Läsa till veterinärassistent?

Sv: Läsa till veterinärassistent?

Jag har en kompis som tänkte bli det och gjorde praktik innan sen valde hon veterinär i stället. Nu verkade man ju komma in på 1,6 på veterinär och det var omöjligt när jag kollade. Då var det 2,0 eller 2,3(?) på högskoleprov och då maxat betyg :)
 
Sv: Läsa till veterinärassistent?

Jätteskillnad i lön, men jag personligen vill inte vara veterinär utan älskar mitt jobb som djursjukskötare. Vill inte operera och så, utan vill ha just omvårdnaden vi har.
Jag är säkert inte den enda, precis som du inte är den enda som tänker tvärtom.

Precis. Jag känner inte heller att jag vill bli veterinär. Jag gör hellre "grovjobbet" som vissa kallar det. Att operera och sådant intresserar mig inte alls.:)
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 288
Senast: Whoever
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 784
Senast: Piaff
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 279
Senast: Acto
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
6 328

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp