Fy fasen vad segt det har varit här. Ortopeden på första kliniken skickade mycket riktigt en remiss... till en stor klinik i en stad fyra timmar bort!
Det är ju inte direkt fråga om någon mycket speciell operation som bara finns på ett fåtal ställen. Blev väldigt häpen när de ringde upp, och hon i telefonen kunde inte se om remissen skickats till flera ställen. Så efter några dagars väntan och några samtal hit och dit fick vi till slut en tid till en mycket duktig och erfaren ortoped två timmar bort, på den klinik som vi diskuterade med den första ortopeden från början 
Tyvärr blir det bara undersökning först då de tyckte remissen var dåligt skriven, men det är nog lika bra med ett par nya ögon som kikar på hunden. Beroende på vad de hittar kan det också bli CT-röntgen.
Nu har jag också nämnt till dem att jag tycker att tåleden på höger bakben verkar större än den andra. Ingen av de tidigare veterinärerna har nämnt något om det, så jag vet inte om de inte upptäckt det eller om de anser att det inte är något.
Så förhoppningsvis har äntligen jag tydligare besked efter helgen!
Tyvärr blir det bara undersökning först då de tyckte remissen var dåligt skriven, men det är nog lika bra med ett par nya ögon som kikar på hunden. Beroende på vad de hittar kan det också bli CT-röntgen.
Nu har jag också nämnt till dem att jag tycker att tåleden på höger bakben verkar större än den andra. Ingen av de tidigare veterinärerna har nämnt något om det, så jag vet inte om de inte upptäckt det eller om de anser att det inte är något.
Så förhoppningsvis har äntligen jag tydligare besked efter helgen!