Nästan bara ångest

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här är väl kanske inte så mycket för andra att läsa, men vill ni så är det självklart fritt fram. Men mest av allt är det för min egen skull, för att rensa hjärnan lite.

Jag fick ett telefonsamtal idag. Jag svarade inte, men googlade numret och vem eller vad det ledde till gav mig en rejäl ångestattack. Det är bland det värsta som kan hända just nu, så ärligt talat, det känns skit. Har sedan dess varit fullproppad med ångestdämpande/lugnande, vilket gör mig trött, yr och snurrig, men hellre det. Samtidigt som jag inte vill må såhär, eftersom det betyder att jag kommer somna (men det vill jag) och morgondagen kommer snabbare (det vill jag inte). Men hur det än är så är ju imorgon oundvikligt. Det enda vi kan vara säkra på är att tiden går. Även om man inget hellre vill än att den ska stanna.
Men jag kan liksom inte tänka på det just nu. Jag VET att jag alltid skjuter på saker, men just nu KAN jag faktiskt inte göra något. Kanske imorgon, ingen lösning men iallafall inte gå som katten kring het gröt utan dyka rakt i. Men just nu finns det INGET jag kan göra.
Så jag måste försöka att inte tänka på det. Inte göda ångesten, för det leder inte till något bra.

Istället har jag försökt tänka på annat. Innan ångesten och dimman kom tänkte jag rätt mycket på det här med autism och liknande diagnoser. Jag skulle verkligen vilja få en sån utredning gjord. Det känns som en pusselbit som fattas liksom. Jag är inte den enda som tycker att en sån utredning ska göras och som ser symptom och tecken. Men det är inte bara att säga till om en utredning och så händer det. Först ska det bedömas om det finns skäl för en, och det gör det tydligen inte.
Hur det nu inte kan göra det. Det fattar jag inte. Men jag ska, imorgon om jag orkar, sätta mig och börja skriva. Ska försöka komma på exempel på där min och psyks uppfattning om något skiljer sig åt. Där de tror att problemet beror på de diagnoser jag har idag, men där jag inte håller med. Och sånt som gör att jag misstänker att det är nåt "mer fel" på mig.
Nu menar jag inte att olika psykiska diagnoser osv är något "fel". Så menar jag inte alls, men jag vet inte vad jag annars ska sätta för ord på det. Hoppas ingen tar illa upp!

Jag ska försöka rida imorgon också. Jag skulle ha gjort det idag, men ångesten har stått ivägen. Om jag inte är allt för "bakis" (jag reagerar väldigt lätt på lugnande, kan sova 13-14 timmar i sträck och vara helt borta dagen efter om jag tagit bara lite lite för mycket) så måste jag verkligen försöka rida. Behöver sätta igång hästen nu.
Även om de mörka tankarna säger "Till vilken nytta?". Och de har väl rätt. De mörka tankarna brukar ha rätt. Men att lyssna på dem är att ge upp, och även om det är vad jag oftast vill, så vet jag inte om jag är beredd riktigt än.
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 823
Senast: Sasse
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 267
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 318
  • Artikel
Dagbok Jag sitter och kollar var jag kan få tag i växter till min skogsträdgård. Det finns ställen lite här och där. Den stora haken är att man...
Svar
13
· Visningar
872
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • 🥂 VALBORG 🍾
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp