Lämnar du din hund utanför affären?

Sv: Lämnar du din hund utanför affären?

Vill bara berätta vad som hände en bekant som en varning. Han hade bundit sina två colliehundar utanför en butik när det kom några ungar och slängde raketer på dem. Den ena lyckades slita sig och återfanns senare ganska välbehållen. Den som inte kom loss blev så mentalt knäckt att den tillslut måste avlivas.

Detta hände i en småstad och det var på sommaren så den faran finns även när det inte är nyår. Ungar har ofta ingen aning om vilka konsekvenser deras handlingar kan få och här hade det knappast hjälpt om någon vuxen ingripit för skadan var ju redan skedd. Det hemska för hunden är ju att den sitter fast och inte kan fly eller skydda sig./Xev

Sv: Lämnar du din hund utanför affären?

Jag ger (ursäkta) blanka fan i en utskällning när jag vet att min hund inte är aggressiv. .

Jag menar såklart inte att du ska vara rädd för en utskällning för din egen skull. Däremot är det inte så säkert som du själv vill påskina att vuxna personer går fram och tar din hund i försvar, det kan nämligen bli precis tvärtom. Barn har dessutom en förmåga att ljuga om de blir påkomna. Inte lär de säga att de kastat sten på hunden.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 504
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 697
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 688
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 267
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka