Låna/länka bilder till hemsida. Vad är tillåtet?

Lupino

Trådstartare
Jag ska sätta samman en hemsida med bilder på lekredskap från olika firmor. Måste jag be varje firma om lov eller kan man kopiera deras bilder (eller länka dem direkt) om man anger källa?

Vad säger lagen?

Sv: Låna/länka bilder till hemsida. Vad är tillåtet?

Länka får du göra, men för att kopiera måste du ha tillstånd, oavsett om du anger källa eller inte. Dock bör väl de flesta ge dig tillstånd för sån reklam, men fråga måste man ändå. :)

Inte göra hot-linking (visa bilderna genom länk), det tar på ursprungliga sidans kapacitet, INTE snällt.

Bäst är att fråga varje företag, de blir säkert glada för reklam, men de kanske har har rätt att använda bilderna till sin sida.

Tack för infon, anade att det var så. Då ska jag fråga företagen i fråga.

Liknande trådar

Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för... 69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
40 370
Senast: Habina
·
Utrustning Har skrivit lite under dressyrsnack men eftersom det verkar bli en liten följetång så startar jag en ny tråd istället. Dom trådar som... 5 6 7
Svar
123
· Visningar
24 331
Senast: DarkInNight
·
Övr. Barn Först, jag finns på detta forum under ett annat användarnamn, men väljer nu att vara anonym då jag dels inte pratat om allt detta med... 2
Svar
30
· Visningar
3 676
Senast: vallhund
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 10 år sedan jag började få konstiga symptom som jag i efterhand lärt mig var stressrelaterat (så som att plötsligt och...
Svar
9
· Visningar
1 897
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Somna in hemma
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈