Låga mobilkostnader

Jag har oftast billigaste varianten av Hallon och är nöjd med det. När någon annan lågprisaktör har erbjudande för nya kunder så händer det att jag byter. Sen när Hallon har motsvarande erbjudande så byter jag tillbaka.
 
Jag planerar att byta ena barnets kontantkort till ett abonnemang. Eftersom jag vill hålla nere våra kostnader för allehanda prenumerationer och teknik funderar jag på att i samma veva byta mitt Teliaabonnemang också, men är lite nojig för att det bara ska krångla.

Jag har tittat lite på Halebop och Hallon. Jag klarar mig gott på 2GB surf per månad nu, eftersom det oftast finns wifi där jag är.

Ni som försöker hålla kostnaderna för mobiltelefoni nere, vad har ni och hur funkar det?

Jag måste ha Telia för att ha täckning. Kör på Fello, 145 kr för 7 gb och fria samtal. Sparar halva surfen varje månad.
 
Börja med att kolla vilket nät som har bäst täckning där du bor och befinner dig ofta. Hos oss är Telenor bäst, därför har jag valt telenors lågprisalternativ, som är Vimla - som nämnts av flera tidigare.
Jag har haft vimla i 6 år, övriga familjen har också varsitt vimlaabonnemang och det fungerar bra för oss.
Med hjälp av tipsrabatten, som någon nämnde ovan, brukar jag få betala 0-10 kr/månad för mitt abonnemang och 90 kr/abonnemang för barnen (alla har lägstanivån på surf) Oanvänd surf sparas och eftersom vi har wifi hemma går det inte åt särskilt mycket surf.
 
Perfekt tråd för mig! Comviq har just höjt basabonnemanget och eftersom jag sällan/aldrig behöver surf så behöver jag inte höjningen till 8GB. Ska se till att byta pronto. Någon som vill att jag ska tipsa för 10 kr åt dem. ;)
 
Jag bytte från vimla till fello och är nöjd. Betalar 95 kr/månad och man kan välja e-faktura. 👍🏼 Adjö till bortglömda mailfakturor!
Fello har just nu ett erbjudande om halva priset i två månader och 50 GB extra surf.
 
Jag bytte från vimla till fello och är nöjd. Betalar 95 kr/månad och man kan välja e-faktura. 👍🏼 Adjö till bortglömda mailfakturor!
Fello har just nu ett erbjudande om halva priset i två månader och 50 GB extra surf.
Varför bytte du från Vimla? Går det inte att få e-faktura eller autogiro där?
 
Och jag har valt att Vimla drar pengar från mitt kort, så det enda jag behöver göra är att se till att kontot inte är tomt just då...
 
Hade Hallon förut men fick så dålig täckning när jag flyttade och bytte då till Comviq. Tycker det funkar bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp