Sockerbit
Trådstartare
Vet du vad som finns bakom ditt sto? Irländarna kan ju vara en salig blandning och inte sällan finns både connemara och fullblod bakom som kan slå igenom och lämna stort.
Där är både connemara och fullblod i den...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vet du vad som finns bakom ditt sto? Irländarna kan ju vara en salig blandning och inte sällan finns både connemara och fullblod bakom som kan slå igenom och lämna stort.
Det gör det ju ännu svårare att "beställa" storlek.Där är både connemara och fullblod i den...
Jag vet det och utelämnade honom, just för att han är mindre.Brännornas Rigoletto är efter VerdiHan är dock bara C-ponny.
Det gör det ju ännu svårare att "beställa" storlek.
Jag hade spanat på Valdo. Tycker han själv ser härligt ridbar ut och han ligger högt i avkommeindexen trots få avkommor. Sen är han ingen supermover a la tyskarna, men jag tycker det är sällan det behövs en kommer långt på ridbarheten.
Vad tycker du om Jarno och Verdi?
Det tror jag inte.Jarno har jag träffat på en del och tycker är supertrevlig, men finns han tillgänglig?
Väldigt sant. Fördelen är är att stoet ändå "bara" är 144 cm. Hade hon varit maxad hade jag nog satsat på C-ponny hingst. Målet är ju som sagt en som håller sig inom d-ponny måttet men jag ser nog hellre att det blir för stort än för litet då jag ska behålla själv.
Jag har funderat om man rent av ska ta en connemarahingst till henne i och med att där är connemara i henne.
Det stämmer bra, jag köpte de sista frysta. Jag vågar inte heller sälja ngn i dagläget då jag vill ha till eget sto.Verdi hade bara enstaka doser fryst kvar och de såldes på studs i våras när uppfödaren lade ut dem till fsg, men det finns väl någon godkänd son?
Det stämmer bra, jag köpte de sista frysta. Jag vågar inte heller sälja ngn i dagläget då jag vill ha till eget sto.
Men jag har fött upp en hingst e honom som står tillgänglig i år dock löst i welshavelsförbundet. Inte jag som äger honom men stammen är intressant! Han är e Verdi - Jarno - glansevin gadabout som är Welsh. Hingsten själv är gulbrun och mkt ädel o fin. Dock inte visad. Men vill du åt både Verdi och Jarno blodet så finns det i honomhan heter Avalanche OnTheRocks
Kika på hans sida på facebook, där tror jag ligger lite film från ft- träning. Efterlys mer film annars så får de filma åt digJag har sneglat lite på Avalanche faktiskt! Men har inte lyckats hitta någon film på honom...
Väldigt sant. Fördelen är är att stoet ändå "bara" är 144 cm. Hade hon varit maxad hade jag nog satsat på C-ponny hingst. Målet är ju som sagt en som håller sig inom d-ponny måttet men jag ser nog hellre att det blir för stort än för litet då jag ska behålla själv.
Jag har funderat om man rent av ska ta en connemarahingst till henne i och med att där är connemara i henne.