Lagra halm

J

javill

Har inför vintern inskaffat 5 rundbalar halm och undrar nu hur jag bäst förvarar det. Balarna är för stora så jag kan inte få upp dem på loftet. Nu har vi ställt in dem på högkant inne på logen men, direkt på betonggolvet. Är det ok eller behöver även halm stå på träpall?
 
Vi har haft rundbalar på pallar sedan förra åter, de är helt frächa i år också.
 
Tänk på att alltid förvara dem på rullen s a s. Inte med den fuktkänsliga "kortsidan" mot golvet (rätt blir det om man rullar in dem och låter dem stå som man rullar dem). Skulle de då dra fukt skalar man av de dåliga lagren och får - förhoppningsvis - en frisk kärna.
 
Ok, vad bra, jo de står på högkant så att säga. Skala bort det som ev är dåligt inga problem, tanken är ju att de ska äta av halmen så då måste ju allt som ev, är dåligt bort.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 695
Senast: CaisaCax
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 927
Senast: nullo-modo
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 559
Senast: Lhas
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 023
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp