Bukefalos 28 år!

Lämna katt ensam

Nej, det är inte olagligt att lämna en katt ensam under natten, men den måste få tillsyn 2 gånger per dygn enligt Djurskyddslagen.
 
Vet du vem personen är och misstänker att katten far illa hos den personen bör du skicka in en vanvårdsanmälan till Länsstyrelsen. Man kan vara anonym om man vill, de har ändå skyldighet att utreda alla anmälningar.
 
Du kan säga att du vill vara anonym om du anmäler så får Ackes ägare inte veta vem du är.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Min nuvarande kattfröken börjar bli till åren och jag börjar överväga att flytta från landet och bli stadsbo, så jag börjar så smått...
2
Svar
24
· Visningar
527
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
594
Senast: Catsu
·
Katthälsa Tidigare har jag gett mina katter credelio och har tyckt att det funkar bra. Nu har katterna dock helt gått över till torrfoder och det...
Svar
9
· Visningar
256
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 727
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp