Läsa om onödiga saker. Är det bara jag?

Jag tittade på serien ”mörkt hjärta” och först vid sista avsnittet registrerade jag att den var baserad på verkliga händelser.
Kvällen slutade med att jag googlade runt kring den verkliga händelsen, kollade kartor kring gården, kollade vad gården hade sålts för och läste massa artiklar. :idea:
Så ja, det är oerhört lätt att segla iväg på internet..
 
Alltid! Innan nätet fanns älskade jag uppslagsverk som jag kunde bläddra i i timtal. På 90-talet läste jag alla delarna från pärm till pärm i ett. Nu kan jag istället surfa i timtal, något jag impulsivt kollat upp ger impulser till att kolla andra saker. Till slut hamnar jag på de mest märkliga ställen. Jag är väldigt bra på frågesporter:)
 
Alltid! Innan nätet fanns älskade jag uppslagsverk som jag kunde bläddra i i timtal. På 90-talet läste jag alla delarna från pärm till pärm i ett. Nu kan jag istället surfa i timtal, något jag impulsivt kollat upp ger impulser till att kolla andra saker. Till slut hamnar jag på de mest märkliga ställen. Jag är väldigt bra på frågesporter:)
Slump knappen på wikipedia är underbar!
 
Alltid! Innan nätet fanns älskade jag uppslagsverk som jag kunde bläddra i i timtal. På 90-talet läste jag alla delarna från pärm till pärm i ett. Nu kan jag istället surfa i timtal, något jag impulsivt kollat upp ger impulser till att kolla andra saker. Till slut hamnar jag på de mest märkliga ställen. Jag är väldigt bra på frågesporter:)
Och korsord :up:

Jag är också en stor samlare av onödigt vetande :angel:
 
Jag har en familjeskada och måste således ha svaret på allt :rofl: Jag klarar inte av att på en fråga svara "Jag vet inte" så då tar jag reda på svaret.
Mina kollegor känner till detta och säkert tio gånger per vecka får jag "Jannicke, du som ändå vet allt, kan du svaret på X/Y/Z?". Det är ett säkert kort eftersom jag, om jag inte vet svaret, måste ta reda på det :D
 
Alltid! Innan nätet fanns älskade jag uppslagsverk som jag kunde bläddra i i timtal. På 90-talet läste jag alla delarna från pärm till pärm i ett. Nu kan jag istället surfa i timtal, något jag impulsivt kollat upp ger impulser till att kolla andra saker. Till slut hamnar jag på de mest märkliga ställen. Jag är väldigt bra på frågesporter:)
Det hade jag glömt! Jag läste och bläddrade också i uppslagsverk när jag var yngre. Det är ju faktiskt egentligen den analoga motsvarigheten till att googla saker man blir nyfiken på/inte vet... :)
 
Det hade jag glömt! Jag läste och bläddrade också i uppslagsverk när jag var yngre. Det är ju faktiskt egentligen den analoga motsvarigheten till att googla saker man blir nyfiken på/inte vet... :)
Slå upp en sak... och fortsätta läsa om annat längre ner på sidan...
Längre artiklar i de stora uppslagsverken var skrivna med hög kvalitet.
 
Ja jösses, jag trillar in på allt möjligt, googlar vidare på diverse, hamnar på wikipedia och är till slut så djupt inne på wikipedia att jag inte minns var jag började 😂

Känner verkligen igen det där att det känns som att man bombar hjärnan med alla onödigheter..
 
Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa och av nån anledning tyckte min hjärna att det är intressant för jag klickar på inlägget för att läsa svaren.
Varför?
Jag behöver inte de veta svaren. Söker inte efter nåt demensboende. :cautious:

Fattar ju att det är lite det som är vitsen med sociala media, att man ska bli nyfiken och klicka på sidan i stället för att gå till nån annan sida.

Men, det kan även hända liknande när jag läser nån nyhet etc, så googlar jag grejer jag egentligen inte behöver veta mer om … och sen dyker det upp nåt på sidan jag kommer till som jag inte heller har behov av att veta mer om men ändå googlar.
Osv
Känner att det är ett problem eftersom jag bombarderar hjärnan med onödig info och den protesterar men jag ignorerar det.

Fler som lider av detta ”måste-kolla-upp-allt-syndrom”? 🧠
Definitivt :)
 
Definitivt. Jag får liksom skav i hjärnan av att inte veta och förstår inte hur man bara kan sitta och gissa sig igenom en konversation
Jag förstår iofs att det kan vara störigt att plocka upp telefonen och googla men om jag undrar något då måste jag veta.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 909
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
4 754
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här är väl kanske inte så mycket för andra att läsa, men vill ni så är det självklart fritt fram. Men mest av allt är det för min...
Svar
0
· Visningar
638
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
22 900
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp