Bukefalos 28 år!

Lämna katt ensam

Nej, det är inte olagligt att lämna en katt ensam under natten, men den måste få tillsyn 2 gånger per dygn enligt Djurskyddslagen.
 
Vet du vem personen är och misstänker att katten far illa hos den personen bör du skicka in en vanvårdsanmälan till Länsstyrelsen. Man kan vara anonym om man vill, de har ändå skyldighet att utreda alla anmälningar.
 
Du kan säga att du vill vara anonym om du anmäler så får Ackes ägare inte veta vem du är.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Vi funderar lite löst på om vi vill skaffa katt igen. Vi har haft två huskatter från katthem innan. Gjorde en del misstag som...
2
Svar
36
· Visningar
2 956
Senast: Sel
·
Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 095
Senast: Bison
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 858
Senast: cirkus
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 748
Senast: Eva S
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Flämtningar
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp