Lättsamma böcker

Gatukatten Bob av James Owen! Det finns 3 böcker och det är ena riktiga "må bra böcker" :heart . Jag blir glad och hoppfull av dem. Det är en sån varm och underbart hoppfull berättelse som dessutom är sann.
 
Sen finns det en bok som jag inte för mitt liv kan komma på vad den heter, men kanske någon annan här inne gör det? Den handlar om en äldre man i England som bestämmer sig för att gå ut och gå. Har för mig att han inte berättar för sin fru, utan typ bara promenerar iväg. Rolig är den i alla fall :p
Harold Fry och hans osannolika pilgrimsfärd tror jag det är du menar?
 
Liftarens guide har jag läst, eller försökt läsa men gillade inte. Ska kolla upp dina andra tips.
Angående Erlend Loe så är han minst sagt varierande i sitt skrivande. Vissa böcker är totalt genomtrista och menlösa att läsa. Så kollar du upp honom, kika på Doppler och ev Stilla dagar i Mixing part eller Fvonk. Volvo lastvagnar är helt okej också, men det är en uppföljare till Doppler.
 
Jag gillar Joanne Harris (fast de är inte bara lättsamma), och Aarto Paasilinna är inte heller tokig. Fast man kan inte läsa för många Paasilinna för tätt, då blir han bara påfrestande.
 
Jag tycker att du har fattat det ganska rätt. Jag gillar böckerna men det handlar ju väldigt mycket om att gå hem hos män.

Det tycker inte jag att de gör. Det är mycket sex and the city stuk, klart det handlar om män men inte en ständig jakt efter den rätta.

Annars är ju Ryttare av Jill Cooper en klassiker, helt knasig bok som är väldigt underhållande.
 
Emma Hamberg
Carin Hjulström
Kajsa Ingemarsson
Tamara McKinley
Cecelia Ahern
för att nämna några bra författare vars böcker jag gärna slukar :)
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 581
Senast: Butros
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 862
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp