Läsa om onödiga saker. Är det bara jag?

Rosett

Trådstartare
Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa och av nån anledning tyckte min hjärna att det är intressant för jag klickar på inlägget för att läsa svaren.
Varför?
Jag behöver inte de veta svaren. Söker inte efter nåt demensboende. :cautious:

Fattar ju att det är lite det som är vitsen med sociala media, att man ska bli nyfiken och klicka på sidan i stället för att gå till nån annan sida.

Men, det kan även hända liknande när jag läser nån nyhet etc, så googlar jag grejer jag egentligen inte behöver veta mer om … och sen dyker det upp nåt på sidan jag kommer till som jag inte heller har behov av att veta mer om men ändå googlar.
Osv
Känner att det är ett problem eftersom jag bombarderar hjärnan med onödig info och den protesterar men jag ignorerar det.

Fler som lider av detta ”måste-kolla-upp-allt-syndrom”? 🧠
 
Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa och av nån anledning tyckte min hjärna att det är intressant för jag klickar på inlägget för att läsa svaren.
Varför?
Jag behöver inte de veta svaren. Söker inte efter nåt demensboende. :cautious:

Fattar ju att det är lite det som är vitsen med sociala media, att man ska bli nyfiken och klicka på sidan i stället för att gå till nån annan sida.

Men, det kan även hända liknande när jag läser nån nyhet etc, så googlar jag grejer jag egentligen inte behöver veta mer om … och sen dyker det upp nåt på sidan jag kommer till som jag inte heller har behov av att veta mer om men ändå googlar.
Osv
Känner att det är ett problem eftersom jag bombarderar hjärnan med onödig info och den protesterar men jag ignorerar det.

Fler som lider av detta ”måste-kolla-upp-allt-syndrom”? 🧠
Sedan jag kunde läsa... Jag har en speciell förkärlek för riktiga anslagstavlor! Sådana måste jag läsa, även om det en ort jag bara passerar igenom. Jag kan inte ens låta bli att titta även om jag inte kan språket!
Så du kan ju gissa hur min internethistorik ser ut!
 
Gud ja, hela tiden! Googlar allt möjligt konstigt och läser alla möjliga artiklar, tittar på massa klipp och annat på sociala medier.

Kan inte förstå folk som inte googlar alla frågor som dyker upp, hur kan man stå ut med att inte veta oavsett om man egentligen är intresserad eller inte?
 
Jag läser massa trådar om saker jag inte behöver veta eller som inte berör mig personligen. På så sätt har jag lärt mig massa saker och om andra människors situationer! Och jag googlar gärna på saker jag vill veta mer om eller som jag har hört talas om.
 
Relaterar 100%

Läser alltså inte bara allt möjligt inkl ointressant utan ibland är det just helt irrelevanta grejer som jag är ute efter.
Gillar t.ex att läsa lokalnyheter från olika ställen istället för riktiga nyheter. Kanske en form av verklighetsflykt?
 
Många saker kan ju vara intressanta att läsa om även om man inte är intresserad. Hm? :confused:

Men det här med att läsa tips om olika demensboenden har jag ju inte nån nytta av alls, inte än iallafall.
 
Många märkliga saker har också en tendens att fastna i min hjärna och sitta kvar där för alltid. Som när jag råkade läsa om hur man ska bete sig när ett lysrör går sönder. Men det fick jag faktiskt nytta av en gång på jobbet så det var ju bra då 😅
 
Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa och av nån anledning tyckte min hjärna att det är intressant för jag klickar på inlägget för att läsa svaren.
Varför?
Jag behöver inte de veta svaren. Söker inte efter nåt demensboende. :cautious:

Fattar ju att det är lite det som är vitsen med sociala media, att man ska bli nyfiken och klicka på sidan i stället för att gå till nån annan sida.

Men, det kan även hända liknande när jag läser nån nyhet etc, så googlar jag grejer jag egentligen inte behöver veta mer om … och sen dyker det upp nåt på sidan jag kommer till som jag inte heller har behov av att veta mer om men ändå googlar.
Osv
Känner att det är ett problem eftersom jag bombarderar hjärnan med onödig info och den protesterar men jag ignorerar det.

Fler som lider av detta ”måste-kolla-upp-allt-syndrom”? 🧠
Ja. Det där man börjar titta på 23.14 och snurrar sen vidare tills man vet var Bernadotterna är begravda och klockan är 01.46... O_o
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 930
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 811
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är väl kanske inte så mycket för andra att läsa, men vill ni så är det självklart fritt fram. Men mest av allt är det för min...
Svar
0
· Visningar
643
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 974
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp