Låg midja - Ridbyxor - Lista

Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Cavallo Comtessa har låg midja och knäppning i sidan. Jätte snygga!
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Kom på ett par till
Sarm Hippique modell Natascha.

Har haft ett par för några år sedan. De hade låg midja och var tygskodda, knäppning i sidan. En ganska tight modell. Tyget var tunt men i bra kvalitet.
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Mina Domino är INTE låga i midjan. (finns det olika Domino?)

Nej dem räknas nog inte som vanliga "låga byxor". Men jag tycker dem är låga, iaf på mig.
(det finns bara ett par domino. Kanske iofs nån rutig modell också?)
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Mina är i manchester men de är höga i midjan (vilket jag vill ha också)
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Märke: Domani (fr Granngården)

Modell: Dam (finns inte olika modeller)

Storlekar:34-46 (tror jag)

Ca. pris: strax under 500 kr

Kortfattat övrigt: Är väldigt låga i midjan. Supersköna!! Otroligt stretchiga. Är skitsnygga dessutom! Har konkurrerat ut flera utav mina märkesridbyxor. Är för det låga priset dessutom helskodda i konstmaterial. Lätt att tvätta men ger ändå lagom grepp i sadeln. Mina nya favoriter!! (har 2 par men ska köpa ett par vita också)
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

treadstone har jag bara hittat hos privata återförsäljare..
Har ett par sådana tvåfärgade- rätt bra men blektes fort, dock inte speciellt låga i midjan..

kan inte alla uppgifterna med tror det är
mountain horse- anastacia
som är lååga i midjan, oskodda, mjuka och sköna
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

är Domani (fr granngården) låga i midjan??
köpte ju två par.. men tyckte det var mysko storlekar på (eller så har jag fått kontig kroppstyp), tycker inte heller att de var speciellt låga i midjan :confused:
Men bra ridbyxor till bra pris.. men obekväma, tycker jag, men har dock bara använt någon enstaka gång.. ska nog ta på mig dem och rida nu, så upptadera jag senare :devil:
 
Senast ändrad:
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

+ bigganl

De i manchester är ganska höga, medan de andra i bomull med helskoning är rätt låga. Olika modeller alltså, domino är bara "märket".
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

NU HAR VI KOMMIT PÅ 14 ST.

Pikeur - Cindy/Ciara

Treadstone - (oskodd, tvåfärgad)

Kyra K - Max

Kayrel Sportswear - St Petri

Equiline - Barrow

Riders Company - (rutig ridbyxa)

Börjes - Domino (helskodda för 318:-, ej manchester)

Kingsland - Jessica Fancy

Kyra K - Matador

Carnival - Hip Huggers

Cavallo - Comtessa

Sarm Hippique - Natascha

Domani - Dammodellen (finns bara en)

Mountain horse - Anastacia

Fyll gärna på med info om de som inte har fullt!
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

yes det måste det vara, fick ett skärp till. Verkligen sköna o mkt prisvärda :)
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Treadstone=märke
Carnival Hip Huggers= modell

Eller?
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

är Domani (fr granngården) låga i midjan??
köpte ju två par.. men tyckte det var mysko storlekar på (eller så har jag fått kontig kroppstyp), tycker inte heller att de var speciellt låga i midjan :confused:
Men bra ridbyxor till bra pris.. men obekväma, tycker jag, men har dock bara använt någon enstaka gång.. ska nog ta på mig dem och rida nu, så upptadera jag senare :devil:

Ja. På mig är de så låga att de knappt når upp på höften. Är de lägsta jag har provat.

Om de är mysko så har du säkert köpt några ur den kollektionen som var felsydda. De såldes ju ut väldigt billigt och det varierade från affär till affär vad det var på byxan som var felsytt.

Mina var sydda för trångt i benen men de passade mig ändå. Fick 2 par för 498:- !! Och mina är iaf superduper-sköna även om jag hellre hade velat ha normal midja.
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Är också kort, men har hittat ett par jag tycker är helt underbara för bra pris! :love:

Märke: Equipage
Modell: Back2Back low cut
Storlekar: 34-42
Ca. pris: 550-600 kronor
Kortfattat övrigt: Finns både som knä- och helskodda. Och i flera olika modeller; tajta, låga i midjan, höga i midjan och allt möjligt. UNDERBART sköna!!
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

+ bigganl

De i manchester är ganska höga, medan de andra i bomull med helskoning är rätt låga. Olika modeller alltså, domino är bara "märket".

Ja jag misstänkte att det fanns flera "Domino", (men någon sa att det var namnet på modellen och alltså bara fanns en.) Finns det flera så förklarar det saken.
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

kl
horka hipster har jag sprungit på när jag letat runt...någon som provat dom...?
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Märke: Pikeur
Modell: Cindy/Ciara
Ca. pris: Cindy ca 1600-1700 kr. Ciara ca 1300-1400 kr
Storlekar: Dam från 34. Finns även med långa ben. Då är 72 som 36 fast med långa ben (alltså gånger 2).
Övrigt: Cindy är helskodd, jättemjuk och "tunn" skoning. Ciara är tygskodd. Materialet är lite "hårdare" och "glansigare" än tyg/bomullsridnyxor.

Kl
Måste bara fråga, hur mkt skiljer det sig mellan en billig börjes/hööks modell med ett par för 1600 kr? :confused:Har allid ridit i vanliga hööks med skoning, som alltid gåt sönder lätt (dålig kvalitet)..mest nyfiken då det är dags för nya ridbyxor:d:)
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Pikeur - Cindy/Ciara

Treadstone - (oskodd, tvåfärgad)

Kyra K - Max

Kayrel Sportswear - St Petri

Equiline - Barrow

Riders Company - (rutig ridbyxa)

Börjes - Domino (helskodda för 318:-, ej manchester)

Kingsland - Jessica Fancy

Kyra K - Matador

Carnival - Hip Huggers

Cavallo - Comtessa

Sarm Hippique - Natascha

Domani - Dammodellen (finns bara en)

Mountain horse - Anastacia

Horka - Hipster
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

du kommer nog få olika svar där...dom som har de dyrare kommer ju säga att dom är värda det osv.
jag tror nog att de dyrare håller lite längre kanske, men det viktigaste är ju att man hittar dom som passar och man trivs i. hittar jag billiga jättesköna så tycker jag att jag kan köpa nya ofta och hittar jag ett par helt perfekta dyra så unnar jag mig dom och köper inte lika ofta.
 
Sv: Låg midja - Ridbyxor - Lista

Okey, men skiljer det sig nåt i "lädret"?
För det görs väl typ inte ridbyxor med äkta skinn längre, eller har jag missuppfattat det?

Min styvmor har ett par gamla ridbyxor från 80-talet typ och dem är äkta skinn och jämför man dem med dagens "helskodda" så känns det inte samma..
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 250
R
Utrustning Skulle behöva lite tips på ridbyxor som är extra långa i benen, och gärna smalare i modellen. Har grymt svårt att hitta ridbyxor som...
Svar
18
· Visningar
2 745
Senast: panaccea
·
Utrustning Eftersom jag nästan bara använder mina pikeur cindy nu tycker jag alla "gamla" ridbyxor med hög midja är så obekväma. Men gillar ju...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: bambi82
·
E
Utrustning finns sådana överhuvudtaget? tycker jag är ganska normalbyggd, 168 cm/57 kg, men tycker att alla ridbyxor jag provar är superhöga i...
Svar
14
· Visningar
1 490
Senast: alisson
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp