Sv: Lagligt?
Personen i huvudinlägget skriver ju rätt ut att denne inte vet huruvida det denne vill göra är lagligt. Alltså har denne inte läst tidningarna du refererar till eller förstått vad som stod i artiklarna.
Att då svara som Baka_kun gör är att vilseleda trådskaparen.
För man får faktiskt INTE göra vad man vill med verket även om man inte säljer det vidare. Det enda man egentligen är fri att göra med det är att kopiera för eget bruk.
Jag blir så förbannat trött på folk som Baka_kun, uppenbarligen är bara hans sanningar de enda rätta (uppfattningen har jag fått efter att ha läst hans svar till folk, framförallt här på datorforumet). Ska man svara på en sådan här fråga ska man ge ett korrekt svar eller åtminstonne upplysa om att man inte är helt säker på att man ger rätt svar.
Till Ne0:
Det spelar väl ingen roll hur många som åkt dit?
Det är ju lik förbannat olagligt!
Så du menar alltså att en våldtäktsman inte är en våldtäktsman om denne inte åkt fast för våldtäkt?
Det är samma resonemang, men med grövre överträdelse.
Olius:
Du har ju varit här ett tag och även skrivit en del på detta forumet. Du vet oxå att nivån på kunskapen hos användarna här är väldigt skiftande. Många har så dålig kunskap att man nästan är förvånad över att de öht lyckas få igång sin dator

. Även de ska ju kunna ta till sig svaren i en frågeställning och fatta vad som avses

Vi som anser oss kunna bättre måste sänka oss till deras nivå och förklara enkelt och lättfattligt. Det hoppas jag du håller med om