Låga värden trombocyter (blödningsrisk!)

Sv: Låga värden trombocyter (blödningsrisk!)

Tack för alla era svar!!!

Vi har bestämt oss för att avvakta i två veckor till och sedan ta nya prover. Hästen är annars pigg, äter och verkar må bra. Vi har även bestämt oss för att vi inte kommer att behandla henne med kortison, risken för fång är överhängande och får hon fång så tar vi bort henne med en gång.

Så vi håller tummarna att värdena ökar och att det går åt rätt håll annars får hon vandra vidare.
Det har varit så mycket med henne, det har inte ens gått ett år sedan hon bukopererades, lilla colon. En operation som gick väldigt bra, en förhöjd risk finns ju dock för kolik så det måste vi också hålla koll på. Sen blev hon dålig i april, nått virus som de inte kom fram till vad det var men hon fick stå på Strömsholm igen några dagar. Innan dess så har det varit hosta som vi behandlat och faktiskt fick ordning på :) Men hon behandlades med kortison och fick då fång i stället.
Så det är mycket hålla koll på damen och glädjen försvinner litegrann, man bara väntar och undrar vad nästa problem/sjukdom ska vara...

Tack för att ni finns! :bow:
 

Liknande trådar

Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
787
Senast: Habina
·
Hästvård Min häst fick en stenhård stor svullnad (typ som ett halvt äpple) insida knä höger fram. Ingen hälta. Veterinären trodde det var ett...
Svar
3
· Visningar
1 460
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
407
Senast: Sirap
·
Hästvård Idag var min häst svullen i alla fyra benen, värst bak. Väldigt svullen i skapet, även i baken och lite vid ögonen. Men pigg och glad...
2
Svar
26
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp