Bukefalos 28 år!

Lägenhetsmardröm - skräckhistorier undanbedes

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du vill ju bara tjafsa. Varför? Du kan tolka vad jag skrivit hur som du än vill, det är fritt fram. Jag bryr mig inte om du tycker jag är sexist eller nån annan ist. Allt jag skrev från början var att det lät lite komiskt för mig som kille att höra att såna här problem inte finns om man har en kuk, särskilt efter att precis ha bråkat med hantverkare själv på väldigt liknande sätt i många månader. Har många kompisar som haft samma problem, och alla hade kukar. Därör skrev jag "om det ändå vore så väl".

Vad är ditt problem med det egentligen? Varför ska du dra igång en hel grej pga det? Tolka det som du vill då, men jag ser inte varför jag ska försvara dina förutfattade generaliserade åsikter om vad du tror jag tänker. Återigen, klassisk strawmanning.

Hade du börjat med en vettig inställning så hade jag svarat seriöst. Men jag orkar verkligen inte bemöta dina inre fördomar.

Varför är alla så jävla rädda för PM? Varför ska du prompt prata offtopic istället? Jag tror du vägrar sköta sånt här via PM av ett skäl. Du är inte intresserad av vettig argumentering i syftet att förstå någon annan. Du vill bara "vinna" där andra kan se, så du kan få mer likes och ryggdunk. Jag orkar inte med sånt.

Var du inte "klar med mig"? Är detta sättet du vill spendera din tid? Jag förstår mig inte på dig alls.
Snälla, skriv inte kuk! :crazy:
Har också bråkat med hantverkare. Det har vi nog alla gjort. Det är oftast inte könsbundet.
Men att inte bli lyssnad på enbart för man (!) är kvinna är något helt annat.
Har du upplevt det?
 
Dessutom torde det strida mot forumreglerna.
du är trianglad.

Happ. Får ursäkta om jag missat regeln att jag inte får ogilla andra här. I så fall ber jag om ursäkt för att jag skrev det.

Snälla, skriv inte kuk! :crazy:
Har också bråkat med hantverkare. Det har vi nog alla gjort. Det är oftast inte könsbundet.
Men att inte bli lyssnad på enbart för man (!) är kvinna är något helt annat.
Har du upplevt det?

Förlåt, "penis" då :) Potato, potato...

Jag antar att jag du inte på allvar frågar mig om jag har upplevt att vara kvinna?:)
 
Happ. Får ursäkta om jag missat regeln att jag inte får ogilla andra här. I så fall ber jag om ursäkt för att jag skrev det.



Förlåt, "penis" då :) Potato, potato...

Jag antar att jag du inte på allvar frågar mig om jag har upplevt att vara kvinna?:)

Men gud vad tramsig du är. Det finns självklart inte någon regel som säger att en inte får ogilla någon användare. Menar du allvarligt att du inte ser någon skillnad mellan att ogilla någon och att säga det till personen?
 
Men gud vad tramsig du är. Det finns självklart inte någon regel som säger att en inte får ogilla någon användare. Menar du allvarligt att du inte ser någon skillnad mellan att ogilla någon och att säga det till personen?

Jodå. Självklart förstår du också att jag förstog det. Tydligen är jag redan rapporterad för att jag skrev att jag inte gillade personen i fråga, och om det är emot reglerna så bad jag om ursäkt. Vart vill du komma?

Sluta kalla mig tramsig tack, var det inte poänger och argument vi skulle bemöta och inte gå på person?

Förresten, räcker det snart med snicksnack eller hur länge måste vi fortsätta detta fjanteriet?
 
Jodå. Självklart förstår du också att jag förstog det. Tydligen är jag redan rapporterad för att jag skrev att jag inte gillade personen i fråga, och om det är emot reglerna så bad jag om ursäkt. Vart vill du komma?

Sluta kalla mig tramsig tack, var det inte poänger och argument vi skulle bemöta och inte gå på person?

Förresten, räcker det snart med snicksnack eller hur länge måste vi fortsätta detta fjanteriet?

Hur ska jag kunna förstå det när du skriver tvärtemot vad du menar?

Du får sluta med det fjantiga snicksnacket när du vill, ingen tvingar dig att fortsätta.
 
Hur ska jag kunna förstå det när du skriver tvärtemot vad du menar?

Du får sluta med det fjantiga snicksnacket när du vill, ingen tvingar dig att fortsätta.

zzz...dina vinklingar är så tråkiga.

Men sant, har svårt bara att inte svara på folks frågor i allmänhet. Hoppas du slutar fråga mig en massa frågor du redan vet svaret på nu, så kan vi gå vidare med våra liv? :)
 
@Sezziyanen Jag tar ingen som helst jävla skit. Men det betyder inte att jag kan rå på sexistiska jävla idioter som bara respekterar andra män.

Du kanske inte vill dra igång nån könsrollsdebatt men det gör du ändå när du sitter och förutsätter att han betedde sig som skit gentemot mig pga MITT beteende, inte pga sitt eget. Du har ingen aning om vilken framtoning jag har IRL, men tro mig, jag är inte det minsta mindre tuff än jag är här inne.
Niphredil: Du ger mig hopp om framtiden eftersom du är så bra helt enkelt!!
 

Nä nu struntar jag i det här. Du är fruktansvärt otrevlig och har en verkligt trist attityd, jag hoppas att du får någon varning för beteendet du uppvisat här i tråden.

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att ta till sig kritik? Flera användare har i flera trådar påpekat din märkliga argumentationsteknik och din dåliga attityd och du tar inte åt dig ett dugg, alla andra är dumma. Är det verkligen så svårt att backa, lyssna och faktiskt ta åt sig?
 
Nä nu struntar jag i det här. Du är fruktansvärt otrevlig och har en verkligt trist attityd, jag hoppas att du får någon varning för beteendet du uppvisat här i tråden.

Jag förstår verkligen inte hur det kan vara så svårt att ta till sig kritik? Flera användare har i flera trådar påpekat din märkliga argumentationsteknik och din dåliga attityd och du tar inte åt dig ett dugg, alla andra är dumma. Är det verkligen så svårt att backa, lyssna och faktiskt ta åt sig?

Men gud vad arg du är? Är din värld verkligen såhär att du måste se allt från den värsta sidan möjligt?

"Flera användare i flera trådar". Jahapp så nu är det en sammanställning av vem jag är du är ute efter, men det kunde jag ju fattat att du hade en agenda :P

Jag tar inte åt mig av dina påhopp nej, förlåt. Jag tycker det känns bättre att inte ta dina försök att generalisera, misstolka och måla upp mig som nån skithög så särskilt seriöst. Därför skrattade jag istället :) Förlåt om det känns jobbigt för dig, men det är ett problem som ligger hos dig, inte hos mig.

Om du hade presenterat ett enda vettigt argument på vad jag ska "ta åt mig" på ett sansat och rationellt sätt så hade jag tagit dig på allvar, men du har inte gjort det. Det enda du säger är att jag är fjantig, dryg, att jag har dålig attityd, och märklig argumentations-"teknik". Jag har heller aldrig sagt att "alla andra är dumma", det är ännu lite mer strawmanning. Men strawmanning är det enda du verkar vilja befatta dig med, och återigen är det därför jag inte tar dig på allvar.

Du känner inte ens en procent av vem jag är eller hur jag är som människa, ändå tror du att du vet allt och kan döma direkt. Jag tar inte sånt seriöst heller.

Jag önskar dig på riktigt inget illa, och jag tycker varken du är dum eller hemsk eller dryg eller bla bla bla, vad du än verkar vilja tro om mig :) Det enda jag har bestämt mig för är att inte bemöta dina förutfattade meningar som om de vore sanning, och därför "tar jag inte åt mig" av dem.

Ha en fin kväll nu!
 
Happ. Får ursäkta om jag missat regeln att jag inte får ogilla andra här. I så fall ber jag om ursäkt för att jag skrev det.



Förlåt, "penis" då :) Potato, potato...

Jag antar att jag du inte på allvar frågar mig om jag har upplevt att vara kvinna?:)
Jag menade, om du känner någon kvinna i nära relation eller arbetet som varit i den situationen.
Inte att du själv varit kvinna.
Uttryckte mig kanske otydligt. ;)
 
Men gud vad arg du är? Är din värld verkligen såhär att du måste se allt från den värsta sidan möjligt?

"Flera användare i flera trådar". Jahapp så nu är det en sammanställning av vem jag är du är ute efter, men det kunde jag ju fattat att du hade en agenda :P

Jag tar inte åt mig av dina påhopp nej, förlåt. Jag tycker det känns bättre att inte ta dina försök att generalisera, misstolka och måla upp mig som nån skithög så särskilt seriöst. Därför skrattade jag istället :) Förlåt om det känns jobbigt för dig, men det är ett problem som ligger hos dig, inte hos mig.

Om du hade presenterat ett enda vettigt argument på vad jag ska "ta åt mig" på ett sansat och rationellt sätt så hade jag tagit dig på allvar, men du har inte gjort det. Det enda du säger är att jag är fjantig, dryg, att jag har dålig attityd, och märklig argumentations-"teknik". Jag har heller aldrig sagt att "alla andra är dumma", det är ännu lite mer strawmanning. Men strawmanning är det enda du verkar vilja befatta dig med, och återigen är det därför jag inte tar dig på allvar.

Du känner inte ens en procent av vem jag är eller hur jag är som människa, ändå tror du att du vet allt och kan döma direkt. Jag tar inte sånt seriöst heller.

Jag önskar dig på riktigt inget illa, och jag tycker varken du är dum eller hemsk eller dryg eller bla bla bla, vad du än verkar vilja tro om mig :) Det enda jag har bestämt mig för är att inte bemöta dina förutfattade meningar som om de vore sanning, och därför "tar jag inte åt mig" av dem.

Ha en fin kväll nu!
Herregud.....:crazy:

Har du läst forumreglerna?
Att man ska debattera någons åsikt och inte person?
Att man kan skriva "jag ogillar din åsikt", men INTE jag ogillar dig som person. :crazy:

Vad får DU ut av att vara på ett forum med övervägande kvinnliga användare som du bara verkar vilja bråka med? :confused:
Är du lite smart så kan du läsa och lära dig lite mer om kvinnor och relationer med kvinnor här.
Många skriver ganska ingående och ärligt om sina relationer till män.
Om du INTE är intresserad så rekommenderar jag dig andra forum såsom Flashback, till exempel.
Där är det helt ok att skriva nedsättande om kvinnor och använda grova ord. :crazy:
Du kanske kan få ut mer av det?
Ett tips i största välmening. (Helt ärligt).
 
Jag menade, om du känner någon kvinna i nära relation eller arbetet som varit i den situationen.
Inte att du själv varit kvinna.
Uttryckte mig kanske otydligt. ;)

Ah lugnt :) Hmm. Jadå, kan nog tänka mig flera situationer! Jag har ju kvinnor i familjen som jag pratar med om sånt här också ibland förstås!

Men som jag ser det är det ju svårt för mig som tredje part avgöra vad som är skälet till att kvinnan i fråga blir bemött som hon blev, så jag får ju helt enkelt lita på det hon säger i en sån situation. Dvs att det ofta är outtalat när det händer, så det är inte som man bara kan se det från sidolinjen klart och tydligt alltid.

Hände en gång i ett telefonmöte (som jag iofs inte var med på) att en gubbe inom företaget frågade våran nyanställda kvinnliga unga kollega om hon var snygg. Detta var alltså det första han sa till henne. Rätt jäkla oacceptabelt förstås, jävlar vad han fick höra det från cheferna. Den gången var det ju inte så dolt..

Har jobbat med en hel del folk inom byggbranschen (inte hantverkare men husbygge etc mer då). Där har jag faktiskt upplevt det från några av mina kvinnliga kollegor att de på förhand var rädda för att bli bemötta som lilla gumman hela tiden, men var positivt överraskade av att leffe 55 faktiskt tog dem på stort allvar redan från början. Tyckte det var ganska härligt att höra! Förstås bara anekdoter, händer säkert motsatsen med.. Även för mig som nyanställd grön kille trodde jag att de skulle se ner på mig, de hade ju ändå 30 år i branschen mot mig som aldrig ens pluggat något alls inom bygg. Med det vill jag väl säga att det finns ljusglimtar också :)

Hrm..lite luddigt svar kanske, svarade jag på det du frågade? :S Kortfattat "ja, absolut" haha.
 
Herregud.....:crazy:

Har du läst forumreglerna?
Att man ska debattera någons åsikt och inte person?
Att man kan skriva "jag ogillar din åsikt", men INTE jag ogillar dig som person. :crazy:

Vad får DU ut av att vara på ett forum med övervägande kvinnliga användare som du bara verkar vilja bråka med? :confused:
Är du lite smart så kan du läsa och lära dig lite mer om kvinnor och relationer med kvinnor här.
Många skriver ganska ingående och ärligt om sina relationer till män.
Om du INTE är intresserad så rekommenderar jag dig andra forum såsom Flashback, till exempel.
Där är det helt ok att skriva nedsättande om kvinnor och använda grova ord. :crazy:
Du kanske kan få ut mer av det?
Ett tips i största välmening. (Helt ärligt).

Men du... jag har bara i denna tråd blivit kallad dryg, fjantig, larvig, oseriös, att jag har en ful debatt-teknik, sexist, etc etc etc. Du tycker alltså på fullaste allvar att det är 100% OK, men att jag skrev "jag märker att du inte gillar mig, men det är okej, jag gillar inte dig heller" - DET är totalt hemskt och förkastligt? Jag håller med om att det var onödigt av mig att skriva det, och ärligt talat så är det inte ens sant, eftersom jag inte ens känner personen i fråga så kan jag inte säkert säga om jag gillar denne eller ej. Så nej, det var inte rätt av mig att skriva det även om jag kände mig provocerad.

Jag är här för hundforumet tyckte det verkade rätt vettigt) i första hand, inte för att jag borde behöva ha en anledning dock? :)

Det är synd att du tror att jag "bara vill bråka". Det är inte ens i närheten av hur jag är som person. Men en av mina största pet peeves är när folk påstår att jag är A, B och C utan att säga varför. Dvs att ni antar att jag är en hemsk mansgris-sexist som hatar kvinnor för att...tja nähäpp, hade visst inget argument förutom att "det bara är så".

Jag har även fått höra att jag tycker "alla andra är bara dumma". Förstås har jag heller aldrig sagt det.

Vad mer.. Nä det kanske får räcka nu :)

Förstår ärligt talat inte varför ni är så fientligt lagda, och bara antar det värsta om mig från första början istället för att prata öppet och ärligt. Jag är öppen för vilken sansad debatt som helst där man inte blir kallad för en massa nedvärderande termer och svartmålad right off the bat.

Förstås så tar du flashback som ett exempel på någonting fruktansvärt där alla män hänger och hatar kvinnor. Nu har jag iofs ingen användare där, men jag har läst MYCKET på flashback. Jag undrar - har du? Har du läst alla trådar om mat och receptråd? Har du läst allt om vildmarktips? Har du läst 100-sidorstrådar som enbart är till för att hjälpa missbrukare i extremt utsatta situationer? Brukar du hänga där och läsa om nya tvspel? Jag antar att du även läste alla hundratals trådar om aktiespekulationer? Alltså, detta är inte ens i närheten att beskriva allt som finns där.

Flashback har allt, och ja, även nazister och andra hemska personer som hatar allt möjligt. Åsikter som jag förstås inte delar, eftersom jag har helt andra värderingar än dem.

Jag ser det däremot som en ganska fin sak totalt sett, även med alla hemskheter som uttalas där så fullkomligt drunkar det i allt annat som finns där (som förstås aldrig får nån plats i media, vilket blir synligt nu när du gör ett sånt exempel som du gör). Jag är 100% för absolut yttrandefrihet, och jag har inte en rättighet att inte bli förolämpad, eller höra åsikter jag tycker är hemska heller.

Nog om flashback, det kunde ju vara en hel diskussion bara i sig.

Varför kan du inte bara skriva det du verkligen tycker istället för att maskera det som du gör? Är det verkligen så att du, i all välmening, anser att jag ska hålla mig till flashback där jag har fritt fram att "skriva nedsättande om kvinnor och använda grova ord"? Är det verkligen du som, helt ärligt, menar "väl" när du skriver det? Eller är det ett försök att nedvärdera mig genom att påstå att det är det jag egentligen vill göra. Det skulle jag gärna vilja ha ett svar från dig på.
 
:)
Ah lugnt :) Hmm. Jadå, kan nog tänka mig flera situationer! Jag har ju kvinnor i familjen som jag pratar med om sånt här också ibland förstås!

Men som jag ser det är det ju svårt för mig som tredje part avgöra vad som är skälet till att kvinnan i fråga blir bemött som hon blev, så jag får ju helt enkelt lita på det hon säger i en sån situation. Dvs att det ofta är outtalat när det händer, så det är inte som man bara kan se det från sidolinjen klart och tydligt alltid.

Hände en gång i ett telefonmöte (som jag iofs inte var med på) att en gubbe inom företaget frågade våran nyanställda kvinnliga unga kollega om hon var snygg. Detta var alltså det första han sa till henne. Rätt jäkla oacceptabelt förstås, jävlar vad han fick höra det från cheferna. Den gången var det ju inte så dolt..

Har jobbat med en hel del folk inom byggbranschen (inte hantverkare men husbygge etc mer då). Där har jag faktiskt upplevt det från några av mina kvinnliga kollegor att de på förhand var rädda för att bli bemötta som lilla gumman hela tiden, men var positivt överraskade av att leffe 55 faktiskt tog dem på stort allvar redan från början. Tyckte det var ganska härligt att höra! Förstås bara anekdoter, händer säkert motsatsen med.. Även för mig som nyanställd grön kille trodde jag att de skulle se ner på mig, de hade ju ändå 30 år i branschen mot mig som aldrig ens pluggat något alls inom bygg. Med det vill jag väl säga att det finns ljusglimtar också

Hrm..lite luddigt svar kanske, svarade jag på det du frågade? :S Kortfattat "ja, absolut" haha.

Tack för ditt utförliga och omsorgsfulla svar! :)
Min erfarenhet är att dom flesta männen ÄR trevliga och tar kvinnor på allvar.
Men, man måste ändå alltid bevisa som kvinna att man kan.
Här hemma är det till exempel jag som gräver, gjuter, målar inne och ute, snickrar osv.
Men ALLA vänder sig alltid till min sambo först.
Han hänvisar dock alltid vidare till mig och ger mig all cred även om han har hjälpt till lite.
Sen finns det ju idioter, som i Ts fall och som din arbetskamrat.
En sån är alltid en för mycket.

Du beskriver också dig själv lite mer nyanserat.
Jag uppfattar också att du har en viss osäkerhet när det gäller dig själv.
Det kanske förklarar en del av dina dryga svar.
Antagligen för att du känner dig påhoppad.
Vad vet jag?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp