Lägenhetsmardröm - skräckhistorier undanbedes

Status
Stängd för vidare inlägg.
@Sezziyanen Jag tar ingen som helst jävla skit. Men det betyder inte att jag kan rå på sexistiska jävla idioter som bara respekterar andra män.

Du kanske inte vill dra igång nån könsrollsdebatt men det gör du ändå när du sitter och förutsätter att han betedde sig som skit gentemot mig pga MITT beteende, inte pga sitt eget. Du har ingen aning om vilken framtoning jag har IRL, men tro mig, jag är inte det minsta mindre tuff än jag är här inne.

Alltså...jag skämtade lika mycket som ni gjorde, det var precis detta jag ville undvika :) Jag håller med dig och jag skrev väl tidigare rätt tydligt om vad jag tyckte om din situation med alla inblandade? Jag förutsatte inte alls detta du beskriver nu, ursäkta om du uppfattade det så. Ha det väl! :)
 
Senast ändrad:
Nej, du gjorde det klart från förra inlägget att du inte är intresserad av att läsa vad jag har att säga. Visst, kanske lite trist att bara posta en länk, men det säger allt som behövs sägas. Dessutom gillar du när ni postar länkar, så då är det ju inget problem.
 
@Sezziyanen Kan du inte förklara ditt skämt istället för att tjafsa?

(Tips till ny bukefalist: tagga den du svarar om du inte citerar.)
 
Nej, jag tänker inte slösa min lördagkväll med att pissa i motvind.

Det, och att jag inte bryr mig längre om ni förstår vad jag menade eller ej☺ Ha en bra helg!
 
@Sezziyanen Du skrev ett inlägg som inte alls verkade skämtsamt. Flera reagerar. Du säger att du skämtar. Vi är skeptiska. Du kan inte förklara nånting med hur du menade, varför du kände att det var ok att skämta om sexism etc. Istället är du nedlåtande och postar wikilänk och ber oss läsa på.

Vem är trollet egentligen?

Nu är jag klar med dig - dags för pizza och film.
 
@Sezziyanen Du skrev ett inlägg som inte alls verkade skämtsamt. Flera reagerar. Du säger att du skämtar. Vi är skeptiska. Du kan inte förklara nånting med hur du menade, varför du kände att det var ok att skämta om sexism etc. Istället är du nedlåtande och postar wikilänk och ber oss läsa på.

Vem är trollet egentligen?

Nu är jag klar med dig.

Det är lätt att fatta att du ogillar mig. Jag gillar inte dig heller. Varför ska jag förklara mig för dig? Nä, det skiter jag i faktiskt. Skiter även totalt i vilken "ist" du tycker jag är. Skönt att du är klar nu.
 
Det är lätt att fatta att du ogillar mig. Jag gillar inte dig heller. Varför ska jag förklara mig för dig? Nä, det skiter jag i faktiskt.
Det handlar inte om att förklara sig för nån, det handlar om att det här är ett diskussionsforum och att man inte kan gnälla om att folk inte vill förstå en om man inte ens gör minsta ansats till att förklara.

Jag har ingen uppfattning om dig sedan innan den här tråden. Huruvida jag "gillar" någon är för mig irrelevant när jag diskuterar (jag bemöter argument och inlägg, inte personligheter) och jag skulle till skillnad från dig inte skriva så, det är en för mig alldeles för låg nivå.
 
Det handlar inte om att förklara sig för nån, det handlar om att det här är ett diskussionsforum och att man inte kan gnälla om att folk inte vill förstå en om man inte ens gör minsta ansats till att förklara.

Jag har ingen uppfattning om dig sedan innan den här tråden. Huruvida jag "gillar" någon är för mig irrelevant när jag diskuterar (jag bemöter argument och inlägg, inte personligheter) och jag skulle till skillnad från dig inte skriva så, det är en för mig alldeles för låg nivå.

Vad fint att du försöker säga hur du argumenterar vettigt. Om du också faktiskt gjorde det så hade jag gärna pratat med dig.

Om man använder sig av strawmanning så kan man inte förvänta sig att folk blir sugna på att förklara påhittade argument. Jag har hamnat i den fällan förut och det är så jävla drygt, därför kände jag nu att nä, jag vill inte.

Det är lättare att bara låta dig ha dina fördomar om vem jag är och hur jag tänker, för jag känner bara att jag kunde skriva här med dig i 10 sidor till och det hade bara blivit en station där jag ska försvara era missförstånd om vad jag sagt om och om igen. För det skulle genast hoppa in 5 pers till här dom skulle kämpa i kör för att förvränga mina mansgristankar, och hur fan är det produktivt i en tråd som handlar om nått helt annat?

Du skulle görna få PMa mig om du verkligen ville veta hur jag tänkte, men det kan jag nog garantera att du inte vill. Säkert skulle du kalla det för en till "cop out" utan att ha en vettig motivering. Vad är det du vill, egentligen??

Det kanske är lågt att säga att jag inte gillar dig. Men tja, ok då. Det är iaf ärligt.
 
Det kanske är lågt att säga att jag inte gillar dig. Men tja, ok då. Det är iaf ärligt.
Framförallt är det irrelevant - jag bryr mig inte, ingen annan bryr sig och det för inte diskussionen framåt. Jag kommer verkligen inte PM:a dig, jag har aldrig förstått varför vissa vill fortsätta diskussioner via PM, eftersom jag inte har nåt intresse av att sitta och tjafsa med dig mer. Du hade enkelt kunna svara exakt hur du menar att det var ett skämt och varför du ansåg det passande i den här tråden. Du ville dock inte göra det utan bara tramsar och då anser jag oss vara klara med varandra.

Jag har inga fördomar om dig, som sagt så har jag ingen aning om vem du är. Däremot har du i den här tråden argumenterat på ett otroligt besynnerligt och tramsigt sätt och det är också utefter det jag svarar.

Så länge du inte har lust att förklara ditt skämt så kommer jag inte att svara på något mer från dig i den här tråden, jag är liksom klar med det här nu. Givetvis kommer jag triangla om du fortsätter på temat om hur illa du tycker om mig som person, istället för att argumentera kring sakfrågan.
 
Framförallt är det irrelevant - jag bryr mig inte, ingen annan bryr sig och det för inte diskussionen framåt. Jag kommer verkligen inte PM:a dig, jag har aldrig förstått varför vissa vill fortsätta diskussioner via PM, eftersom jag inte har nåt intresse av att sitta och tjafsa med dig mer. Du hade enkelt kunna svara exakt hur du menar att det var ett skämt och varför du ansåg det passande i den här tråden. Du ville dock inte göra det utan bara tramsar och då anser jag oss vara klara med varandra.

Jag har inga fördomar om dig, som sagt så har jag ingen aning om vem du är. Däremot har du i den här tråden argumenterat på ett otroligt besynnerligt och tramsigt sätt och det är också utefter det jag svarar.

Så länge du inte har lust att förklara ditt skämt så kommer jag inte att svara på något mer från dig i den här tråden, jag är liksom klar med det här nu. Givetvis kommer jag triangla om du fortsätter på temat om hur illa du tycker om mig som person, istället för att argumentera kring sakfrågan.

Du vill ju bara tjafsa. Varför? Du kan tolka vad jag skrivit hur som du än vill, det är fritt fram. Jag bryr mig inte om du tycker jag är sexist eller nån annan ist. Allt jag skrev från början var att det lät lite komiskt för mig som kille att höra att såna här problem inte finns om man har en kuk, särskilt efter att precis ha bråkat med hantverkare själv på väldigt liknande sätt i många månader. Har många kompisar som haft samma problem, och alla hade kukar. Därör skrev jag "om det ändå vore så väl".

Vad är ditt problem med det egentligen? Varför ska du dra igång en hel grej pga det? Tolka det som du vill då, men jag ser inte varför jag ska försvara dina förutfattade generaliserade åsikter om vad du tror jag tänker. Återigen, klassisk strawmanning.

Hade du börjat med en vettig inställning så hade jag svarat seriöst. Men jag orkar verkligen inte bemöta dina inre fördomar.

Varför är alla så jävla rädda för PM? Varför ska du prompt prata offtopic istället? Jag tror du vägrar sköta sånt här via PM av ett skäl. Du är inte intresserad av vettig argumentering i syftet att förstå någon annan. Du vill bara "vinna" där andra kan se, så du kan få mer likes och ryggdunk. Jag orkar inte med sånt.

Var du inte "klar med mig"? Är detta sättet du vill spendera din tid? Jag förstår mig inte på dig alls.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp