Lättsamma böcker

Olivia Goldsmiths böcker, lite gamla nu och kanske svåra att få tag på, men helt underbara. Komiska böcker om allvarliga situationer. Hon har t ex skrivit Före detta fruars klubb, som blev film.

Liftarens guide till galaxen och Terry Pratchetts böcker, om du gillar lite galen fantasy/sci-fi.

Har vänner som gillar Erlend Loes böcker och skrattar högt åt dem. Inte min typ av humor, men kanske din?
 
Jag gillar deckarna som Stig O Blomberg skrivit, finns ganska många, bl a Döden åker motorcykel, Döden tar studenten och Brottsplats Bergslagen. Jag menar visst de är deckare, lite deprimerande händelser sker ju, men de är skrivna på ett roligt sätt. (Såg nu när jag googlade att han skrivit många jag inte läst ännu, yay!)

Janet Evanovich böcker är också roliga, var ett tag sen jag läste dem nu dock.

Jill Smolinski - Nästa sak på min lista

//r
 
Jag önskar mig lite boktips, söker böcker som är lättsamma och glada men som inte går ut på att hitta den rätta.
Jag vill inte ha sorg och elände, lite trassel funkar men inget deprimerande och jag vill inte ha jakten på den perfekta mannen. Kärlek funkar ev men det ska inte gå ut på att all glädje kommer från tvåsamhet.

Jag glömde bort bukeboken nummer ett: Du och jag och vi. Inte helt fri från sorg och elände på något sätt, men väldigt full av hopp.

Jag väntar dock fortfarande på uppföljaren! @Miran :arghh::love:
 
Martina Haags böcker är sådär att man kommer på sig själv med att fnissa högt emellanåt:o (OBS! Inte den sista boken dock, den handlar om hennes skilsmässa) Även Marian Keyes böcker är lättsamma och roliga.
 
Tack för all tips :)
Allt av Mariann Keys. Jag skrattar så jag gråter varje gång jag läser eller lyssnar på henne.
Ah, jag har nog fått för mig att hennes böcker bara går ut på att hitta den rätte mannen. Varför vet jag inte jag har säkert bildat min förutfattade mening på hur omslagen på böckerna ser ut. Ska kolla upp henne närmare.
Rapsbaggarna, Potensgivarna och Guernseys litteratur och potatisskalspajssällkap.
Tack för tips, ska kolla upp.
Kolla in författarna Marianne Cedervall och Karin Brunk Holmqvist. Toppen och väldigt lättsamt.
Åh ja, Hervor och Miriam är ju underbara :love:
Om du inte har läst Bodil Malmstens böcker om Finistère, så tycker jag att du ska göra det. Den första, Priset på vatten i Finistère är den bästa.

Haruki Murakamis böcker är också väldigt trevliga. Vill du ha något lättsamt så kanske du ska avstå från IQ84-triologin. Fågeln som vrider upp världen är nog mitt förhandstips.

Maja Lundgrens Pompeji är nog en av de böcker som jag har haft allra mest behållning av. Läs om du inte redan har gjort det!

Vill du läsa lättsamma deckare som är väldigt oblodiga så kan jag tipsa om Carina Burmans historiska deckare med Euthanasia Bondeson i huvudrollen.
Tack för tipsen, jag ska kika närmare på dom
Hundra omistliga ting av Lucy Dillon, den tyckte jag var bra, visserligen lite kärlek men mest att hitta balansen i livet.
Lucy Dillon Hundar, hus och hjärtats längtan, Tango för vilsna själar, Och så levde de lyckliga

Joanna Trollop Älskarinnan, Andras barn, Den spanske älskaren (skrattade så jag grät)

Imogen Parker En perfekt dag,
Jag ÄLSKAR Lucy Dillon. Hur hon skriver om hundarna. Jag har lyssnat på alla hennes böcker till och från jobbet, det har varit en fröjd att köra bil. Men jobbigt då jag grinar som ett litet barn för alla hemlösa stackars hundar. :D


Drottningen vänder blad, av Alan B.. .vad heter han, Bennett? Hinner inte kolla nu. Drottningen av England råkar kliva på bokbussen, och för att vara artig lånar hon en bok. :)
Ha ha, det lät ju hur kul som helst :D
Olivia Goldsmiths böcker, lite gamla nu och kanske svåra att få tag på, men helt underbara. Komiska böcker om allvarliga situationer. Hon har t ex skrivit Före detta fruars klubb, som blev film.

Liftarens guide till galaxen och Terry Pratchetts böcker, om du gillar lite galen fantasy/sci-fi.

Har vänner som gillar Erlend Loes böcker och skrattar högt åt dem. Inte min typ av humor, men kanske din?
Liftarens guide har jag läst, eller försökt läsa men gillade inte. Ska kolla upp dina andra tips.

Jag gillar deckarna som Stig O Blomberg skrivit, finns ganska många, bl a Döden åker motorcykel, Döden tar studenten och Brottsplats Bergslagen. Jag menar visst de är deckare, lite deprimerande händelser sker ju, men de är skrivna på ett roligt sätt. (Såg nu när jag googlade att han skrivit många jag inte läst ännu, yay!)

Janet Evanovich böcker är också roliga, var ett tag sen jag läste dem nu dock.

Jill Smolinski - Nästa sak på min lista

//r

Maria Lang är aldrig fel.

:up:
 
Gamla goda I vår herres hage och övriga böcker i serien om och av James Herriot, veterinär på engelska landsbygden under tiden för andra världskriget. Charmiga, visst stundals sorgligt, men också viss humor.

Bridget Jones dagbok får mig alltid att dra på smilbanden.

Och böckerna om Damernas detektivbyrå. Jag är själv på tredje boken i serien och finner dem lättsamma, dock lite annat tänkande emellanåt vad gäller giftemål än här då det utspelas i Afrika.
 
Jag ÄLSKAR Lucy Dillon. Hur hon skriver om hundarna. Jag har lyssnat på alla hennes böcker till och från jobbet, det har varit en fröjd att köra bil. Men jobbigt då jag grinar som ett litet barn för alla hemlösa stackars hundar. :D
Har du lyssnat på hennes senaste bok också? När livet börjar om heter den.

Jojo Moyes är ju redan nämnd, men det är ju rätt lika stil på deras böcker. Även Kristin Hannah påminner om dem, kanske något mer "tragiska" böcker men inte mycket.
 
Mark Levengood skriver vansinnigt roliga böcker! Bör avnjutas som ljudbok, då han läser själv och hans röst är halva grejen! Ibland får man ta om vissa stycken för man skrattar så man inte hör vad han säger!

Jonas Gardell har även han galet roliga böcker, men det kan ibland vara så sorgligt så man nästan gråter mellan varven. Mark skriver gladare!
 
http://www.bokborsen.se
Begagnade böcker, filmer, musik mm. Bra priser av privata säljare samlat på ett ställe. Närmare 3 miljoner böcker till salu just nu. Kanonsida!
Har du lyssnat på hennes senaste bok också? När livet börjar om heter den.

Jojo Moyes är ju redan nämnd, men det är ju rätt lika stil på deras böcker. Även Kristin Hannah påminner om dem, kanske något mer "tragiska" böcker men inte mycket.
Nej den har jag missat. Tack!
Kollade lite på Jojo Moyes nu men jag kanske undviker vissa som nästan fick mig att grina bara av att läsa om dom.
 
Mark Levengood skriver vansinnigt roliga böcker! Bör avnjutas som ljudbok, då han läser själv och hans röst är halva grejen! Ibland får man ta om vissa stycken för man skrattar så man inte hör vad han säger!

Jonas Gardell har även han galet roliga böcker, men det kan ibland vara så sorgligt så man nästan gråter mellan varven. Mark skriver gladare!
Ja Mark är härlig. Ska kolla om jag missat några böcker av honom, tack!
 
Tack för all tips :)

Ah, jag har nog fått för mig att hennes böcker bara går ut på att hitta den rätte mannen. Varför vet jag inte jag har säkert bildat min förutfattade mening på hur omslagen på böckerna ser ut.


:up:

Jag tycker att du har fattat det ganska rätt. Jag gillar böckerna men det handlar ju väldigt mycket om att gå hem hos män.
 
James Patterson skriver lättlästa och framförallt väldigt underhållande deckare, några serier men även fristående böcker.

Emma Hambergs böcker om Rosengädda tycker jag är helt underbara :love: Särskilt den första!

Sen finns det en bok som jag inte för mitt liv kan komma på vad den heter, men kanske någon annan här inne gör det? Den handlar om en äldre man i England som bestämmer sig för att gå ut och gå. Har för mig att han inte berättar för sin fru, utan typ bara promenerar iväg. Rolig är den i alla fall :p
 
Janet Evanovich böcker är också roliga, var ett tag sen jag läste dem nu dock.

+1 på den :)
Väldigt roliga "kriminal" romaner - absolut lättsamma. utan att desperat söka kärlek ;)
Lättlästa och lättsmälta. Det enda jobbiga är att hålla ordning på vilken ordning böckerna kommer i :p
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 581
Senast: Butros
·
Kultur Jag håller på att göra ett utkast till en bok inom ett av mina specialområden. Målgruppen (tänker jag mig) är både forskare inom ämnet...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: Myrten
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 254
Senast: Mirre
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 853
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp