Lämna in katt på katthem??

Jozze

Trådstartare
Hittade igår en stackars katt på vår garageuppfart! Den var jättemager (ryggraden stack upp som en taknock), verkade ha en ögoninfektion, bakbenen var det något fel på så den gick på hasorna och så vidare. Jag gav den vatten och försökte ge den leverpastej (enda köttprodukten vi hade hemma) men den hade svårigheter med att dricka och ville/kunde inte äta. Eftersom mina två storebröder är jätteallergiska kunde jag inte ta in katten, och fick lov att låta den gå iväg... :( Sent igår kväll kom jag på att man kanske borde tagit med den till ett katthem (just nu vet jag inte var kattstackaren är... :(), men är det bara att komma dit med en katt? Eller ska den rekommenderas genom vet, polis eller något? Jag har ingen aning om hur det där funkar.

Tacksam om någon svarar...
 
Man kan väl testa å a den direkt till ett katthem... Men jag skulle nog lämna in katten till polisen då vi har väldigt långt till närmsta katthem...
 
Nej det är inte bara att lämna in men något katthem bör ta emot den, ring runt! Polisen kommer inte att ta den
 
Ring runt till olika katthem, dom är oftast fullbelagda, men kanske har ett akuthem ledigt. Kontakta annars polis eller veterinär och rådfråga.
 
Fick veta att mina kompis förhoppningsvis kan ta hand om den, om jag hittar den igen vill säga. :( Men jag ska försöka ringa till Stockholms Katthem och om det finns några andra också.

Tack!
 
Nej gå inte dit med stackarn men ring gärna och se vad de kan hjälpa dig med!
På det katthem jag jobbar på har vi alltid totalt överfullt och en låååång lista på katter som behöver tas om hand. I brist på bättre åker vi ut och matar de katter vi vet om som vi inte kan ta in.

Däremot kan du kanske få hjälp med att ta den till en veterinär akut och sedan ge den en plats i tex garaget eller så där den kan få mat och sovplats.

Jag blir alltid lika förvånad över att det ringer välmenande människor och undrar om de kan få lämna in en katt NU. Fast efter att ha förklarat att vi har massor att göra och inte obegränsade platser så förstår de flesta varför vi sällan kan ta in nån katt på stört.
 
Det var ungefär så som jag misstänkte att situationen skulle vara då :/ Nu har jag tyvärr inte sett katten sedan igår eftermiddag, men om jag gör det ska min kompis förhoppningsvis ta hand om den.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har en gammal kattfröken på 15 år som i våras fick diagnosen gifstruma (hypertyreos). Hon har också problem med levern. Vi fick...
Svar
7
· Visningar
4 353
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 819
Senast: Alexandra_W
·
F
Övr. Katt Igår kväll när jag skulle köra hem från mina föräldrar låg det en stackars katt på vägen påkörd...dessutom levde den... :crazy:! Hur...
Svar
12
· Visningar
1 943
Senast: Sastra
·
W
Hästvård Nu ger jag snart upp, pållan blir inte bättre. Hoppas ni har några tips eller nya tankebanor som kanske kan hjälpa mig. Jag ska försöka...
2
Svar
22
· Visningar
2 257
Senast: Wizzla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp