Bukefalos 28 år!

Lämplig färg att måla inuti skåp.

Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Det undrar jag också.

Flyttar ju till ett gammalt torp och garderoberna är gammeldax hänggarderober med råa brädor. Luktar inte helt fräscht. Tänkte måla dessa invändigt (en tror jag jag får klä invändigt först) och sätta upp hyllor i dom.

Jag skulle tppa på att en färg med högglans är att föredra då inte damm fastnar på ytan lika lätt.
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

vattenbaserad "lackfärg" som är miljövänlig, luktar lite och torkar snabbt? Blandas till på färgaffären där du själv kan välja nyans :) Annars har du ju vanlig lackfärg som luktar satan och tar en evighet på sig att torka, lite billigare förståss och i regel finns få kulörer (typ "antikvit")
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

vitt! Säkert kort!
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Vi har kört med halvblank vattenbaserad färg. Sen har vi rollat med skumroller för att få till en snygg yta.
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Då blir det nog det. Verkar smidigast.
Vitt blir det självklart :D
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

har du rollat köksluckorna?
jag vill så gärna måla våra luckor, tror dom är orginal från 60talet och fabrikslackade.. vill ju inte göra dom fulare än vad dom är :p
jag vill ha vita och de är grå, typiskt..

har du bilder?
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

när jag har målat diverse saker har jag provat både riktig lackfärg och vattenbaserad lackfärg.
jag upplever det som att slutresultatet blir snyggare med den riktiga lackfärgen eftersom den flyter ihop och det blir inga penseldrag kvar. med den vattenbaserade ser man penseldragen lättare.. har iofs inte provat rolla den.

lackfärg gulnar med tiden ska väl nämnas :p
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Jag ska flytta men skåpen ser tråkiga ut inuti..
Ergo det får gulna så mycket det vill :angel:
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Det enklaste är att fråga i färgaffären, de är jätteduktiga. (Jag menar inte att låta smart, men jag frågar alltid tusen frågor när jag ska handla färg)
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Vi har inte rollat köksluckor, men väl våra innerdörrar. De blev faktist jättebra! Mycket bättre än vad vi vågat hoppas på. Vi kostade inte på omlackering eftersom de är så gamla ändå.

Skumgummiroller och MYCKET färg. Dra hela vägen från upp till ned. Det tog några dörrar innan vi fick in tekniken, så de första är inte så supersnygga. I vissa ljus kan man se att de är lite ojämna.
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

tur att jag har några fula garderobsdörrar som redan är penselmålade som jag kan öva på :D
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Men stopp!! Nu läser jag att dina köksluckor är fabrikslackade. Då skulle jag överväga att lämna in dem till en lackfirma. Är de fabrikslackade kostar det inte mycket per lucka och resultatet blir ju oslagbart... Vi har rollat våra dörrar eftersom de redan var penselmålade, så vi har slipat dem och rollat.
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

jaha, vet du ungefär vad det kostar? tror det är runt 35-40 luckor och lådor..
 
Sv: Lämplig färg att måla inuti skåp.

Det var ett väldans stor kök ni har! Vi har ca 25 inkl. lådor. En vanlig lucka kostar kanske 150:- en lådan kanske 75:-
 

Liknande trådar

Fritid Jag vill måla mönster på en resväska för att kunna urskilja den från andra. Någon som har förslag på vilken sorts färg som fäster på plast?
Svar
7
· Visningar
605
Senast: Görel
·
Hemmet Jag drömmer om en sådan där anslagstavla i metallnät att sätta upp i min nya kontorshörna. Det finns flera olika varianter, men de är...
Svar
16
· Visningar
798
Senast: Caoimhe
·
Hemmet Jag har googlat men känner inte att jag hittar den informationen jag söker. Jag vet att man får måla om i en lägenhet så länge det är...
Svar
3
· Visningar
600
Senast: kolblakkur
·
Hemmet Jag har lånat en varmluftspistol och tänkte att jag skulle ta bort all färg från mina pardörrar med den. För att förhindra att det...
2
Svar
36
· Visningar
2 626
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp