Roxer
Trådstartare
Abbe har en liten tid känts lite matt mot hur han brukar vara. I dagsläget är han sju och ett halvt år och det är klart att han är lite äldre. Dessutom är han lite i överhull för tillfället. För att känna mig lugn tog vi honom dock för "hälsokontroll" för några veckor sen och allt såg bra ut utom att totalvärdet på de vita blodkropparna låg på 3,6 (normalt ska vara mellan ca 5,6 och 16,9 tror jag det var). Eftersom det inte finns tecken på infektion så tog vi om blodprovet två veckor efter första besöket för att utesluta eventuella mätfel eller tillfälliga svackor. Den här gången låg värdet på 2,8.
Ska ta nya prov på fredag eftersom labassistenten som tittat på provet tyckte att det såg ut att vara fler vita blodkroppar - men att maskinen inte räknade dem (?). Vi ska även ta borrelia och erlichiaprov för att se om de ger utslag (även om han inte har typiska "symptombilden" för det). Nästa steg är att ultraljuda och/eller röntga för att titta efter tumörer samt ev. ryggmärgsprov om vi inte hittar något annat.
Någon annan som har erfarenheter av något liknande? Jag känner mig lite nere eftersom det ändå är min gammelvovve. Usch. Behöver nog lite peppning tror jag.
Ska ta nya prov på fredag eftersom labassistenten som tittat på provet tyckte att det såg ut att vara fler vita blodkroppar - men att maskinen inte räknade dem (?). Vi ska även ta borrelia och erlichiaprov för att se om de ger utslag (även om han inte har typiska "symptombilden" för det). Nästa steg är att ultraljuda och/eller röntga för att titta efter tumörer samt ev. ryggmärgsprov om vi inte hittar något annat.
Någon annan som har erfarenheter av något liknande? Jag känner mig lite nere eftersom det ändå är min gammelvovve. Usch. Behöver nog lite peppning tror jag.