Läskvitton

Butros

Trådstartare
Det verkar som om jag bara får ett läskvitto, om jag är inloggad när mottagaren läser meddelandet. Annars markeras det som oläst, trots att jag i flera fall har fått svar.

Skulle inte läskvittot kunna ersättas med en kolumn till i mappen för sända meddelanden, där man kunde se om respektive meddealnde vore läst eller ej?
 
Sv: Läskvitton

Butros skrev:
Det verkar som om jag bara får ett läskvitto, om jag är inloggad när mottagaren läser meddelandet. Annars markeras det som oläst, trots att jag i flera fall har fått svar.

Skulle inte läskvittot kunna ersättas med en kolumn till i mappen för sända meddelanden, där man kunde se om respektive meddealnde vore läst eller ej?

Man kan välja att inte skicka läskvitto, trots att avsändaren begärt det. Det kan inte var det som hänt?
 
Sv: Läskvitton

Lejonflickan skrev:
Man kan välja att inte skicka läskvitto, trots att avsändaren begärt det. Det kan inte var det som hänt?
Så kan det naturligtvas vara, men jag förstår inte varför någon samtidigt skulle välja att inte skicka ett läskvitto och sedan svara på meddelandet.

Det verkar som om läskvittofunktionen på nya buke är mest till besvär, särskilt om man kan kringgå den.

Som jag skrev ovan tycker jag att det bästa vore om man direkt kunde se i listan om ett meddelande är läst eller ej. Ett alternativ vore att ha separata mappar hos avsändaren. När ett meddelande har lästs, skulle det hos avsändaren flyttas från mappen "skickade - olästa" till "skickade - lästa", men det kanske skulle vara komplicerat.
 
Sv: Läskvitton

Som på det gamla forumet menar du?
Jag fattar inte varför det finns alls etersom det bara står en siffra hur många som läst & en siffra som inte :confused: man har inte en aning om vem/vilka som har läst det man skrivit.
Som moderator kan det vara bra att veta om personen man förklarat för ang en tråd/inläggsfråga har fått svaret.
 
Sv: Läskvitton

Jag menar de läskvitton som är kopplade till privatmeddelanden. I det nya forumet har de blivit litet otympligare, genom att man får upp en dialogruta, när man sänder ett meddelande. Eftersom man kan välja att inte skicka ett läskvitto är funktionen inte av något större värde.

Läskvittot bör sändas som en bekräftelse på att mottagaren har öppnat meddelandet. En sådan funktion skulle kunna vara integrerad med mededelandefunktionen och visas som en uppgift i listan över sända meddelanden.
 
Sv: Läskvitton

Vilket system som är bäst kan ju diskuteras.

Det gamla utgick helt från avsändarens behov, de var hemliga för mottagaren medan avsändaren drog nytta av kontrollen. Den nya varianten utgår från mottagarens rätt att välja om hans/hennes handlingar ska kunna spåras. Vill man vara oanträffbar/ospårbar så får man det. Vilket man föredrar är förmodligen personligt och troligen beroende på sammmanhanget.
 
Sv: Läskvitton

*lånar knapp*

Ett annat, mer lättfixat problem med kvittot är den dialogruta man får fram när man skickat ett meddelande:
Vill du få ett mottagningskvitto? "OK" eller "Cancel"
Det är lätt att tro att man avbryter hela meddelandet om man väljer "Cancel".
Kanske dags att översätta knapparna till: "Ja" och "Nej"!?
 
Sv: Läskvitton

Lobelia skrev:
Det gamla utgick helt från avsändarens behov, de var hemliga för mottagaren medan avsändaren drog nytta av kontrollen. Den nya varianten utgår från mottagarens rätt att välja om hans/hennes handlingar ska kunna spåras.
Man kanske inte ska överdramatisera detta.

Man kan jämföra det med ett brev med mottagningsbevis. Jag kan välja mellan att hämta ut det eller ej, men jag kan inte välja att hämta ut det, utan att kvittera det.
 
Sv: Läskvitton

Houdinie skrev:
*lånar knapp*

Ett annat, mer lättfixat problem med kvittot är den dialogruta man får fram när man skickat ett meddelande:
Vill du få ett mottagningskvitto? "OK" eller "Cancel"
Det är lätt att tro att man avbryter hela meddelandet om man väljer "Cancel".
Kanske dags att översätta knapparna till: "Ja" och "Nej"!?

Aha! Tack för den infon! Jag skulle inte våga trycka på "cancel" av just det skälet.
 

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
14 088
Senast: Barbabelle
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
17 338
Senast: MML
·
  • Artikel
Dagbok Den bättre känslan inombords som jag började känna i början av mars har hållt i sig. Det känns som att det har ljusnat - både om dagarna...
Svar
1
· Visningar
892
Senast: _Taggis_
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 591
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp