Lånar du ut din sadel som är till salu?

Sv: Lånar du ut din sadel som är till salu?

Rent generellt så lämnar jag inte ut sadlar på prov. Har gjort det en gång med en griffin, då betalade spekulanten hela köpesumman och lånade den över helgen. Hon lämnade sedan tillbaka den i samma skick och fick pengarna tillbaka. Givetvis skrev vi papper på detta.

Annars tycker jag att det är enbart bökigt för mig som säljare att lämna ut på prov, tar tid och risken finns för skador. Speciellt om man skickar sadeln.

Nä, de som är intresserade har oftast koll på vad som kan tänkas passa sin häst och vet vad de vill ha.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 033
Senast: QueenLilith
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 380
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 675
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp