nya tvspel? Jag antar att du även läste alla hundratals trådar om aktiespekulationer? Alltså, detta är inte ens i närheten att beskriva allt som finns där.

Flashback har allt, och ja, även nazister och andra hemska personer som hatar allt möjligt. Åsikter som jag förstås inte delar, eftersom jag har helt andra värderingar än dem.

Jag ser det däremot som en ganska fin sak totalt sett, även med alla hemskheter som uttalas där så fullkomligt drunkar det i allt annat som finns där (som förstås aldrig får nån plats i media, vilket blir synligt nu när du gör ett sånt exempel som du gör). Jag är 100% för absolut yttrandefrihet, och jag har inte en rättighet att inte bli förolämpad, eller höra åsikter jag tycker är hemska heller.

Nog om flashback, det kunde ju vara en hel diskussion bara i sig.

Varför kan du inte bara skriva det du verkligen tycker istället för att maskera det som du gör? Är det verkligen så att du, i all välmening, anser att jag ska hålla mig till flashback där jag har fritt fram att "skriva nedsättande om kvinnor och använda grova ord"? Är det verkligen du som, helt ärligt, menar "väl" när du skriver det? Eller är det ett försök att nedvärdera mig genom att påstå att det är det jag egentligen vill göra. Det skulle jag gärna vilja ha ett svar från dig på.

Det är bara du som har blivit kritiserad som motpart i denna tråd, så lite har du nog med det att göra.
Återigen anar jag att du är osäker. Du går i försvar på en gång.
Jag menar inget annat än det jag skriver.
Jag har ingen dold agenda. Helt ärligt!

Jag har läst tillräckligt på Flashback för att förstå tonen där. :grin:
Det har rört sig om kändistrådar och teveserier, dvs inget som per automatik lockar till sig de värsta rötäggen.
Jag rekommenderade dig det forumet för att chansen att liknande kommentarer (som din kommentar när Ts far ryckte in) helt enkelt slinker igenom där.
Ingen reagerar heller på grova könsord, vad jag läst.
Du skulle förmodligen aldrig "råkat illa ut" som här.

Jag har faktiskt inget behov av att nedvärdera dig.
Det sköter du själv så bra. Tyvärr, för din egen skull.
Jag tror egentligen du är ganska ok som person.
Det kom fram i ditt förra inlägg.
Men tyvärr går du i försvar väldigt snabbt och då blir du inte trevlig.

Och jag är medveten om att jag själv skrivit om dig som person nu och inte enbart dina åsikter. ;)
 
Det är bara du som har blivit kritiserad som motpart i denna tråd, så lite har du nog med det att göra.
Återigen anar jag att du är osäker. Du går i försvar på en gång.
Jag menar inget annat än det jag skriver.
Jag har ingen dold agenda. Helt ärligt!

Jag har läst tillräckligt på Flashback för att förstå tonen där. :grin:
Det har rört sig om kändistrådar och teveserier, dvs inget som per automatik lockar till sig de värsta rötäggen.
Jag rekommenderade dig det forumet för att chansen att liknande kommentarer (som din kommentar när Ts far ryckte in) helt enkelt slinker igenom där.
Ingen reagerar heller på grova könsord, vad jag läst.
Du skulle förmodligen aldrig "råkat illa ut" som här.

Jag har faktiskt inget behov av att nedvärdera dig.
Det sköter du själv så bra. Tyvärr, för din egen skull.
Jag tror egentligen du är ganska ok som person.
Det kom fram i ditt förra inlägg.
Men tyvärr går du i försvar väldigt snabbt och då blir du inte trevlig.

Och jag är medveten om att jag själv skrivit om dig som person nu och inte enbart dina åsikter. ;)

Tja alltså, du måste verkligen inte tycka att jag är trevlig. Det är inte riktigt relevant för min del om du tycker jag är trevlig, säker eller osäker, dryg eller inte dryg. Dvs din personliga åsikt om det är inget som påverkar mig - däremot talar det faktum att du försöker bedöma mig på det viset om för mig vilken typ av person du antagligen är.

Jag bemöter dina argument, du anser att detta är att jag "går i försvar direkt". Tja om du försöker förolämpa mig i varje post du gör, och jag påpekar ditt hyckleri (eftersom du tidigare talade dig så varm om att man inte får gå på person, bara sakfrågor)...så är detta alltså att jag är osäker och bara går i försvarsställning enligt dig. Jag kan inte säga att jag förstår hur du tänker med det, du talar emot dig själv och hur ska jag kunna bemöta dig om du gör det?

"Jag har läst tillräckligt på Flashback för att förstå tonen där. :grin:
Det har rört sig om kändistrådar och teveserier, dvs inget som per automatik lockar till sig de värsta rötäggen."

Uppenbarligen har du inte alls läst så mycket där, då hade du förstått vilka typer av trådar jag pratar om. Du har läst tydligen läst skvaller- och rasisttrådar till största del, vilket jag tycker är lite synd att du dömer ut ett helt forum för. Det vore som om jag sa att bukefalos enbart handlar om gravida kvinnor som sprider fördomar om män, vilket förstås inte heller är det minsta sant.

"Jag har faktiskt inget behov av att nedvärdera dig.
Det sköter du själv så bra. Tyvärr, för din egen skull."

Det är sant att du inte har ett behov av att nedvärdera mig, det vore ju ganska konstigt om du hade ett sånt behov angående en person du aldrig träffat och sannolikt aldrig kommer att träffa. Hemskt hade det varit. Dock fortsätter du såklart med samma linje som före, att jag tydligen nedvärderar mig själv genom att inte acceptera din dubbelmoral och din bedömning av mig som person. Jag förstår dig inte alls, tyckte du verkade vettig också i ditt tidigare inlägg till mig innan du började med alla försök att provocera mig. Tänker på allt detta med att "du är osäker etc etc".

"Jag tror egentligen du är ganska ok som person.
Det kom fram i ditt förra inlägg.
Men tyvärr går du i försvar väldigt snabbt och då blir du inte trevlig."

Alltså, tack förstås för att du tror jag är ok som person. Jag skulle kanske säga att jag är tom bättre än okej ibland, men jag tar vad jag kan få ;)

Men kan du förklara vad du menar med att jag går i försvar väldigt snabbt och hur det gör mig otrevlig? Du tycker alltså att jag blir otrevlig för att jag bemöter din kritik som är riktad mot mig som person, dvs att jag ifrågasätter hur du kan säga att jag är dryg och otrevlig utan att känna mig öht? Vad är trevligt för dig egentligen? Om jag bara tackade och tog emot dina fördomar om mig?

"Och jag är medveten om att jag själv skrivit om dig som person nu och inte enbart dina åsikter. ;)"

Åh, okej. Ja men dåså ;) Jag tror faktiskt vi skulle kunna komma överens egentligen, jag tycker egentligen inte så illa om folk som vågar testa gränserna lite ibland, provocering kan vara givande och kul om det görs på ett roligt sätt. Men jag tar gärna att man har något bakom sig när man försöker provocera, om du fattar vad jag menar? Att bara säga "du är osäker" "du är otrevlig" "du är dryg" är lite för zzzzzzzz, tycker jag iaf. Så uttjattad stil liksom, alla kör med det där när de inte har nått annat.

Ska tillägga att jag vet att jag skriver för mycket, för många och för långa meningar. En av mina brister är att jag har svårt att fatta mig kort, och jag är ganska snabb på att skriva och då blir det tyvärr lätt en textvägg.
 
Synd att den här tråden spårade ur och blev en käbbeltråd.

Visst är det naturligt att vilja försvara sig så man slipper bli utsmetad som en hundskit under skon, men någonstans får man ju också rycka på axlarna och blunda.

Jag håller med dig 100%. Och jag erkänner att det är nått jag har svårt att göra ibland, en brist helt enkelt.

Det var därför jag föreslog att den som ville ifrågasätta hur jag är som person och ville förstå hur jag tänker skulle få kontakta mig via PM om de så ville, för att skona tråden från en massa BS som inte har någonting med topic att göra. Så funkar det ofta på andra forum, men ingen ville det här. Jag bär förstås ändå en del av skulden av trådförstörelsen som fortsatte svara på alla som citerade mig, men men.
 
Jag håller med dig 100%. Och jag erkänner att det är nått jag har svårt att göra ibland, en brist helt enkelt.

Det var därför jag föreslog att den som ville ifrågasätta hur jag är som person och ville förstå hur jag tänker skulle få kontakta mig via PM om de så ville, för att skona tråden från en massa BS som inte har någonting med topic att göra. Så funkar det ofta på andra forum, men ingen ville det här. Jag bär förstås ändå en del av skulden av trådförstörelsen som fortsatte svara på alla som citerade mig, men men.

Äh dra ur dig nu och starta en tråd om det du känner för att diskutera på Seniorsidan. Du kommer att få argumentera en hel del där om denna sak :D
 
Äh dra ur dig nu och starta en tråd om det du känner för att diskutera på Seniorsidan. Du kommer att få argumentera en hel del där om denna sak :D

Ah du har rätt, detta är bara :banghead::banghead::banghead: nu.

Senior låter förresten så jäkla trist, nog för att man kanske inte är purung längre men inte fan är jag nån nedrans "senior" än på ett tag.

Kom nu ihåg att denna tråd ligger under "hem och hobby" - ROFL :D:D

Ladies.;)
 
Ah du har rätt, detta är bara :banghead::banghead::banghead: nu.

Senior låter förresten så jäkla trist, nog för att man kanske inte är purung längre men inte fan är jag nån nedrans "senior" än på ett tag.

Kom nu ihåg att denna tråd ligger under "hem och hobby" - ROFL :D:D

Ladies.;)

Nä lägg den på Ungdom om du är så purung då så är problemet löst.

Määäään :arghh: :banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Överproduktion av hud?
  • Osäker Ponny
  • Häst

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp