Lättsamma böcker

SkorpSmulan

Trådstartare
Jag önskar mig lite boktips, söker böcker som är lättsamma och glada men som inte går ut på att hitta den rätta.
Jag vill inte ha sorg och elände, lite trassel funkar men inget deprimerande och jag vill inte ha jakten på den perfekta mannen. Kärlek funkar ev men det ska inte gå ut på att all glädje kommer från tvåsamhet.
 
Jag önskar mig lite boktips, söker böcker som är lättsamma och glada men som inte går ut på att hitta den rätta.
Jag vill inte ha sorg och elände, lite trassel funkar men inget deprimerande och jag vill inte ha jakten på den perfekta mannen. Kärlek funkar ev men det ska inte gå ut på att all glädje kommer från tvåsamhet.
Antar att du hört talas om "Hundraåringen" och "En man som heter Ove"? Läsvärda!
 
Senast ändrad:
Marie Hermansson har skrivit flera böcker, en som jag läste för länge sen, som jag verkligen tyckte om var Musselstranden. Om du inte läst den, avundas jag dig, för den är så speciell och fin! En annan heter Mannen under trappan, även den väldigt egen, men spännande!
 
Karin Alvtegen, Skuld, Skam, Saknad mfl. Spännande kriminalromaner, fast inte skrivna som alla likadana "Gubbdeckare" man vadar i bland pocketböcker... mycket bättre! ;)
 
Karin Alvtegen, Skuld, Skam, Saknad mfl. Spännande kriminalromaner, fast inte skrivna som alla likadana "Gubbdeckare" man vadar i bland pocketböcker... mycket bättre! ;)
Dom har jag läst och hade önskat att hon skulle skrivit några flera.
Tack för övriga tips :)
 
Jag önskar mig lite boktips, söker böcker som är lättsamma och glada men som inte går ut på att hitta den rätta.
Jag vill inte ha sorg och elände, lite trassel funkar men inget deprimerande och jag vill inte ha jakten på den perfekta mannen. Kärlek funkar ev men det ska inte gå ut på att all glädje kommer från tvåsamhet.
Rapsbaggarna, Potensgivarna och Guernseys litteratur och potatisskalspajssällkap.
 
Jag önskar mig lite boktips, söker böcker som är lättsamma och glada men som inte går ut på att hitta den rätta.
Jag vill inte ha sorg och elände, lite trassel funkar men inget deprimerande och jag vill inte ha jakten på den perfekta mannen. Kärlek funkar ev men det ska inte gå ut på att all glädje kommer från tvåsamhet.

Om du inte har läst Bodil Malmstens böcker om Finistère, så tycker jag att du ska göra det. Den första, Priset på vatten i Finistère är den bästa.

Haruki Murakamis böcker är också väldigt trevliga. Vill du ha något lättsamt så kanske du ska avstå från IQ84-triologin. Fågeln som vrider upp världen är nog mitt förhandstips.

Maja Lundgrens Pompeji är nog en av de böcker som jag har haft allra mest behållning av. Läs om du inte redan har gjort det!

Vill du läsa lättsamma deckare som är väldigt oblodiga så kan jag tipsa om Carina Burmans historiska deckare med Euthanasia Bondeson i huvudrollen.
 
Jag önskar mig lite boktips, söker böcker som är lättsamma och glada men som inte går ut på att hitta den rätta.
Jag vill inte ha sorg och elände, lite trassel funkar men inget deprimerande och jag vill inte ha jakten på den perfekta mannen. Kärlek funkar ev men det ska inte gå ut på att all glädje kommer från tvåsamhet.
Hundra omistliga ting av Lucy Dillon, den tyckte jag var bra, visserligen lite kärlek men mest att hitta balansen i livet.
 
Lucy Dillon Hundar, hus och hjärtats längtan, Tango för vilsna själar, Och så levde de lyckliga

Joanna Trollop Älskarinnan, Andras barn, Den spanske älskaren (skrattade så jag grät)

Imogen Parker En perfekt dag,
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 580
Senast: Butros
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 853
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp